ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Εγκαινιάστηκε η 3η Δεξαμενή Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στη Ρεβυθούσα

Published

on

Με κάθε επισημότητα τελέστηκαν προ ολίγου τα εγκαίνια ενός εκ των σημαντικότερων ενεργειακών έργων της χώρας: της 3ης δεξαμενής φυσικού αερίου στη Ρεβυθούσα, η οποία πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της 2ης αναβάθμισης του Τερματικού Σταθμού που είναι εγκατεστημένος στο νησί.

Η Ρεβυθούσα αποτελεί ένα στρατηγικής σημασίας σημείο εισόδου φυσικού αερίου στο εγχώριο ενεργειακό σύστημα το οποίο αφενός θα συμβάλει καθοριστικά στη διαφοροποίηση των πηγών προμήθειας ενώ θα ενισχύσει την ασφάλεια εφοδιασμού στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης.

Με τη νέα δεξαμενή, η επίσημη λειτουργία της οποίας θα ξεκινήσει εντός 20 ημερών, οπότε και θα γεμίσει με φυσικό αέριο η συνολική χωρητικότητα του Τερματικού Σταθμού, θα ανέλθει σε 225 χιλ. κ.μ., από 130 χιλ. κ.μ. σήμερα, αυξημένη κατά 73%.

Κατά τον χαιρετισμό που απηύθυνε, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ, κος Σωτήρης Νίκας, χαρακτήρισε το έργο «ένα μεγάλο ενεργειακό κεφάλαιο για την Ελλάδα και τη ΝΑ Ευρώπη», τονίζοντας ότι ο Τ.Σ. της Ρεβυθούσας είναι ένας από τους 13 στην Ευρώπη και ο μοναδικός στα Βαλκάνια.

Αναφερόμενος στα πολλαπλά οφέλη του έργου, υπογράμμισε την καθοριστική συμβολή της Ρεβυθούσας στην απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας, προσθέτοντας ότι η αναβαθμισμένη υποδομή θα δημιουργήσει νέες, ποιοτικές θέσεις απασχόλησης.

Η 2η Αναβάθμιση

Μέσα από μια σειρά αναβαθμίσεων, ανάμεσα στις οποίες και η κατασκευή 3ης δεξαμενής υγροποιημένου φυσικού αερίου,  δρομολογούνται καίριες βελτιώσεις στον Τερματικό Σταθμό και κατ’ επέκταση στην αξιοπιστία της τροφοδοσίας του εθνικού δικτύου.

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 143 εκατ. ευρώ περίπου, και πηγές χρηματοδότησής του είναι επιχορηγήσεις ΕΣΠΑ σε ποσοστό 35%, 2 δάνεια από την Ε.Τ.Επ., ύψους 72 εκατ. ευρώ, καθώς και ίδια κεφάλαια που καλύπτουν το υπολειπόμενο ποσό. Η 2η αναβάθμιση του Τερματικού Σταθμού Ρεβυθούσας περιλαμβάνει 4 υποέργα:

– Την αύξηση του αποθηκευτικού χώρου του Σταθμού με την εγκατάσταση 3ης δεξαμενής χωρητικότητας 95.000 κ.μ.,

– Την αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων για την υποδοχή μεγαλύτερων πλοίων,

– Την περαιτέρω αύξηση του ρυθμού αεριοποίησης,

– Και την αναβάθμιση του Μετρητικού Σταθμού Αγίας Τριάδας.

Παράλληλα, η αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων θα επιτρέψει τον ελλιμενισμό πλοίων ακόμη μεγαλύτερης χωρητικότητας (από 180.000 σε 260.000 κ.μ.).

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι πλέον η Ρεβυθούσα θα μπορεί να υποδέχεται όλους τους τύπους πλοίων μεταφοράς ΥΦΑ, συμπεριλαμβανομένων των Qatar Flex και Qatar Max.

Ο ρυθμός αεριοποίησης αναμένεται να αυξηθεί από τα 1.000 κ.μ./ώρα σήμερα στα 1.400 κ.μ./ώρα, ενισχυμένος κατά 40% και… πενταπλάσιος σε σχέση με τις αρχικές δυνατότητες του Σταθμού 17 χρόνια πριν (μόλις 271 κ.μ./ώρα).

Η περαιτέρω αύξηση του ρυθμού αεριοποίησης θα προκύψει μέσα από μια σειρά τεχνικών βελτιώσεων τόσο στον Σταθμό της Ρεβυθούσας όσο και στον Μετρητικό Σταθμό της Αγίας Τριάδας.

Η Ρεβυθούσα είναι ένα μικρό, ακατοίκητο νησί, με έκταση μόλις 1,8 τετραγωνικών χιλιομέτρων στο Σαρωνικό Κόλπο, κοντά στη Σαλαμίνα. Ένα τόσο μικρό, ωστόσο πολύ σημαντικό νησάκι εφόσον φιλοξενεί μια από τις πλέον κομβικές ενεργειακές υποδομές της χώρας: τον Τερματικό Σταθμό Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου, που αποτελεί και μία από τις βασικές πηγές τροφοδοσίας του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου.

Το ιστορικό

Ο Τερματικός Σταθμός άνοιξε τις πύλες του τον Νοέμβριο του 1999 μετά από 12 χρόνια έργων και επενδύσεις ύψους 100 δις δραχμών, εξασφαλίζοντας τότε στη ΔΕΠΑ μια «μόνιμη» εφεδρεία 84 εκατ. κ.μ. φυσικού αερίου για τις ώρες αιχμής. Με την πάροδο των χρόνων φυσικά, οι ενεργειακές απαιτήσεις της χώρας πολλαπλασιάστηκαν επιτάσσοντας την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων.

Η πρώτη «γενιά» αναβαθμίσεων ολοκληρώθηκε από τον ΔΕΣΦΑ τον Οκτώβριο του 2007, τριπλασιάζοντας την ποσότητα φυσικού αερίου που ο Σταθμός μπορούσε να παραλαμβάνει και να επεξεργάζεται και αυξάνοντας τη δυνατότητα τροφοδοσίας του συστήματος στα 5,2 με 5,3 δις κ.μ. σε ετήσια βάση.  

Το έργο της 1ης αναβάθμισης υλοποιήθηκε στα πλαίσια του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα» (ΕΠΑΝ), του Υπουργείου Ανάπτυξης, με πόρους από το Γ’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης. Ο προϋπολογισμός του έργου ανήλθε στα 55,9 εκατ. ευρώ, με εγκεκριμένη δημόσια δαπάνη ύψους 21,5 εκατ. ευρώ.

 

Πηγή: Φίλιππος Παναγόπουλος-ypodomes.com

Advertisement

TRENDING