ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Άνθηση των 5αστερων ξενοδοχείων στην Ελλάδα

Published

on

Μεγάλη έρευνα πραγματοποίησε η GBR Consulting σχετικά με τις ξενοδοχειακές μονάδες της Ελλάδας, παρουσιάζοντας το μέγεθος και τις επιδόσεις των ξενοδοχειακών αλυσίδων που βρίσκονται στην χώρα δίνοντας περισσότερο έμφαση στα 5αστερα ξενοδοχεία.

Η έρευνα αφορούσε την περίοδο 2009-2017, δηλαδή ξεκινάει από την αρχή της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα που συνεχίζεται, δυστυχώς, μέχρι και σήμερα

Ο τουρισμός ωστόσο αποτελούσε πάντα ένα ξεχωριστό κομμάτι και η ανοδική πορεία του αποτυπώνεται και στα νούμερα της έρευνας, καθώς παρατηρείται ότι μεγάλοι παγκόσμιοι αλλά και εγχώριοι ξενοδοχειακοί και τουριστικοί όμιλοι συνεχίζουν να επενδύουν σε ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις στη χώρα μας. Η πτώση της τιμής αρκετών ακινήτων και οικοπέδων καθώς και οι προσπάθειες όλων των φορέων για προσέλκυση επενδυτών ίσως αποτέλεσαν επιπλέον κίνητρα για αυτήν την εξέλιξη.

Αύξηση του συνόλου των ξενοδοχείων

Από το 2009 τα ξενοδοχεία στη χώρα μας έχουν παρουσιάσει αύξηση της τάξεως του 2,3%, δηλαδή το 2017 αριθμούνταν στα 9783 έναντι 9559 ενώ αντίστοιχα έχουν αυξηθεί και τα δωμάτιο με το μέσο όρο τους να φτάνει τα 42 από 40 το 2009.

Περιοχές

Το 70% των συνολικών ξενοδοχείων στην Ελλάδα είναι μοιρασμένο σε 4 περιοχές.

Αυτές είναι το Νότιο Αιγαίο με 2097 ξενοδοχεία, η Κρήτη με 1577, η Κεντρική Μακεδονία με 1192 και τα Επτάνησα με 933.

Εντυπωσιακή άνοδος στα 5αστερα ξενοδοχεία

Εντύπωση προκαλεί η μεγάλη αύξηση των ξενοδοχείων 5 αστέρων στην χώρα μας, κατά την περίοδο 2007-2019, καθώς αγγίζει το 77%. Συγκεκριμένα  το 2009 υπήρχαν 280 5αστερα ξενοδοχεία, αριθμός που το 2017 έφτασε στα 490.

Αύξηση ωστόσο σημειώθηκε και στα 4αστερα και 3αστερα ξενοδοχεία της τάξεως του 28% και 15% αντίστοιχα.

Παρατηρούμε λοιπόν ότι την συγκεκριμένη περίοδο οι επενδύσεις στην χώρα μας αυξήθηκαν και μάλιστα όταν αναφερόμαστε σε ξενοδοχείο 5 αστέρων σίγουρα θα υπάρχει  μεγαλύτερο κόστος άρα και μεγαλύτερη επένδυση.

Συνολικά στην Ελλάδα το 8% των ξενοδοχείων και το 27% των δωματίων είναι μέρος ενός brand, μιας ξενοδοχειακής αλυσίδας δηλαδή που δραστηριοποιείται σε διάφορες περιοχές του κόσμου και της Ελλάδας, αλλά όσον αφορά τα 5αστερα ξενοδοχεία το ποσοστό αυτό ανεβαίνει στο 59% στα ξενοδοχεία και στο 70% στα δωμάτια.

Οι παγκόσμιοι ξενοδοχειακοί όμιλοι που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα είναι 30 κατέχοντας 259 ξενοδοχεία κα συνολικά 44,198 δωμάτια. 

Στην πρώτη θέση συναντάμε τον ξενοδοχειακό όμιλο Tui με λειτουργία στη χώρα 73 ξενοδοχείων, εκ των οποίων τα 28 πέντε αστέρων. Ακολουθεί ο Thomas Cook με 32 συνολικά και 13 πεντάστερα ξενοδοχεία ενώ ο όμιλος Μarriot βρίσκεται στην τρίτη θέση με 31 ξενοδοχεία τα περισσότερα όμως από αυτά 5 αστέρων(22).

Όσον αφορά τις εγχώριες ξενοδοχειακές αλυσίδες που δραστηριοποιούνται σε πάνω από ένα μέρος στην Ελλάδα στην κορυφή βρίσκεται o όμιλος Grecotel, που αριθμεί 32 ξενοδοχεία με τα μισά από αυτά να είναι 5 αστέρων, ακολουθεί ο όμιλος Mitsi με 17 ξενοδοχεία και μόλις 3 από αυτά να μην είναι 5αστερα, ενώ 7 ξενοδοχεία αριθμεί ο όμιλος Aldemar με τα πέντε από αυτά να βρίσκονται στην κατηγορία των 5αστερων.

Στα Δωδεκάνησα τα περισσότερα 5αστερα δωμάτια ξενοδοχείων

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας στα Δωδεκάνησα βρίσκονται τα περισσότερα δωμάτια 5αστερων ξενοδοχείων με τον αριθμό να φτάνει τα 11,636 σε σύνολο 45 ξενοδοχείων.

Στις Κυκλάδες βέβαια συναντάμε 62 5αστερα ξενοδοχεία με τον αριθμό των δωμάτιών όμως να φτάνει μόλις τα 2,675 δείχνοντας έτσι ότι πρόκειται για ξενοδοχεία μικρότερου μεγέθους.

Αττική, ο βασιλιάς των ξενοδοχειακών αλυσίδων

H διείσδυση του brand, ως ποσοστό του συνολικού αποθέματος σε δωμάτια 5 αστέρων ανά γεωγραφική περιοχή, δείχνει ότι η Αττική βρίσκεται στην πρώτη θέση με ποσοστό 90%, ενώ ακολουθούν το Ν. Λασίθι, η Χαλκιδική και τα Δωδεκάνησα με ποσοστό 84%, 78% και 76% αντίστοιχα. 

Επενδύσεις

Σε δείγμα 124 εταιρειών με σύνολο 24.639 δωμάτια 5 αστέρων, οι συνολικές κεφαλαιουχικές επενδύσεις του 2016 ανήλθαν σε € 216 εκατ., με το 92% να αφορά μέλη επώνυμων ξενοδοχειακών αλυσίδων και το υπόλοιπο 8% ανεξάρτητα ξενοδοχεία.

Καταλήγουμε λοιπόν στο συμπέρασμα ότι παρά την δύσκολη για την Ελλάδα εποχή ,στην οποία διεξαγόταν η έρευνα, οι τουριστικές επενδύσεις αυξήθηκαν, μεγάλοι ξενοδοχειακοί όμιλοι, εγχώριοι και εξωτερικοί, έδειξαν και συνεχίζουν να δείχνουν ενδιαφέρον για επενδύσεις στην Ελλάδα ενώ το 2019 αναμένουμε και άλλες μεγάλες τουριστικές επενδύσεις στην χώρα.

Θάνος Τσαλουχίδης-bizness.gr

Advertisement

TRENDING