ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Ανάπτυξη συνεργειών μεταξύ Ελλάδα και Κύπρου στον τομέα του Τουρισμού

Published

on

Το 2017 ήταν “χρονιά ορόσημο” για τον κυπριακό τουρισμό. Κάθε μήνα οι αφίξεις σημείωναν νέο ρεκόρ. Συνολικά επισκέφθηκαν την χώρα 3,6 εκατομμύρια άτομα. Η αύξηση που σημειώθηκε σε σχέση με το 2016 υπολογίζεται ποσοστιαία σε 7%-8%. Τα τελευταία χρόνια η Κύπρος επενδύει στον θεματικό τουρισμό, δίνει έμφαση στον συνεδριακό τουρισμό και βάζει στόχο την επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν. Σε αυτήν τη διαδρομή, που περιέγραψε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η τουριστική λειτουργός του Κυπριακού Οργανισμού Τουρισμού (ΚΟΤ), Μάρθα Καρεκλά, η Κύπρος φαίνεται να έχει πολλά κοινά με την Ελλάδα: αφενός, η οικονομική κρίση λειτούργησε σαν μοχλός πίεσης και ενεργοποίησης και αφετέρου, θέλησαν να προχωρήσουν ένα βήμα παραπάνω από το μοντέλο “ήλιος-θάλασσα”, το οποίο σημαίνει ανάπτυξη νέων μορφών τουρισμού.

“Μετά το 2014 -χρονιά που λόγω της οικονομικής κρίσης παρατηρήθηκαν τα χαμηλότερα ποσοστά στον τουρισμό- και για την ακρίβεια από το 2015 και μετά, άρχισε μια δυναμική κινητοποίηση όσον αφορά τις επενδύσεις στον τουρισμό και κυρίως στις υποδομές. Ήταν η περίοδος που ανακαινίστηκαν πολλά ξενοδοχεία και εντατικοποιήθηκαν οι προσπάθειες για την ανάπτυξη του τουρισμού, κάτι που σταδιακά έφερε αποτελέσματα” όπως εξήγησε η κ.Καρεκλά.

Στο πλαίσιο αυτό, και μετά τα διαδοχικά ρεκόρ που σημείωσαν οι δύο χώρες, οι φορείς του τουρισμού άρχισαν να εξετάζουν τρόπους συνεργασίας αλλά και ανταλλαγής τεχνογνωσίας.

Μια τέτοια ενέργεια υλοποιήθηκε πρόσφατα από την αεροπορική εταιρεία Aegean Airlines και τον Κυπριακό Οργανισμό Τουρισμού, όπου επαγγελματίες από την Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις της Βόρειας Ελλάδας, με εξειδίκευση στον συνεδριακό τουρισμό κλήθηκαν να δουν από κοντά τον τρόπο λειτουργίας των Κύπριων συναδέλφων τους, να γνωρίσουν τις υποδομές της χώρας και να πραγματοποιήσουν επαγγελματικές συναντήσεις Β2Β.

Όπως ανέφερε η διευθύντρια Πωλήσεων Β.Ελλάδας, Ιονίων Νήσων και Βαλκανίων της Aegean Airlines αλλά και αντιπρόεδρος του Thessaloniki Convention Bureau, Ειρήνη Σιδηροπούλου, πρόκειται για μια δράση που “έγινε πρώτη φορά τόσο στοχευμένα, με σκοπό την ενίσχυση και των δύο προορισμών (Ελλάδας-Κύπρου αλλά και ειδικότερα Λάρνακας-Θεσσαλονίκης οι οποίες συνδέονται με απευθείας πτήσεις καθημερινά), την ενδυνάμωση των επαγγελματικών τους σχέσεων και τη δημιουργία νέων συνεργειών”. Ειδικότερα, καθώς η Θεσσαλονίκη τα τελευταία χρόνια εντατικοποίησε τις προσπάθειές της για την ανάπτυξη του συνεδριακού τουρισμού, συμμετείχαν ταξιδιωτικά γραφεία με εξειδίκευση στη βιομηχανία M.I.C.E. (Meetings, Incentives, Conferences, Exhibitions), όπως ανέφερε η κ.Σιδηροπούλου.

Κάντο όπως η Κύπρος

Στο ταξίδι τους στην Κύπρο, ταξιδιωτικοί πράκτορες από τη Βόρεια Ελλάδα και η διευθύντρια του Thessaloniki Convnetion Bureau (TCB), Ελένη Σωτηρίου, μαζί με την αντιπρόεδρο του TCB Και διευθύντρια Πωλήσεων Β.Ελλάδας, Ιονίων Νήσων και Βαλκανίων της Aegean Airlines, Ειρήνη Σιδηροπούλου και άλλα στελέχη της εταιρείας επισκέφθηκαν το διεθνές συνεδριακό κέντρο της Λευκωσίας “Φιλοξενία”, το οποίο μπορεί να φιλοξενήσει από μεγάλα συνέδρια έως μικρές εκδηλώσεις, παρέχοντας όλες τις υπηρεσίες που απαιτούνται, με ειδικές καμπίνες διερμηνείας για μέχρι και 32 γλώσσες. Παράλληλα, είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά τις ξενοδοχειακές υποδομές που έχουν αναπτυχθεί αλλά και το κομμάτι της ταξιδιωτικής εμπειρίας που πλαισιώνει το ταξίδι των εκάστοτε συνέδρων. Οικοτουρισμός, γαστρονομία, οινοτουρισμός και οινογνωσία ακόμη και κεραμική είναι μόνο μερικές από τις βιωματικές δραστηριότητες που μπορεί να προσθέσουν εικόνες στο ταξίδι του επισκέπτη, που θα βρεθεί στην Κύπρο για να συμμετάσχει σε ένα συνέδριο.

Είναι όμως αυτά αρκετά; Ο τουριστικός λειτουργός και αρμόδιος για τον Συνεδριακό Τουρισμό (Convention Bureau) της Κύπρου, Χριστόδουλος Παπαχριστοδούλου, επεσήμανε ότι η Κύπρος παρουσιάζει σταθερά ανοδική πορεία στον τομέα του συνεδριακού τουρισμού αλλά επιπλέον, την ίδια ώρα, δίνονται οικονομικά κίνητρα για τη διεκδίκηση και ανάληψη συνεδρίων, όπως και για τη διοργάνωση ταξιδιών εξοικείωσης.

“Η Κύπρος δίνει πολλά κίνητρα για να προσελκύσει τουρίστες και τα πάει πολύ καλά” ανέφερε ο ταξιδιωτικός πράκτορας και πρώην πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας-Θράκης, Δημήτρης Μαντούσης, ο οποίος δραστηριοποιείται 37 χρόνια στην συγκεκριμένη αγορά. “Δίνονται οικονομικά κίνητρα και για τις σχολικές εκδρομές και για τους τουρίστες άνω των 55 ετών. Συγκεκριμένα, ο ΚΟΤ επιδοτεί τις εκδρομές για την περίοδο Οκτωβρίου-Απριλίου, προσφέροντας συγκεκριμένες παροχές που μπορεί να μειώσουν το κόστος από 50 έως 70 ευρώ το άτομο” εξήγησε ο κ.Μαντούσης

Καλή αγορά για την Ελλάδα η Κύπρος

Φέτος η χρονιά κλείνει με περίπου 4 εκατομμύρια αφίξεις για την Κύπρο και αύξηση γύρω στο 8% σε σχέση με πέρυσι, η οποία προήλθε ύστερα από σκληρή δουλειά, όπως επεσήμανε ο πρόεδρος του συνδέσμου τουριστικών πρακτόρων Κύπρου (HACTA), Βασίλης Σταματάρης. Οι βασικές αγορές προέλευσης τουριστών για την Κύπρο είναι η Βρετανία, η Ρωσία και η Γερμανία. Σε ό,τι αφορά τους Κύπριους που ταξιδεύουν στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του ΚΟΤ, το 2017 ξεπέρασαν τους 600.000 σε αριθμό, ενώ αντίστοιχα οι Έλληνες που ταξίδεψαν στην Κύπρο ήταν περίπου 150.000 άτομα. Όπως επεσήμανε η κ.Καρεκλά, το 90% αυτών είναι μεμονωμένοι ταξιδιώτες, που σημαίνει ότι υπάρχει έδαφος να αναπτυχθούν οι οργανωμένες εκδρομές.

Σταδιακά οι αφίξεις από Ελλάδα αυξάνονται, ανέφερε ο ο Χρήστος Γιαννόπουλος, διεθυντής Πωλήσεων Κύπρου της Aegean Airlines, καθώς “όλο και περισσότεροι Ελλαδίτες επιλέγουν την Κύπρο για να δραστηριοποιηθούν επαγγελματικά ή για σπουδές”. Την ίδια ώρα, όπως επεσήμανε, η αύξηση της τουριστικής κίνησης στην Κύπρο και οι υψηλές πληρότητες, ωθούν πολλούς Κύπριους να επιλέγουν ελληνικούς προορισμούς για τις διακοπές τους.

“Οι Κύπριοι που επιλέγουν την Ελλάδα είναι πάρα πολλοί σε σχέση με τον πληθυσμό μας” σημείωσε ο κ.Σταματάρης. “Θέλουμε αντίστοιχα να αυξηθεί και ο αριθμός των τουριστών από Ελλάδα αλλά και να συνεργαστούμε για την ανάπτυξη και των δύο προορισμών” πρόσθεσε.

«Η Κύπρος έχει πολλά πλεονεκτήματα. Είναι ένα “compact μουσείο”. Μπορείς να δεις πολλά, διαφορετικά και σημαντικά μνημεία και εκκλησίες και αξιοθέατα μέσα σε λίγο χρόνο γιατί είναι συγκεντρωμένα. Μαζί με την Ελλάδα μπορούν να αποτελούν ένα “πακέτο”, μια ολοκληρωμένη πρόταση για άτομα που έρχονται από μακρινές χώρες και επιθυμούν να γνωρίσουν περισσότερους από έναν προορισμούς και να τους συνδυάσουν» υπογράμμισε ο κ.Σταματάρης. Αντίστοιχα, σύμφωνα με τον κ.Χριστοδούλου, θα μπορούσαν να γίνουν από κοινού προσπάθειες για τη διεκδίκηση διεθνών συνεδρίων.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).