Μπορεί το επενδυτικό focus αλλά και η πλειοψηφία των επιφανειών των εγκαταστάσεων logistics στην Ελλάδα να βρίσκεται στην Αττική και ιδίως στη Δυτική Αττική, ωστόσο η περιοχή της Θεσσαλονίκης παρουσιάζει αξιόλογη δυναμική.
Σε αυτό έχουν συνεισφέρει σημαντικά οι νέες υποδομές. Το λιμάνι της πόλης που ιδιωτικοποιήθηκε και παρουσιάζει νέα πλέον δυναμική, ο σιδηρόδρομος και σύντομα η σύνδεση του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ με τον ΟΛΘ.
Επιπλέον, αναμφισβήτητα σημαντική είναι η η στρατηγική θέση της πόλης, πολύ κοντά στις υπόλοιπες Βαλκανικές χώρες και τον άξονα μεταφοράς εμπορευμάτων Ανατολής – Δύσης, μέσω της Εγνατίας Οδού (και της πρόσβασης που προσφέρει στην Ιταλία και τις αγορές της Ευρώπης).
Το 2020 έκλεισε με σημαντικές συμφωνίες και επενδύσεις ενώ αρκετές ακόμη είναι στα σκαριά σε Σίνδο και Καλοχώρι.
Οι δύο σημαντικές επενδύσεις
Αρχές της νέας χρονιάς, ανακοινώθηκε η νέα στρατηγική επένδυση του διεθνούς επενδυτικού fund H.I.G. Capital στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην Makios Logistics εκ Μακεδονίας.
Η επένδυση αφορά την τοποθέτηση του fund στην εταιρεία, με την απόκτηση ποσοστού επί του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, χωρίς να έχουν γίνει ωστόσο γνωστές παραπάνω πληροφορίες (ύψος επένδυσης ή ποσοστό).
Η εταιρεία διαθέτει δύο υπερσύγρονα κέντρα logistics στη Θεσσαλονίκη, σε απόσταση αναπνοής από το λιμάνι της πόλης.
Συγκεκριμένα:
- εγκαταστάσεις αποθήκευσης ξηρού φορτίου προσφέρονται στα δύο κέντρα logistics στο Καλοχώρι και τη Γέφυρα. Η συνολική χωρητικότητα είναι 30.000 παλετοθέσεις.
- εγκαταστάσεις αποθήκευσης προϊόντων ελεγχόμενης θερμοκρασίας προσφέρονται στο κέντρο logistics που βρίσκεται στο Καλοχώρι και η χωρητικότητα είναι 20.000 παλετοθέσεις.
Το νέο διαμετακομιστικό κέντρο διανομής στη Γέφυρα Θεσσαλονίκης είναι συνδεδεμένο με το σιδηροδρομικό δίκτυο και επιτρέπει τη διανομή προϊόντων τα οποία φτάνουν από την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη. Στις εγκαταστάσεις της εταιρείας μπορούν να διαχειρισθούν τόσο εμπορευματοκιβώτια αλλά και βαγόνια τα οποία μεταφέρονται στην Ελλάδα.
Η εταιρεία έχει προχωρήσει σε επενδύσεις 4,3 εκ. ευρώ με σκοπό την επέκταση των αποθηκών logistics και την αγορά νέων μεταφορικών μέσων, μεταξύ άλλων. Επιπλέον, διαθέτει εγκαταστάσεις και στη Βόρεια Αττική, με μεγάλες δυνατότητες επέκτασης, αλλά και άδεια λειτουργίας σιδηροδρομικής επιχείρησης, την οποία δεν έχει ενεργοποιήσει ακόμη.
To Νοέμβριο του 2020 ολοκληρώθηκε μια διπλή επενδυτική κίνηση στο χώρο των logistics στη Θεσσαλονίκη, με την Ten Brinke να εξαγοράζει την εταιρεία και τις εγκαταστάσεις της ΔΕΛΤΑ 4 Α.Ε. και την Seagull να αναλαμβάνει τη διαχείρισή της.
Η ΔΕΛΤΑ 4, αποτελεί μια σύγχρονη εταιρία logistics με κτήριο προδιαγραφών Z3, με στεγασμένη επιφάνεια 22.500 τ.μ., και σύγχρονους γραφειακούς χώρους 1.500 τ.μ., που βρίσκεται στην είσοδο της Βιομηχανικής Περιοχής Σίνδου Θεσσαλονίκης.
Ταυτόχρονα τη διαχείριση της επιχειρηματικής δραστηριότητας της ΔΕΛΤΑ 4, ανέλαβε από 1η Νοεμβρίου η εταιρία Seagull S.A. με πρόεδρο τον Διονύση Γ. Στεριώτη.
H Seagull, με αυτήν την επιχειρηματική κίνηση, επιβεβαιώνει την πίστη της στην αγορά της Β. Ελλάδος, καθόσον μετά την ιδιωτικοποίηση του Λιμένα Θεσσαλονίκης, παίρνει πλέον υπό τη διαχείρισης της, τη μεγαλύτερη εγκατάσταση στο Νομό Θεσσαλονίκης, έτσι ώστε να αναπτύξει και να ενισχύσει περιφερειακά τη δραστηριότητα και εξυπηρέτηση των πελατών της, όπως σημειώνεται στην σχετική ανακοίνωση.
Νέες επενδύσεις logistics στη Θεσσαλονίκη
Παρά την πανδημία, αρκετές νέες επενδύσεις σε εγκαταστάσεις logistics υλοποιούνται ή δρομολογούνται όμως ήδη στη Θεσσαλονίκη. Ενδεικτικά αναφέρουμε τις εξής:
– Sarmed: προγραμματίζει την επέκταση των εγκαταστάσεων logistics που διαθέτει στη ΒΙ.ΠΕ. Σίνδου κατά 20.000 τ.μ.. H εταιρεία έχει θέσει ένα φιλόδοξο πλάνο επενδύσεων ύψους 20 εκ. ευρώ με στόχο τα 200.000 τ.μ. αποθηκών σε ορίζοντα 18 μηνών.
– Rail Cargo Logistics Goldair: για το 2021, και εφόσον πάρει την έγκριση από τους Αυστριακούς Σιδηροδρόμους (που αποτελούν εταίρο της Goldair), θα ξεκινήσει επέκταση των αποθηκευτικών της χώρων στη Σίνδο Θεσσαλονίκης, με στόχο την ενίσχυση της δραστηριότητάς της στις σιδηροδρομικές μεταφορές εμπορευμάτων. Η επέκταση αφορά 7.000 νέα τ.μ. χώρων και με την ολοκλήρωσή της το σύνολο των αποθηκών της εταιρείας θα φτάσει τα 15.000 τ.μ..
– DHL Express: μετά τη μεγάλη 10ετή συμφωνία με την Fraport πέρυσι, η DHL ξεκίνησε ήδη το 2020 το μεγάλο έργο δημιουργίας νέων εγκαταστάσεων στο αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης. Αφορά την κατασκευή του νέου κέντρου διαλογής, 5.000 τ.μ., που αντιστοιχεί σε επένδυση 7,2 εκ. ευρώ. [UPDATE 05.02.2021] Ολοκληρώθηκε η νέα εγκατάσταση logistics της DHL Express στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης