ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Άνθιση του Airbnb και μεγάλες ξενοδοχειακές επενδύσεις μαζί; Και όμως γίνεται

Published

on

Το Airbnb αποτελεί μία νέα πραγματικότητα στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία και ασφαλώς, η Ελλάδα δεν θα μπορούσε να συνιστά εξαίρεση. Σε πρώτη ανάγνωση, κανείς εικάζει ότι η ραγδαία άνοδος της πετυχημένης start-up τίθεται απέναντι, σαν μεγάλος αντίπαλος, των ξενοδοχειακών μονάδων και καταλυμάτων.

Ωστόσο, υπάρχει ένα βασικό στοιχείο που χρίζει επεξήγησης. Γιατί ενώ το Airbnb ακμάζει, έχουμε παράλληλα και σημαντικότατη επενδυτική δραστηριότητα και νέα ξενοδοχεία να ανοίγουν τις πύλες τους στην Αθήνα (χαρακτηριστικό παράδειγμα) και όχι μόνο;

Κατά τον Γιώργο Τζιάλλα, αυτό συμβαίνει διότι τα δύο προϊόντα, τελικά, δεν απευθύνονται στο ίδιο κοινό. Γι’ αυτό μπορούν να συνυπάρξουν και να βλέπουμε και το μεν να πηγαίνει καλά, καθώς και το δε αναλόγως. Ο πελάτης που θα επιλέξει να διαμείνει σ’ ένα ξενοδοχείο διαφέρει από εκείνον που θα προτιμήσει ένα Airbnb. Κι αυτό, ακριβώς, είναι που εξηγεί μιλώντας στο bizness.gr ο Γενικός Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης του Υπουργείου Τουρισμού, αναδεικνύοντας μεταξύ άλλων τις παρεμβάσεις που γίνονται, σε θεσμικό πλαίσιο, για τον έλεγχο του φαινομένου Airbnb:

«Το Airbnb είναι παγκόσμιο φαινόμενο. Εμείς έχουμε προσπαθήσει, κυρίως η αρμοδιότητα είναι στο Υπουργείο Οικονομικών, να ρυθμίσουμε το φαινόμενο όπως άλλες χώρες στο εξωτερικό προσπάθησαν να το κάνουν με επιτυχία ή χωρίς επιτυχία. Η διαφορά με την Ελλάδα είναι ότι στο εξωτερικό το Airbnb ρυθμιζόταν σε τοπικό επίπεδο, από τον Δήμο της πόλης. Εμείς θέλουμε να το κάνουμε και το έχουμε κάνει σε εθνικό επίπεδο. Το Airbnb, ενώ στην αρχή ξεκίνησε και το έβλεπαν οι ξενοδόχοι ως αντίπαλό τους, ουσιαστικά εν τέλει δεν απευθύνονται στο ίδιο target group, στην ίδια ομάδα ας το πούμε έτσι.

Βεβαίως κι ανάλογα με την ποιότητα, ένας που θα πάει να μείνει σε ξενοδοχείο είναι διαφορετική η πελατεία αυτών (σ.σ. ξενοδοχείων) και διαφορετική πελατεία εκείνων που αποζητούν ένα Airbnb. Για διάφορους λόγους. Είτε οικονομικούς, είτε από πλευράς ανεξαρτησίας, για ποιον λόγο ταξιδεύεις κάπου. Οικογένειες ενδεχομένως θέλουν ξενοδοχείο, γιατί νιώθουν πιο ασφαλείς για τα παιδιά τους. Νέοι άνθρωποι θέλουν Airbnb, διότι κι εμείς όταν ήμασταν νέοι επιλέγαμε να κάνουμε camping, ή βρίσκαμε ένα ενοικιαζόμενο δωμάτιο.

Άρα, λοιπόν, τα ξενοδοχεία είναι άλλο προϊόν και παρέχουν δυνατότητες και υπηρεσίες που δεν τις παρέχει το Airbnb, όπως καλό πρωινό, εγκαταστάσεις σάουνας, ασφάλεια προσωπική και privacy. Όχι ότι στο Airbnb δεν έχεις την ιδιωτικότητά σου, αλλά εκεί υπάρχουν γείτονες, υπάρχει η πολυκατοικία από πάνω. Το ξενοδοχείο σου παρέχει κι άλλες υπηρεσίες, όπως ένα πολύ καλό εστιατόριο εντός. Έχει υπηρεσίες ευεξίας, σάουνα όπως προείπαμε, γυμναστήρια κτλ. Επομένως, θεωρώ ότι το ένα (σ.σ. Airbnb), δεν αναιρεί το άλλο (σ.σ. ξενοδοχείο).

Κινούμαστε στην κατεύθυνση της κατάλληλης ρύθμισης των συνθηκών, όπως είναι τώρα που έχουμε την πλατφόρμα την ψηφιακή, στην οποία όλοι γράφονται και όλοι θα πληρώνουν τους φόρους τους κανονικά. Αν δεν τους πληρώνουν θα ελέγχονται και θα πληρώνουν πρόστιμο. Και στη συνέχεια, με τις συζητήσεις που κάνουμε τώρα για να μπορούμε να το ελέγξουμε (σ.σ. Airbnb) και σε επίπεδο γεωγραφικό. Δηλαδή να βάλουμε κάποιους περιορισμούς στις τουριστικές περιοχές, να μην το αφήσουμε να ξεφύγει, ή ενδεχομένως να διατίθενται ακίνητα για κάποιους συγκεκριμένους μήνες το χρόνο, ή ό,τι έχει να κάνει με τον αριθμό των ακινήτων. Να μην διαθέτει κάποιος δέκα σπίτια ή διαμερίσματα και τα κάνει και τα δέκα Airbnb.

Πιστεύω, ακριβώς επειδή η αγορά αυτορρυθμίζεται, θα βρει τον τρόπο της. Ανεξάρτητα από το Airbnb, αν και γκρινιάζουν λίγο οι ξενοδόχοι, τα ξενοδοχεία θα συνεχίσουν να παραμένουν. Κι αυτό φαίνεται από τα αποτελέσματα. Σκέψου κάτι: κάποιος φτιάχνει ένα boutique hotel. Δεν είναι ίδιος ο τουρίστας που θα πάει στο boutique, με εκείνον που θα επιλέξει Airbnb. Αυτό που ακούγεται π.χ. για το Κουκάκι, ότι έχει αλλοιωθεί ο χαρακτήρας, δεν πάει κάποιος τουρίστας που συνηθίζει να επιλέγει boutique hotels, να μείνει στον πρώτο όροφο σε ένα μικρό διαμέρισμα. Άρα η αγορά τα ρυθμίζει όλα κι εμείς προσπαθούμε από το Υπουργείο Τουρισμού, σε θεσμικό πλαίσιο, να βάλουμε τα όρια για να είναι όλα υπό έλεγχο».

 

Χρήστος Δημόπουλος-bizness.gr

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).