Δυναμική ήταν η παρουσία της Περιφέρειας Αττικής σε σημαντικές εκθέσεις Τουρισμού στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Ο Νοέμβριος ξεκίνησε με έντονη δραστηριότητα και συνεχείς δράσεις τουριστικής προβολής καθώς η Περιφέρεια Αττικής συμμετείχε σε δύο σημαντικές διεθνείς εκθέσεις τουρισμού, την WTM 2019 στο Λονδίνο και τη Philoxenia 2019 στη Θεσσαλονίκη.
Η 40ή έκθεση World Travel Market πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο, από τις 4 έως τις 6 Νοεμβρίου 2019 και η Περιφέρεια Αττικής συμμετείχε ως συνεκθέτης στο Περίπτερο του ΕΟΤ, EU1100. Στηρίζοντας σταθερά τους νησιωτικούς προορισμούς της Αττικής, η Περιφέρεια φιλοξένησε στο περίπτερό της, τους Δήμους Ύδρας και Πόρου, οι οποίοι εκπροσωπήθηκαν από τον Δήμαρχο Ύδρας κ. Γεώργιο Κουκουδάκη, την Αντιδήμαρχο Ύδρας, κα Μαρία Κάτσικα και το μέλος της Τουριστικής Επιτροπής Δήμου Πόρου, κ. Τάσο Φιακά.
Το περίπτερο της Περιφέρειας Αττικής επισκέφθηκαν, ο Υπουργός Τουρισμού, κ. Χάρης Θεοχάρης, η πρόεδρος του ΕΟΤ, κα Άντζελα Γκερέκου και ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ κος Δημήτρης Φραγκάκης.
Η 35η Διεθνής Έκθεση PHILOXENIA πραγματοποιήθηκε στο Διεθνές Εκθεσιακό και Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλονίκης από 8 – 10 Νοεμβρίου 2019. Ως συνεκθέτες στο περίπτερο της Περιφέρειας Αττικής συμμετείχαν ο Δήμος Ύδρας, τον οποίο εκπροσώπησε ο Αντιδήμαρχος του νησιού, κ. Ιωάννης Μπελεγρής, και ο Δήμος Πόρου, τον οποίο εκπροσώπησε το μέλος της Τουριστικής Επιτροπής Δήμου Πόρου, κ. Τάσος Φιακάς. Το περίπτερο της Περιφέρειας τίμησαν με την παρουσία τους, μεταξύ άλλων, ο Υπουργός Τουρισμού, κ. Χ. Θεοχάρης, και ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, κ. Δ. Φραγκάκης.
Περιφερειάρχης Αττικής, Γ. Πατούλης
Με αφορμή τη συμμετοχή της Περιφέρειας στις σημαντικές τουριστικές εκθέσεις ο κ. Πατούλης υπογράμμισε ότι η Περιφέρεια Αττικής ενισχύει τις δράσεις εξωστρέφειας και επενδύει στον τουρισμό και την επιχειρηματικότητα, τομείς-κλειδιά, για την εθνική μας ανάπτυξη.
«Η συμμετοχή μας στις σημαντικές αυτές εκθέσεις του Λονδίνου και της Θεσσαλονίκης σηματοδοτούν τη βούληση μας να συμβάλλουμε ενεργά, με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες στην οικονομική και κοινωνική ενίσχυση των τοπικών κοινωνιών. Θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε με σχέδιο και όραμα για να κερδίσουμε το στοίχημα την ανάπτυξης. Η Αττική αποτελεί ένα σημαντικό κεφάλαιο του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και στοχεύουμε να εργαστούμε συστηματικά για να αναδειχθεί ως παγκόσμιο brand name. Οι προοπτικές ανάδειξης του θεματικού τουρισμού, όπως είναι ο τουρισμός υγείας και ευεξίας μπορούν να ενισχύσουν ακόμα περισσότερο την τοπική ανάπτυξης της Αττικής. Επιπλέον η Αττική διαθέτει παραλίες με κρυστάλλινα νερά και πανέμορφα νησιά, με μοναδικό χαρακτήρα».
Εντεταλμένος Περιφερειακός Σύμβουλος Θ. Κουτσογιαννόπουλος
Να σημειωθεί ότι και στις δύο αυτές κορυφαίες τουριστικές εκθέσεις, ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης εκπροσωπήθηκε από τον Εντεταλμένο Περιφερειακό Σύμβουλο για τον Τουρισμό της Περιφέρειας Αττικής, Θ. Κουτσογιαννόπουλο, ενώ τα στελέχη της Διεύθυνσης Τουρισμού της Περιφέρειας Αττικής υποδέχτηκαν και συνομίλησαν με επαγγελματίες του τουρισμού από όλο τον κόσμο, οι οποίοι ενημερώθηκαν αναλυτικά για τα ώριμα τουριστικά προϊόντα, αλλά και για τις μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες που προσφέρει ολόκληρη η Αττική. Στη Θεσσαλονίκη ο Θ. Κουτσογιαννόπουλος με δηλώσεις του στα ρωσικά κανάλια Russia 24 και RTVI, αναφέρθηκε στα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της Αττικής, που την καθιστούν ιδανικό προορισμό για short break διακοπές, όλες τις εποχές του χρόνου. Αντίστοιχα και στην έκθεση του
Επαφές
Οι επαφές που πραγματοποιήθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια των εκθέσεων ήταν ιδιαίτερα γόνιμες, τόσο στο πλαίσιο των συναντήσεων Speed Networking, όσο και κατά τη διάρκεια των προγραμματισμένων ραντεβού (Β2Β) με σημαντικούς επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στη διεθνή τουριστική αγορά. Buyers και δημοσιογράφοι εξέφρασαν έντονο ενδιαφέρον για το πλούσιο γεωγραφικό, αλλά και το θεματικό τουριστικό χαρτοφυλάκιο της Περιφέρειας Αττικής, δίνοντας έμφαση σε συγκεκριμένες πτυχές του τουρισμού στην Αττική, όπως είναι οι οικογενειακές διακοπές, τα ταξίδια πολυτελείας και exclusive travel, ο τουρισμός υγείας και ευεξίας αλλά και για τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού (θαλάσσιος τουρισμός, δραστηριότητες στη φύση, κ.λπ.).
Μάλιστα στο Λονδίνο σε συνεργασία με την Υπηρεσία Εξωτερικού του ΕΟΤ Ηνωμένου Βασιλείου και Ιρλανδίας, την Τρίτη 5 Νοεμβρίου, επιλεγμένοι ξένοι δημοσιογράφοι με ειδίκευση στη γαστρονομία επισκέφθηκαν και ενημερώθηκαν από τα στελέχη της Διεύθυνσης Τουρισμού για τον γαστρονομικό πλούτο της Αττικής και τα εξαιρετικά τοπικά προϊόντα της. Παράλληλα είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν ποιοτικά τοπικά προϊόντα και το βραβευμένο κρασί της φημισμένης αττικής ποικιλίας “Σαββατιανό”.
Μεγάλο ήταν το ενδιαφέρον των επισκεπτών του περιπτέρου της Περιφέρειας για το έντυπο και οπτικοακουστικό υλικό τουριστικής προβολής, καθώς και για την τουριστική ιστοσελίδα της Περιφέρειας Αττικής.