ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Endeavor Greece: Η προσαρμογή της ηγεσίας στα δεδομένα της πανδημίας

Published

on

Στο πλαίσιο των webinar series με τον τίτλο ‘Rethink’ που πραγματοποιεί για τη διαχείριση της κρίσης του κορονοϊού, η Endeavor Greece προσκάλεσε την Πέμπτη 30 Απριλίου τον Πρόεδρο της AEGEAN Airlines και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της, Ευτύχη Βασιλάκη, τον Managing Director της «Γρηγόρης», Βλάσση Γεωργάτο και τον Πρόεδρο της Fourlis, Βασίλη Φουρλή, σε μια διαδικτυακή συζήτηση με τίτλο «Leadership in Turbulent Times» με συντονιστή τον δημοσιογράφο Παύλο Τσίμα.

Η Endeavor Greece έφερε και πάλι στο ίδιο τραπέζι κορυφαίους εκπροσώπους της ελληνικής επιχειρηματικής σκηνής, οι οποίοι μίλησαν για το πώς τα νέα δεδομένα επηρέασαν τη λήψη αποφάσεων και ποιες είναι οι τάσεις που διαβλέπουν για το επόμενο διάστημα.

Πιο συγκεκριμένα, ο Πρόεδρος της AEGEAN Airlines και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Endeavor Greece, Ευτύχης Βασιλάκης, ο Managing Director της «Γρηγόρης», Βλάσσης Γεωργάτος και ο Πρόεδρος της Fourlis, Βασίλης Φουρλής, μοιράστηκαν την εμπειρία τους όσον αφορά τις γρήγορες αποφάσεις που χρειάστηκε να λάβουν σε ένα εξαιρετικά πιεσμένο χρονικό διάστημα και ένα αβέβαιο περιβάλλον, προκειμένου να μπορέσουν να διασφαλίσουν τη σταθερότητα στη λειτουργία των επιχειρήσεων τους.

Από την πλευρά του, ο Β. Φουρλής μίλησε για τον τρόπο που βίωσε η δική του επιχείρηση την πρώτη φάση της κρίσης, όταν σε μια εβδομάδα χρειάστηκε να κλείσουν όλα τα σημεία πώλησης του ομίλου σε όλες τις χώρες, με τα μηνιαία έξοδα να τρέχουν. «Έπρεπε να διατηρήσουμε την εμπιστοσύνη του κόσμου και να περάσουμε το μήνυμα ότι υπάρχει ένα αύριο για όλους αυτούς τους ανθρώπους, χωρίς όμως να γνωρίζουμε πως θα μοιάζει αυτό το αύριο». «Πρέπει να καταλάβουμε ποιες αλλαγές είναι παροδικές και ποιες είναι εδώ για να μείνουν στη συμπεριφορά του κόσμου, γιατί στις δεύτερες θα πρέπει να ανταποκριθεί το επιχειρηματικό μας μοντέλο. Πάρα πολλοί άνθρωποι που δεν τολμούσαν να παραγγείλουν κάτι online τώρα το κάνουν, υπάρχει λοιπόν ένας προφανής δρόμος για μια επιχείρηση λιανικής».

Ο Β. Γεωργάτος αναφέρθηκε στη δύσκολη απόφαση του να παραμείνει το δίκτυο καταστημάτων της «Γρηγόρης» ανοιχτό. «Όσο έτρεχε το ‘Μένουμε Σπίτι’, το δικό μας σύνθημα ήταν ‘Μένουμε Ανοιχτοί’. Αφενός τα καταστήματά μας δεν προβλεπόταν να κλείσουν, αφετέρου κρίναμε ότι ήταν σημαντικό να μείνουμε σε λειτουργία για τους ελάχιστους εναπομείναντες πελάτες μας, αλλά και για τους ανθρώπους των οποίων η καθημερινότητα μεταβλήθηκε δραματικά. Από εκεί και μετά υπήρχε μια περίοδος κατά την οποία είχαμε σοβαρούς προβληματισμούς για το αν η στρατηγική που ακολουθούμε είναι η ορθή. Το πιο δύσκολο είναι να πείσεις τους πάντες για κάτι που κι εσύ ο ίδιος έχεις αμφιβολία αν βρίσκεται στη σωστή κατεύθυνση». Όσο για το αύριο όταν θα έχει εκλείψει ο υγειονομικός φόβος, προέβλεψε ότι οι περισσότεροι οργανισμοί, λίγο έως πολύ, θα έχουν αλλάξει τον τρόπο που δουλεύουν, που ελέγχουν τα προϊόντα και τις διαδικασίες τους, αλλά και στην επαφή με τους πελάτες τους.

Η περίπτωση της AEGEAN ήταν, φυσικά, αρκετά διαφορετική. Όπως εξήγησε ο Ευτ. Βασιλάκης: «και μείναμε ανοιχτοί και δεν είχαμε πελάτες». Κατά τον πρώτο μήνα, ο κ. Βασιλάκης ανέφερε ότι στόχος ήταν να λειτουργήσει η εταιρεία με ασφάλεια, επομένως εκεί δόθηκε η έμφαση. Σε ό,τι αφορά την επόμενη μέρα, υπογράμμισε ότι δεν είναι ακόμη καθόλου ξεκάθαρο τι θα φέρει, κι αυτό γιατί η διάρκεια της πρώτης φάσης της κρίσης για την AEGEAN θα είναι ακόμα μεγαλύτερη. Όσο για τα νέα ταξιδιωτικά πρωτόκολλα, ο κ. Βασιλάκης εξήγησε ότι η δυσκολία δεν έγκειται στο αεροπορικό ταξίδι αυτό καθαυτό. «Το δύσκολο είναι με τι κριτήρια δέχεται μια χώρα τον ταξιδιώτη που έρχεται από μια άλλη χώρα, και αυτό είναι το βασικό πρωτόκολλο που πρέπει να οριστεί», κάτι το οποίο τελικά οφείλουν να αποφασίσουν τα κράτη και οι υγειονομικοί φορείς.

Σε ό,τι αφορά στις ευρύτερες επιπτώσεις στην οικονομία, η κρίση αυτή επιβεβαιώνει την πεποίθηση ότι η χώρα χρειάζεται ποιοτικούς πρωταθλητές, τόνισε ο Β. Φουρλής. «Στον τουρισμό η εμπειρία είναι αυτή που πρέπει να διασφαλίσουμε και να διαφυλάξουμε. Ίσως χρειάζεται λίγος χρόνος, ας τον δώσουμε λοιπόν στους υγειονομικούς», διαπίστωσε ο Ευτ. Βασιλάκης. Ο Β. Γεωργάτος ανέφερε ότι είναι απίθανο να περάσεις μια τόσο μεγάλη κρίση χωρίς να αλλάξει ο χάρτης των επιχειρήσεων, επομένως σίγουρα θα δούμε αρκετές τέτοιες αλλαγές. «Υπάρχουν ευκαιρίες, υπάρχει ένα κράτος που μας εντυπωσιάζει στην προσπάθειά του να προχωρήσει γρήγορα αρκετά πράγματα αυτονόητα και απαραίτητα που δεν συνέβαιναν πριν. Διευκολύνει, ακούει και προσαρμόζεται, επιδρώντας θετικά στην καθημερινότητα των πολιτών και των εταιρειών. Υπάρχουν λοιπόν αισιόδοξα μηνύματα που θα μπορούσαν εν μέρει να αντισταθμίσουν τις συνέπειες αυτού που συμβαίνει».

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).