Επιχειρηματική αποστολή σε 3 μεγαλουπόλεις των ΗΠΑ και του Καναδά διοργάνωσε από 14 μέχρι 20 Απριλίου το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, με σκοπό τη διερεύνηση, αναζήτηση και αξιοποίηση επιχειρηματικών ευκαιριών σε ανεπτυγμένες αγορές, όπου υπάρχουν δυνατότητες εισόδου και ενίσχυσης παρουσίας ελληνικών προϊόντων.
Στην αποστολή, η οποία επισκέφθηκε διαδοχικά τη Νέα Υόρκη, το Τορόντο και το Μόντρεαλ, μετείχαν ή εκπροσωπήθηκαν από τον κλάδο των τροφίμων οι εταιρίες Pelopos Nissos – Spartan Treasure, Evripidis, Mπρακόπουλος, και Olympian Green, από τον κλάδο βιολογικών προϊόντων, η ΑΝΘΗΡ, των γεωργικών φαρμάκων η NitroFarm και των προϊόντων συσκευασίας αλουμινόχαρτου, η VELER.
Κατά τη διάρκεια των επισκέψεων, πέρα του γεγονότος ότι δόθηκε η ευκαιρία στους εκπροσώπους των ανωτέρω εταιριών να διευρύνουν την εξωστρεφή τους δράση, πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με ελληνοαμερικάνικες και ελληνοκαναδικές επιχειρήσεις, που ασχολούνται με την εισαγωγή και διανομή προϊόντων στις δύο αυτές μεγάλες εθνικές αγορές, οι οποίες χαρακτηρίζονται από έντονο ανταγωνισμό και σαφή προτίμηση της πλειονότητας των καταναλωτών σε ποιοτικά προϊόντα. Από τις επαφές που έγιναν διαπιστώθηκε ότι η είσοδος και διεκδίκηση μεριδίου αγοράς από ελληνικές επιχειρήσεις απαιτεί συστηματική προσπάθεια, στρατηγική και κατάλληλο marketing, για να αναδειχθούν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και πλεονεκτήματα των ελληνικών προϊόντων, σε συνδυασμό με υψηλή ποιότητα και τις προσιτές τιμές τους. Οι επαφές που έγιναν με εταιρίες, που διακινούν ελληνικά προϊόντα, έδειξαν ότι υπάρχουν περιθώρια ενίσχυσης του μεριδίου αγοράς, ενώ ήδη μία από τις εταιρίες βρίσκεται σε στάδιο ουσιαστικών συζητήσεων με πολύ μεγάλη αλυσίδα καταστημάτων του Καναδά και διαφαίνεται προοπτική επίτευξης σημαντικής συμφωνίας στο προσεχές διάστημα.
Σημειώνεται ότι παρόλο που η αγορά του Καναδά χαρακτηρίζεται ως ιδιαιτέρως απαιτητική, η εφαρμογή της Εμπορικής Συμφωνίας Ευρωπαϊκής Ένωσης-Καναδά CETA κατά το πρώτο έτος απέφερε διπλασιασμό των εξαγωγών της Ε.Ε. προς τον Καναδά σε σχέση με τις εισαγωγές από αυτόν.
Επίσης, πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με τα διμερή Γερμανικά Επιμελητήρια (AHK’s) στη Νέα Υόρκη και στο Τορόντο, τα οποία μπορούν να στηρίξουν αποτελεσματικά ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις να δικτυωθούν στις τοπικές κοινότητες και να εντοπίσουν κατάλληλους δυνητικούς εταίρους και συνεργάτες.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ