ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΕΣΒΥΚ: Πέντε προτάσεις για την επόμενη ημέρα στα έργα υποδομών

Published

on

Το Εθνικό Συμβούλιο Βιομηχανίας Υποδομών και Κατασκευών (ΕΣΒΥΚ) αξιολογώντας αφενός την εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση που αντιμετωπίζουν σήμερα οι επιχειρήσεις του κλάδου από την πανδημία του κορωνοϊού, όπως αυτή έχει καταγραφεί από εκτενή έρευνα των προβλημάτων και απόψεων των μελών του, αφετέρου δε τον κρίσιμο ρόλο που μπορεί και πρέπει να έχει η βιομηχανία υποδομών και κατασκευών την επόμενη μέρα για την ταχεία ανάκαμψη και ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας, που σε πολύ μεγάλο βαθμό θα επιτευχθεί διεθνώς με επενδύσεις στις υποδομές, προτείνει στην κυβέρνηση την άμεση δρομολόγηση πρόσθετων ενεργειών και μέτρων.

Προϋπόθεση επιτυχίας των όποιων μέτρων αποτελεί η εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών, τόσο στις δύσκολες σημερινές συνθήκες όσο και στην περίοδο της ανάκαμψης, καθώς και η διεκπεραίωση κατά προτεραιότητα των θεμάτων των πληττόμενων επιχειρήσεων με έκδοση Εγκυκλίου γενικής εφαρμογής.

Στο πλαίσιο της κοινωνικής εταιρικής ευθύνης του, το ΕΣΒΥΚ έχει ήδη καταθέσει στα συναρμόδια Υπουργεία σχέδιο Πρωτοκόλλου (Οδηγού) λειτουργίας των εργοταξίων δημοσίων και ιδιωτικών έργων, σύμφωνα και με την πρόβλεψη του άρθρου 61 της ΠΝΠ/20.3.2020, το οποίο περιλαμβάνει μέτρα και προβλέψεις για την ομαλή και ασφαλή λειτουργία των εργοταξίων.

Επίσης, είναι αναγκαίο να αναγνωριστεί άμεσα ότι όλες οι μελετητικές, συμβουλευτικές και εργοληπτικές επιχειρήσεις υπάγονται, de facto και στο σύνολό τους, στις πληττόμενες επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως ΚΑΔ κλπ.

Οι Σύνδεσμοι/Ενώσεις – μέλη του ΕΣΒΥΚ έχουν προτείνει, με πληθώρα εγγράφων προς τα αρμόδια Υπουργεία, να θεσπιστούν ειδικά μέτρα οικονομικής στήριξης των επιχειρήσεων του κλάδου, ώστε να αντιμετωπιστούν τα σημαντικά προβλήματα ρευστότητας και κεφαλαίων κίνησης, να επιτευχθεί ταχεία και πλήρως ψηφιακή διεκπεραίωση όλων των διαδικασιών εγκρίσεων και πληρωμών κ.λπ.

Όσον αφορά στην προετοιμασία της επόμενης ημέρας, το ΕΣΒΥΚ προτείνει τα ακόλουθα:

1.Ταχεία νομοθέτηση της δέσμης των νομοτεχνικώς επεξεργασμένων προτάσεων άμεσης απόδοσης του ΕΣΒΥΚ για την τροποποίηση διατάξεων του Ν.4412/16 (ανάθεση μελετών και έργων με πολλαπλά αντικειμενικά και ποσοτικοποιημένα κριτήρια και τρόπους βαθμολόγησης, μέθοδος αποκλεισμού ασυνήθιστα χαμηλών προσφορών για έργα κάτω του κοινοτικού ορίου, έλεγχος και επίβλεψη μελετών και έργων από ιδιωτικές εταιρείες, Εθνικό Σύστημα Τεχνικών Προδιαγραφών και Τιμολόγησης τεχνικών έργων και μελετών και πολλές άλλες) και του Ν.4413/16 (πρότυπες προτάσεις).

Οι προτάσεις αυτές, οι οποίες έχουν ολιστική προσέγγιση και στοχεύουν στη διασφάλιση διαφάνειας και υγιούς ανταγωνισμού, στη βελτίωση της ποιότητας των έργων και στην επιτάχυνση των διαδικασιών ανάθεσης και υλοποίησης, εξετάζονται από τη σχετική συντονιστική επιτροπή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

2.Ανάληψη ρόλου κυβερνητικού Συντονιστή και επισπεύδοντος από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών (ως διαχρονικώς καθ’ ύλην αρμόδιο υπουργείο) για την κατάστρωση, θεσμοθέτηση και υλοποίηση μέτρων και δράσεων που αφορούν στη βιομηχανία των υποδομών και κατασκευών, η οποία έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και ιδιαιτερότητες και απαιτείται ειδική και ενιαία προσέγγιση και αντιμετώπιση των θεμάτων της.

3.Συγκρότηση ολιγομελούς Συμβουλευτικής Επιτροπής (task force), ακολουθώντας τις καλές πρακτικές άλλων κρατών, η οποία θα απαρτίζεται από έμπειρα στελέχη/συμβούλους των παραγωγικών Υπουργείων και εκπροσώπους των φορέων της αγοράς (ΕΣΒΥΚ) και θα συμβουλεύει την Πολιτική Ηγεσία για τη λήψη μέτρων βέλτιστης αντιμετώπισης της παρούσας κρίσης λόγω πανδημίας που αφορούν στη βιομηχανία των υποδομών και κατασκευών, για τη χάραξη ικής προετοιμασίας της επόμενης μέρας και τον σχεδιασμό μέτρων επαύξησης και διασφάλισης της απαιτούμενης συμβολής της βιομηχανίας υποδομών και κατασκευών στην ανάπτυξη της χώρας, καθώς και για την κατάρτιση προγράμματος αμέσων επενδύσεων σε έργα υποδομής.

4.Βραχυχρόνιος προγραμματισμός (crash program) επόμενης μέρας. Η στενή διασύνδεση και η θεμελιώδης συμβολή της βιομηχανίας υποδομών και κατασκευών με τις επενδύσεις σε τομείς όπως οι δημόσιες υποδομές, ο τουρισμός, η βιομηχανία και το εμπόριο, η οικιστική – πολεοδομική ανάπτυξη και η προστασία του περιβάλλοντος, αδιαμφισβήτητα την καθιστούν στρατηγικό τομέα για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας.

5.Είναι αναγκαία η άμεση κατάστρωση ενός ιεραρχημένου σχεδίου δράσεων και μέτρων για την προετοιμασία και τη διασφάλιση της ταχείας έναρξης της ζητούμενης συμβολής του κλάδου στην ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας με: οριζόντια αναζήτηση σε όλο το δημόσιο τομέα ώριμων μελετών για δημοπράτηση έργων, ταχεία αξιολόγηση και διερεύνηση πηγών χρηματοδότησης τους, επιτάχυνση διαδικασιών μελέτης και κατασκευής έργων που ήδη έχουν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, τροποποίηση και αξιοποίηση τρέχοντος ΕΣΠΑ για τη χρηματοδότηση των ανατεθειμένων έργων του προγράμματος ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ και για την κατά προτεραιότητα ανάθεση μελετών ωρίμανσης έργων προς υλοποίηση την επόμενη προγραμματική περίοδο 2021-2027.

Πρόσθετη χρηματοδότηση υποδομών-κατασκευών με αξιοποίηση πόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, επενδυτικών κεφαλαίων, με προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων σε κατασκευαστικά έργα με εφαρμογή «Πρότυπων Προτάσεων», με ενίσχυση του σκέλους υποδομών του Προγράμματος Δημόσιων Επενδύσεων, με ανάπτυξη προγράμματος εκτεταμένων κινήτρων για επενδύσεις σε κτίρια και αγορά ακινήτων.

Πηγή: ypodomes.com

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).