ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Γύρω από 4 θεματικές το Συνέδριο: «Τουρισμός: το μοντέλο του μέλλοντος»

Published

on

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το 4ο Συνέδριο Τουρισμού με θέμα: «Τουρισμός: το μοντέλο του μέλλοντος» το οποίο διοργάνωσαν τα 5 διμερή Επιμελητήρια, το Ελληνο-Αμερικανικό, Ελληνοβρετανικό, Ελληνογαλλικό, Ελληνογερμανικό και το Ελληνο-Ιταλικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, στο Συνεδριακό Κέντρο “Ι. Βελλίδης”. Το συνέδριο, το οποίο πλέον έχει εξελιχθεί σε θεσμός, παρακολούθησε πλήθος κόσμου από την τουριστική βιομηχανία και συμμετείχαν διακεκριμένοι ομιλητές του κλάδου, οι οποίοι συζήτησαν όλες τις τελευταίες εξελίξεις και το μέλλον της τουριστικής βιομηχανίας.

Οι θεματικές ήταν 4 και αφορούσαν: 1) Την τεχνολογία σε σχέση με την τουριστική ανάπτυξη, 2) την οικονομία του διαμοιρασμού που μεταβάλλει το τοπίο της τουριστικής αγοράς, 3) τις χρηματοδοτήσεις τουριστικών έργων και τέλος, 4) τον αθλητικό τουρισμό.

Τις εργασίες του Συνεδρίου άνοιξε ο κ. Νικόλαος Μπακατσέλος, Αντιπρόεδρος του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου και τονίζοντας τη σημασία της εκδήλωσης, ανέφερε ότι: «Κύλισε κάμποσο νερό από τότε που ξεκινήσαμε αυτήν την προσπάθεια. Συζητήσαμε τρόπους αναβάθμισης του τουριστικού μας προϊόντος εστιάζοντας σε εκπαίδευση, υποδομές, δίκτυα και σχεδιασμό καταλυμάτων, ενώ τονίσαμε την ανάγκη εμπλουτισμού του πέραν από το κλασσικό μοντέλο “ήλιος – θάλασσα” μέσω για παράδειγμα του τουρισμού υγείας. Παράλληλα πάντα αναδεικνύαμε τον καίριο ρόλο της τεχνολογίας στη διαμόρφωση της τελικής εμπειρίας». Και συνέχισε: «η φετινή μας εκδήλωση αποτελεί ίσως και την πιο καίριά μας παρέμβαση καθώς πραγματεύεται τα επίκαιρα θέματα της οικονομίας διαμοιρασμού και των χρηματοδοτήσεων, ενώ η τεχνολογία και ο εμπλουτισμός, αυτήν τη φορά μέσω του αθλητικού τουρισμού, παραμένουν σταθερές μας συνιστώσες».

Στην συνέχεια η κα Παναγιώτα Διονυσοπούλου, Γενική Διευθύντρια Τουριστικής Πολιτικής, Υπουργείο Τουρισμού, αναφέρθηκε στο έργο του Υπουργείου Τουρισμού  το οποίο έχει συμβάλλει σημαντικά στην τουριστική ανάπτυξη, αλλά και στις νέες προοπτικές δηλώνοντας ότι: «Το επόμενο βήμα είναι η ψηφιακή μετάβαση του ελληνικού τουρισμού. Ενθαρρύνουμε την καινοτομία στην επιχειρηματικότητα και τις start-up στον τουρισμό με συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα που βρίσκονται σε εξέλιξη. Και ετοιμάζουμε ένα νέο ψηφιακό οικοσύστημα για τον ελληνικό τουρισμό, σε συνεργασία με το Υπουργείο ψηφιακής Πολιτικής, με στόχο να διευκολυνθούν πολίτες και επιχειρήσεις στις συναλλαγές τους με το Δημόσιο, αλλά και για να αξιοποιήσουμε τα πλέον σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία, ώστε να προωθήσουμε στοχευμένα, δυναμικά και έξυπνα την Ελλάδα, μέσω του ΕΟΤ σε όλον τον κόσμο».

Κατά τη διάρκεια του χαιρετισμού της η κα Βούλα Πατουλίδου, Αντιπεριφερειάρχης, Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης & Πρόεδρος Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης, ανέφερε ότι: «Η Θεσσαλονίκη βγαίνει από το στερεότυπο του καλοκαιρινού τουρισμού με πολλές μορφές τουρισμού και θέτει ως στόχο εφικτό τις 5 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις για την επόμενη πενταετία».

 

Τεχνολογία: μονόδρομος τουριστικής ανάπτυξης

Την πρώτη ενότητα του συνεδρίου συντόνισε η δημοσιογράφος και δημιουργός του ka-business.gr κα. Ραλλιώ Λεπίδου. Στην ενότητα αυτή, μετείχαν ως ομιλητές οι: Κωνσταντίνος Λίβανος, Aruba Territory Manager Greece and Cyprus, Hewlett Packard Enterprise, ο κ. Ανδρέας Ταπραντζής, CEO Avis, o κ. Θάνος Πασχάλης CEO Ellinair και ο κ. Γιώργος Φάσσας Καθηγητής, ACT – a Division of Anatolia College.

Ειδικότερα ο κ. Κωνσταντίνος Λίβανος ανέφερε ότι «Δημιουργούνται νέες μορφές παροχής υπηρεσιών σε όλους τους τομείς με τους χρήστες να αναζητούν διαδικτυακά οτιδήποτε τους ενδιαφέρει. Ένας από τους τομείς, είναι και ο τουρισμός όχι μόνο ο κλασικός αλλά και νέες μορφές όπως ο αγροτουρισμός, ο εκπαιδευτικός και ο θρησκευτικός τουρισμός. Αυτό που θα επιτρέψει την ανάπτυξη, την διάδοση, την ενημέρωση, την αναζήτηση πληροφοριών από τους ίδιους τους ενδιαφερόμενους, που χρειάζονται τα κατάλληλα μέσα ώστε να συγκρίνουν εύκολα, να ενημερώνονται για οτιδήποτε σχετικά με το ταξίδι τους είναι η σύγχρονη τεχνολογία. Οι επιχειρήσεις, από την άλλη, αντιλαμβάνονται τις ανάγκες των επισκεπτών, βελτιώνονται, επεκτείνονται, αναδεικνύονται. Ο ηλεκτρονικός τουρισμός κερδίζει έδαφος καθημερινά στις προτιμήσεις και στα ενδιαφέρονται ενός μεγάλου κοινού που ταξιδεύει και επιθυμεί το καλύτερο αλλά και των επιχειρήσεων που παρέχουν τις υπηρεσίες αυτές γι’ αυτό σήμερα η επιτυχία ενός μουσείου ή ενός ξενοδοχείου είναι πλέον συνυφασμένη με την τεχνολογία.

Ο κ. Ανδρέας Ταπραντζής τόνισε ότι ο τουρισμός είναι η βαριά βιομηχανία της χώρας αλλά και μια από τις ισχυρότερες βιομηχανίες του πλανήτη και πιο συγκεκριμένα για τον κλάδο του rent a car εξήγησε το πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η τεχνολογία αναφέροντας ότι: «Για να αντιμετωπίσει κανείς τα προβλήματα του δικού μας κλάδου προφανώς η τεχνολογία είναι το μέσον το οποίο θα μας βοηθήσει να οδηγηθούμε  εκεί, όσο και η δυνατότητα που μας δίνει η τεχνολογία να αναλύουμε μαζικά δεδομένα, που έχουν να κάνουν με τις μετακινήσεις των πελάτων μας, με τις μετακινήσεις των τουριστών. Μόνο η Αvis έχει κάθε χρόνο από 2 εκ. ημέρες ενοικιάσεις, πάνω από 250 χιλιάδες συμβόλαια από τουρίστες σε διαφορετικούς προορισμούς». Και στη συνέχεια αναφέρθηκε στη σημασία του Smart Mobility  και τον επαναπροσδιορισμό της έννοιας ενοικίασης αυτοκινήτου.

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του ο κ. Θάνος Πασχάλης αναφερόμενος στις αερομεταφορές δήλωσε ότι πρόκειται: «για μια βιομηχανία η οποία το 2018 μετέφερε πάνω από 4,5 δις εκατομμύρια κόσμο. Αυτό που φαίνεται στο μέλλον είναι ότι θα αυξάνεται αυτό μεταξύ 100 και 150 εκατομμύρια το χρόνο. Άρα είναι μια πάρα πολύ σοβαρή βιομηχανία για όλους μας και ιδιαίτερα για την Ελλάδα όπως ειπώθηκε που μέσα στην κρίση φάνηκε ότι ήταν ο μόνος κλάδος που κρατήθηκε δυνατά και ανεβαίνει σε όλα τα επίπεδα, άρα είναι κάτι πάρα πολύ σημαντικό». Τέλος κλείνοντας την ομιλία του αναφέρθηκε στη συμβολή της τεχνολογίας όσον αφορά την εξέλιξη των υπηρεσιών και δήλωσε ότι: «ευελπιστούμε ότι μέσα στα επόμενα πέντε-επτά χρόνια θα δούμε μεγάλες αλλαγές που θα βοηθήσουν τον ταξιδιώτη». 

 

Οικονομία διαμοιρασμού: αναδιατάσσοντας το τοπίο της τουριστικής αγοράς

Τη δεύτερη ενότητα του συνεδρίου συντόνισε ο δημοσιογράφος του SKAI Media Group, κ. Νίκος Υποφάντης. Στην ενότητα αυτή, μετείχαν ως ομιλητές οι: Giulio Del Balzo, Public Policy Associate, Airbnb Italy, Greece and Croatia, ο κ. Κωνσταντίνος Σακελλαρίδης, Accout Manager, Booking.com, η κα Έλενα Βαρελα, Partner, Smartbnb και ο Χαράλαμπος Καρίμαλης, Πρόεδρος, Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού. 

O κ. Giulio Del Balzo, υποστήριξε ότι μέσω της ενοικίασης του είδους ο ταξιδιώτης βιώνει μια διαφορετική εμπειρία, καθώς του δίνεται η δυνατότητα να ζήσει σαν ντόπιος και για λίγες μέρες να νιώσει σαν κάτοικος του προορισμού που επισκέπτεται. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, στη Θεσσαλονίκη είναι εγγεγραμμένα στην πλατφόρμα του AirBnB 2.200 καταλύματα, ενώ οι ενεργοί “οικοδεσπότες” στην πόλη υπολογίζεται πως είναι 1.600. Μόνο το 2018 οι αφίξεις αγγίζουν τις 127.000, με μέσο όρο διαμονής 3,4 μέρες.

Ο κ. Κωνσταντίνος Σακελλαρίδης ανέφερε ότι: «Στο εγγύς μέλλον, ο αυτοματισμός και ο ρομποτισμός θα αλλάξουν τον τρόπο που ταξιδεύουμε. Πραγματικοί άνθρωποι θα αντικατασταθούν από τεχνολογίες διεπαφής πελατών, με οργανική μορφή και φυσική επεξεργασία γλωσσών, που θα προσομοιώνουν αποτελεσματικά την ανθρώπινη επικοινωνία. Γνωρίζουμε ότι οι πελάτες εκτιμούν την ταχύτητα και την ευκολία που φέρνει η σύγχρονη τεχνολογία. Αλλά είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι είναι η ανθρώπινη επαφή που τελικά μετατρέπει μια καλή εμπειρία ταξιδιώτη σε σπουδαία».

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του ο κ. Χαράλαμπος Καρίμαλης ανέφερε ότι: «Για το διάστημα Ιανουαρίου- Σεπτεμβρίου 2018, στην κατανομή με βάση τις ταξιδιωτικές εισπράξεις, η περιφέρεια Κεντρικής Mακεδονίας τερμάτισε δεύτερη, μετά την περιφέρεια Ν. Αιγαίου, σημειώνοντας αύξηση 20,3% σε σχέση με το 2017. Η Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης σημείωσε αύξηση στις ταξιδιωτικές εισπράξεις κατά 16% σε σχέση με το 2017, ενώ η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας σημείωσε τη θεαματική αύξηση της τάξεως του 45,3%, από στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος».

 

Χρηματοδοτήσεις τουριστικών έργων

Την τρίτη ενότητα του συνεδρίου συντόνισε η κα Άννη Καρολίδου, Δημοσιογράφος-Οικονομική Συντάκτρια GRTimes.gr. Στην ενότητα αυτή, μετείχαν ως ομιλητές οι: Ηλίας Ξανθάκος, Γενικός Γραμματέας, Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης, Δήμητρα Παπανδρέου, Principal Manager, Advice for Small Businesses, Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης, Γεωργία Μουρλά, Διευθύντρια Διεύθυνσης Εισηγμένων Τίτλων, Ελληνικά Χρηματιστήρια- Χρηματιστήριο Αθηνών, Παναγιώτης Λέκκας, Πρόεδρος CNL Capital και ο κ. Βασίλης Βολωνάκης, Επικεφαλής Τμήματος Ανάληψης Κινδύνων Μεγάλων Επιχειρήσεων, ΑΧΑ Ασφαλιστική. 

Ειδικότερα η κα Γεωργία Μουρλά, κατά τη διάρκεια της ομιλίας της παρουσίασε τις λύσεις χρηματοδότησης μέσω των αγορών του Χρηματιστηρίου Αθηνών και ειδικότερα το πρόγραμμα Roots – του ΧΑΑ σε συνεργασία με το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο- μια συνεργατική, ελληνική πρωτοβουλία ανάδειξης διεθνώς ανταγωνιστικών και εμπορικά ώριμων επιχειρηματικών σχεδίων από νέες εταιρείες, με βασικό στόχο τη διευκόλυνση της πρόσβασης εταιρειών σε επενδυτικά κεφάλαια με τους κανόνες και τις βέλτιστες πρακτικές που διαμορφώνονται διεθνώς.

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του ο κ. Βασίλης Βολωνάκης ανέφερε ότι: «Η τουριστική βιομηχανία, είναι εκ των πραγμάτων από τις πλέον εξωστρεφείς, αφού το τουριστικό προϊόν, σε μεγάλο βαθμό, απευθύνεται σε καταναλωτές εκτός των ελληνικών συνόρων. Η επαφή και συνεργασία των τουριστικών επιχειρήσεων με διαφορετικές κουλτούρες και συμπεριφορές καταναλωτών σε σχέση με τα εγχώρια πρότυπα, αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο τέτοιων απαιτήσεων. Η εξασφάλιση πόρων για την νομική στήριξη και χρηματική ικανοποίηση απαιτήσεων σε περιπτώσεις ατυχημάτων, προστατεύει το ύψος των ιδίων κεφαλαίων και συμβάλει στην ομαλή εξυπηρέτηση των άλλων μακροπρόθεσμων ή βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων. Σε ένα δυναμικά αναπτυσσόμενο περιβάλλον, όπως αυτό της τουριστικής βιομηχανίας, η προστασία του θετικού λειτουργικού αποτελέσματος είναι εξίσου σημαντική για τη βιωσιμότητα της επιχείρησης, όσο και η προστασία των περιουσιακών της στοιχείων».

 

Διευρύνοντας το τουριστικό προϊόν: αθλητικός τουρισμός.

Την τέταρτη ενότητα του συνεδρίου συντόνισε η κα Αθανασία Μπίδιου, αρχισυντάκτρια Voria.gr. Στην ενότητα αυτή, μετείχαν ως ομιλητές οι: Παναγιώτα Διονυσοπούλου, Γενική Διευθύντρια Τουριστικής Πολιτικής, Υπουργείο Τουρισμού, Μαρίνα Κουταρέλλη, Διευθύνουσα Σύμβουλος, Communication Lab, Λάζαρος Τσαλίκης, Πρόεδρος, Ναυτικός Όμιλος Θεσσαλονίκης, Αlfredo Malcarne, President, Italian National Association “Assonautica”. 

Το Συνέδριο ολοκληρώθηκε με τις ομιλίες των: Στέφανος Τζιρίτης, Πρόεδρος Επιτροπής Β. Ελλάδος, Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό  Επιμελητήριο και Χαράλαμπος Καρίμαλης, Πρόεδρος, Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού. 

Ο κ. Στέφανος Τζιρίτης κατά τη διάρκεια της ομιλίας του ανέφερε ότι: «Όπως ανακοίνωσε τον Ιανουάριο του 2019, η Υπουργός Τουρισμού κα Κουντουρά, το 2018 αποτέλεσε την καλύτερη χρονιά σε επιδόσεις στην ιστορία του ελληνικού τουρισμού, οι διεθνείς αφίξεις άγγιξαν τα 33 εκατομμύρια συμπεριλαμβανομένης της κρουαζιέρας και τα έσοδα ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο. Τα νούμερα δε λαθεύουν, το τουριστικό μας προϊόν συνεχώς αναβαθμίζεται. Τα ρεκόρ που σημειώνονται είναι αποτέλεσμα υπεύθυνης δουλειάς των ανθρώπων που υπηρετούν τον τουρισμό. Οι επαγγελματίες του κλάδου σήμερα λειτουργούν με μία υπευθυνότητα και έναν επαγγελματισμό που μας αρμόζει. Για να διατηρηθεί το επίπεδο αυτό όμως οφείλουμε να διασφαλίσουμε την συνεχή βελτίωση και αναβάθμιση του προϊόντος μας, ώστε να διατηρήσουμε και να βελτιώσουμε την ανταγωνιστικότητά μας. Ο τομέας του Τουρισμού είναι σήμερα ο βασικότερος πρωταγωνιστής της ελληνικής οικονομίας, ο οποίος ενισχύει κι άλλους τομείς με την σειρά του μέσα στην αλυσίδα της επιχειρηματικότητας, όπως π.χ. το real estate».  

Αναφερόμενος στο ζήτημα της επαγγελματικής κατάρτισης των εργαζομένων στην Ελλάδα, ο κ. Τζιρίτης δήλωσε ότι «το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο, τα τελευταία χρόνια, επενδύει στο θεσμό της Διττής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Πιο πρόσφατο εγχείρημα αποτέλεσε η οργάνωση και λειτουργία ενός σύγχρονου Κέντρου Εκπαίδευσης, στην Γλυφάδα, το οποίο άρχισε τη δράση του, τον περασμένο Νοέμβριο, με το πρόγραμμα Dual Hellas για τρεις ειδικότητες στον τομέα του τουρισμού, που αφορούν στον ειδικό εστιατορίου, τον ξενοδοχοϋπάλληλο και τον μάγειρα. Πρόκειται για τρεις σεμιναριακούς κύκλους που περιλαμβάνουν θεωρητική και εργαστηριακή εκπαίδευση κατά τη χειμερινή περίοδο στην Αθήνα και συνοδεύονται από ενδοεπιχειρησιακή εκπαίδευση κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής σεζόν σε συνεργαζόμενες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις σε όλη την Ελλάδα, στις οποίες εργάζονται οι εκπαιδευόμενοι με πλήρη μισθό και ασφάλιση. Με την ολοκλήρωση, δε, του προγράμματος οι εκπαιδευόμενοι μπορούν να συμμετάσχουν σε εξετάσεις, προκειμένου να αποκτήσουν πιστοποιητικό Διττής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που χορηγεί το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, αναγνωρισμένο από την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Γερμανίας (DIHK)».

 

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).