ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Η ανάγκη αναγέννησης της Σταδίου και οι τρόποι για την ουσιαστική επανεκκίνησή της

Published

on

Ένα από τα πλέον ιστορικά σημεία στην Αθήνα και ειδικότερα στο κέντρο της πόλης, είναι αυτό της οδού Σταδίου. Πλήθος Στοών, εμπορικών καταστημάτων, ξενοδοχείων, επαγγελματικών γραφείων και γενικώς μία κινητικότητα σε όλο της το μήκος, καθιστούσαν τη Σταδίου κατά το παρελθόν από τα σημεία αναφοράς της πρωτεύουσας. Σήμερα, ωστόσο, η εικόνα αυτή δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Σχεδόν στο μισό μήκος της Σταδίου, δηλαδή από την Πλατεία Κλαυθμώνος και μέχρι την Ομόνοια, μιλάμε πια για μία «νεκρή» εμπορικά ζώνη, με τα περισσότερα καταστήματα και τους λοιπούς χώρους να είναι κλειστά.

Σε μία προσπάθεια να μετρήσουμε το σφυγμό της πάλαι ποτέ πολυσύχναστης οδού, το bizness.gr συνομίλησε με εμπόρους που δραστηριοποιούνται ακόμα στη Σταδίου. Επιδιώκοντας να ακούσουμε τις δικές τους θέσεις για δύο βασικά ζητήματα. Πρώτον, γιατί προέκυψε η μεγάλη αυτή καθίζηση της οδού. Και δεύτερον, τι πρέπει να γίνει ώστε ένας από σημαντικότερους πυλώνες του κέντρου της Αθήνας να αναγεννηθεί ουσιωδώς. Κατά βάση η συζήτηση έγινε με εμπόρους στη Στοά Ορφανίδου. Για κάποιους μπορεί να είναι γνωστή και ως Στοά Κυπριακής Αγοράς, καθώς από τη δεκαετία του 1960 λειτουργούσε εκεί το κατάστημα «Κυπριακή Αγορά», το οποίο θεωρείται ιστορικό καθώς ήταν αυτό που έφερε και πούλησε στην Ελλάδα τα πρώτα τζιν παντελόνια (σ.σ. το 1967). Ακόμα και σήμερα, η «Κυπριακή Αγορά» λειτουργεί κανονικά, παραμένοντας κατάστημα ρούχων στην αρχή της Στοάς.

Όπως ανέφεραν λοιπόν αρχικά, το πρόβλημα ξεκίνησε το 2000, όταν υπήρξε στόχευση το βάρος εμπορικά να πέσει στην Ερμού, η οποία ως πεζόδρομος και με τους σταθμούς του μετρό να οδηγούν εκεί, θα συνιστούσε πόλο έλξης: «Από το 2000, το σχέδιο της Πολιτείας ήταν η πεζοδρόμηση της Ερμού. Παράλληλα, υπήρχε η πρόβλεψη να ανοίξουν οι σταθμοί του μετρό κατά σειρά σε Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Σύνταγμα και Μοναστηράκι. Αποτέλεσμα αυτών των ενεργειών στην πράξη, ήταν ο κόσμος να μην περπατά τη Σταδίου, αλλά να την περνά υπόγεια μέσω των συρμών του μετρό, καθώς το μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκεντρωνόταν στην Ερμού». Όπως συμπλήρωσαν συγκεκριμένα οι έμποροι «ο κόσμος ανεβαίνει Σύνταγμα ή Μοναστηράκι, όπου δηλαδή πάνω και κάτω έχει σταθμό μετρό και εξαφανίζεται από τη Σταδίου».

Πέραν τούτου, το επόμενο μεγάλο πλήγμα ήταν ότι ο κεντρικός δρόμος έγινε περιοχή ανομίας, όταν από το 2009 οι διαδηλώσεις της περιόδου της κρίσης άρχισαν να γίνονται πιο βίαιες, με αποτέλεσμα πολλοί επιχειρηματίες να υφίστανται στα καταστήματά τους σοβαρές φθορές. Όπως σχολίαζαν χαρακτηριστικά: «Πάντα είχαμε απεργίες και διαδηλώσεις, αλλά πριν το 2009 όλα αυτά γινόντουσαν και τα μαγαζιά ήταν ορθάνοιχτα. Οι καταστηματάρχες ήταν ήσυχοι. Από το 2009, όταν άρχιζαν να σπάνε βιτρίνες και όχι μόνο, αναγκαστήκαμε να τοποθετήσουμε προστατευτικά ρολά, ώστε να αποφευχθούν οι ζημιές». Αυτό, όμως, δεν ήταν μία κίνηση δίχως κόστος. Όπως επισήμανε εμφατικά επιχειρηματίας της Στοάς Ορφανίδου, ένα εμπορικό κατάστημα «πουλάει» ακόμα και όταν είναι κλειστό. Μόνο και μόνο από τη βιτρίνα του. Από το γεγονός, δηλαδή, ότι κάποιος θα δει τα προϊόντα. Τα ρολά, συνεπώς, σε συνδυασμό με την ελλιπή φωταγώγηση, διαμόρφωσαν ένα κλίμα αρνητικό.

Το σπουδαιότερο όλων, πάντως, είναι πως η Σταδίου θα ανακτήσει τη χαμένη της αίγλη. Με ποιον τρόπο. Πέρα από την ανάγκη ελέγχου και νομιμότητας των διαδηλώσεων που λαμβάνουν χώρο στην οδό, όλοι οι έμποροι ανέδειξαν ότι είναι προς το συμφέρον τους να μπουν μεγάλοι «παίκτες» στην αγορά και να «τρέξουν» μεγάλες επενδύσεις: «Είναι καίριας σημασίας να μπουν δυνατοί παίκτες. Για παράδειγμα να αξιοποιηθεί επενδυτικά η Στοά Αρσακείου, Ορφέως και Βιβλίου απέναντι. Να υπάρξουν επενδύσεις που θα φέρουν ξανά κόσμο στη Σταδίου. Ένα ολόκληρο τετράγωνο να ανοίξει ξανά και να αναγεννηθεί, όπως ενδεικτικά είναι η Στοά Αρσακείου, θα δώσει άλλον αέρα σε όλη τη Σταδίου».

Σημειώνεται, ότι παρότι για τη Στοά Αρσακείου είχε γίνει γνωστό πως το σχήμα Blue House-Legendary Foods είχε καταθέσει την καλύτερη προσφορά για τη μίσθωσή της, τελικά το Μάρτιο του 2019 ο διαγωνισμός ακυρώθηκε, έπειτα από μία επεισοδιακή διαδικασία που ναυάγησε εν μέσω εντάσεων. Εφόσον η Blue House πλειοδοτούσε, θα αναλάμβανε την αναστήλωση των δύο περίφημων Στοών του Αρσακείου, που βρίσκονται στο οικοδομικό τετράγωνο που περικλείεται από τις οδούς Πανεπιστημίου, Αρσάκη, Σταδίου, Πεσμαζόγλου και στο οποίο, φιλοξενείται εξίσου ως μισθωτής το Συμβούλιο της Επικρατείας. Η Στοά διαθέτει συνολικούς χώρους 10.000 τ.μ. μοιρασμένους σε περίπου 65 καταστήματα και κοινόχρηστες επιφάνειες. Έως ώρας, δεν έχει γίνει γνωστό πότε και αν θα εκκινηθεί νέος διαγωνισμός για τη Στοά Αρσακείου.

 

Χρήστος Δημόπουλος-bizness.gr

 

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).