Η πανδημική κρίση έχει επηρεάσει όλους τους κλάδους της παγκόσμιας οικονομίας με τα λιμάνια να μην αποτελούν εξαίρεση στον παραπάνω κανόνα.
Στο πλαίσιο αυτό, οι επικεφαλής των λιμένων ανά τον κόσμο επιχειρούν να βρουν διέξοδο και να προσαρμοστούν στις ιδιαίτερες συνθήκες που διαμορφώνονται, αλλάζοντας το αναπτυξιακό τους μοντέλο.
Η παραπάνω διαδικασία εντείνεται καθώς το ενδεχόμενο ενός νέου κύματος που θα επαναφέρει τοπικά lockdown μοιάζει όλο και πιο πιθανό.
Σε πρόσφατο webinar, αναλυτής του Drewry αναφέρθηκε σε στοιχεία που αποτελούν ενδείξεις της διαμόρφωσης ενός μοντέλου όπου τα λιμάνια θα συν-επενδύουν με εξειδικευμένα funds υπό καθεστώς ασάφειας για τις μελλοντικές εξελίξεις που επιβάλει η πανδημία.
Δεδομένου ότι οι όποιες λιμενικές επενδύσεις απαιτούν τεράστια κεφάλαια το υπό συζήτηση μοντέλο φαίνεται ότι θα «τρέξει» προσεχώς σύμφωνα με τις εκτιμήσεις στις οποίες κατέληξε το webinar.
Ωστόσο, ο λιμενικός τομέας φαίνεται να έχει περάσει το χειρότερο γεγονός που δημιουργεί ευκαιρίες για μεσοπρόθεσμους έως μακροπρόθεσμους επενδυτές.
Οι προβλέψεις του Drewry
Οι προβλέψεις του Drewry δείχνουν ότι τα επίπεδα παγκόσμιας απόδοσης δεν θα επιστρέψουν στα επίπεδα πριν από το COVID-19 μέχρι το 2021 το νωρίτερο, αλλά το χειρότερο σενάριο θα μπορούσε να σημαίνει ότι το εμπόριο θα συνεχίσει να αγωνίζεται μέχρι το 2025.
Η πανδημία COVID-19 θα μπορούσε επίσης να επηρεάσει έργα υποδομής, πολλά από τα οποία θα μπορούσαν να εγκαταλειφθούν έως ότου σταθεροποιηθεί η αγορά. Αυτό με τη σειρά του θα εμπόδιζε την παγκόσμια ετήσια ανάπτυξη προσμετρημένη σε TEU’s.