ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ικανοποίηση ΚΕΔΕ σχετικά με το νέο ν/σ για την κυβερνησιμότητα των ΟΤΑ

Published

on

Ως θετικό χαρακτήρισε ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ και νέος Περιφερειάρχης Γ. Πατούλης, το γεγονός ότι «η νέα κυβέρνηση και η νέα ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών Τ. Θεοδωρικάκος και Θ. Λιβάνιος αποδεικνύουν ότι έχουν ισχυρά πολιτικά αντανακλαστικά και σπεύδουν έγκαιρα, να αντιμετωπίσουν μέρος των προβλημάτων που έχει δημιουργήσει ο νόμος “Κλεισθένη” στην κυβερνησιμότητα και τη λειτουργία των Δήμων και των Περιφερειών» .

Ο Γ. Πατούλης κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του στη Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης Δημόσιας Τάξης Δικαιοσύνης και Μορφωτικών Υποθέσεων όπου συζητείται το νομοσχέδιο που αφορά στην κυβερνησιμότητα στους ΟΤΑ, τόνισε ότι το νομοσχέδιο κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση και χαιρέτησε το γεγονός ότι «οι περισσότερες διατάξεις του συμπίπτουν με προτάσεις που υπέβαλε πρόσφατα η ΚΕΔΕ στο Υπουργείο Εσωτερικών».

Στη συνέχεια ο Γ. Πατούλης υπογράμμισε ότι «οι εκκρεμότητες είναι πολλές ακόμη και πρέπει και αυτές να διευθετηθούν σύντομα, ενδεχομένως και με το επόμενο νομοσχέδιο που θα έρθει στη Βουλή».

Οι εκκρεμότητες αυτές σχετίζονται με ρυθμίσεις που θα στοχεύουν στη μείωση της γραφειοκρατίας και τη διευκόλυνση της καθημερινότητας των πολιτών και των επιχειρήσεων.

Ειδικότερα ο Γ. Πατούλης αναφερόμενος στις διατάξεις του νομοσχεδίου τόνισε ότι:

– Είναι θετική η νομοθέτηση της «σύμπραξης δημοτικών παρατάξεων», ώστε να μπορεί ο δήμαρχος, που εξελέγη στον Β΄ γύρο των εκλογών από την πλειοψηφία των τοπικών κοινωνιών, να διαμορφώσει μια πολιτική πλειοψηφία που θα στηρίζεται σε καθαρούς όρους. Πλειοψηφία στο δημοτικό συμβούλιο που θα προκύπτει όχι με συμφωνίες κάτω από το τραπέζι , αλλά στη βάση κοινών προγραμματικών αρχών και θέσεων. Πλειοψηφία προγραμματικής σύνθεσης μεταξύ δημοτικών παρατάξεων, με όρους δημόσιας διαφάνειας.

– Ενισχύει την ομαλή λειτουργία των ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού η νομοθετική πρόβλεψη στην Οικονομική Επιτροπή και στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου, να υπάρχει πλειοψηφία προσκείμενη προγραμματικά στον Δήμαρχο, ώστε να μπορεί να εφαρμόσει το πρόγραμμά του, για την υλοποίηση του οποίου τον εξέλεξαν οι πολίτες.

– Κρίνουμε επίσης θετικό ότι μεταφέρονται στην Οικονομική Επιτροπή αρμοδιότητες του Δημοτικού Συμβουλίου που δεν έχουν προγραμματικό ή κανονιστικό, αλλά διοικητικό χαρακτήρα. Επίσης, είναι θετικό ότι μεταφέρονται στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής αρμοδιότητες που αφορούν τη ρύθμιση της κυκλοφορίας στην πόλη.

– Είναι πράξη δημοκρατίας και σεβασμός της λαϊκής βούλησης η πρόβλεψη ότι εάν η θέση του Δημάρχου μείνει κενή, νέος Δήμαρχος να εκλέγεται μεταξύ των συμβούλων του συνδυασμού του (και όχι «μεταξύ των συμβούλων που έχουν εκλεγεί με τον πρώτο ή δεύτερο σε ψήφους συνδυασμό» που προβλέπει ο «Κλεισθένης».

– Κρίνουμε θετικές τις παρακάτω νομοθετικές ρυθμίσεις σχετικά με τις δημοτικές κοινότητες κι αλλά όργανα διοίκησης των δήμων:

1. Πρόεδρος του συμβουλίου κοινότητας να ορίζεται ο σύμβουλος του πρώτου κατά σειρά συνδυασμού που έλαβε τους περισσότερους σταυρούς.

2. Να μετατρέπονται σε εισηγητικές οι αποφασιστικές αρμοδιότητες του συμβουλίου κοινότητας, που αφορούν την κατανομή των ΚΑΠ και την εκτέλεση των έργων και δράσεων, ώστε να διατηρείται η προγραμματική ενότητα και η συνοχή του Δήμου και να επιτυγχάνονται οικονομίες κλίμακας.

3. Την πρόβλεψη η Παράταξη του Δημάρχου να έχει την πλειοψηφία (των 3/5) των αιρετών μελών των διοικητικών συμβουλίων των νομικών προσώπων και των συνδέσμων των ΟΤΑ.

4. Την κατάργηση των διατάξεων που αναφέρονται στον Δημοτικό Διαμεσολαβητή και την επαναφορά των διατάξεων για τον Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης.

Εκκρεμότητες που πρέπει να επιλυθούν άμεσα

Ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ αναφερόμενος στις εκκρεμότητες που υπάρχουν τόνισε ότι αυτές είναι πολλές και θα πρέπει να διευθετηθούν σύντομα με το επόμενο νομοσχέδιο που θα έρθει στη Βουλή.

Συγκεκριμένα ανέφερε:

Οι εκκρεμότητες αυτές έχουν να κάνουν με τη μείωση της γραφειοκρατίας και τη διευκόλυνση της καθημερινότητας των πολιτών και των επιχειρήσεων.
Για να γίνω συγκεκριμένος θα επισημάνω ότι το Δημοτικό Συμβούλιο, εκτός από τις προγραμματικές αρμοδιότητές του, που αναφέρονται στα άρθρα 21, 22, 23, 24 και 25 του Σχεδίου Νόμου, υπάρχουν ακόμη πάρα πολλές που καταλήγουν στο Δημοτικό Συμβούλιο, όπως είναι :

– Οι ατομικές διοικητικές πράξεις (Αδειοδότηση καταστημάτων και επιχειρήσεων, Κοπή δέντρων, Θέση στάθμευσης αυτοκινήτου ΑΜΕΑ, Επιστροφή σε δημότη ποσού αχρεωστήτως καταβληθέντος κλπ) και

– Τυπικές διοικητικές πράξεις (Αποδοχή συμπληρωματικής δόσης ΚΑΠ, Πρακτικό κλήρωσης για την ανάδειξη των τεχνικών μελών για την συγκρότηση επιτροπής παραλαβής έργου, Παράταση συμβατικού χρόνου παράδοσης υλικών, Εφαρμογή πολεοδομικών πράξεων εφαρμογής, Τοποθέτηση κάδων απορριμμάτων, Έγκριση παραχώρησης χρήσης σχολικών χώρων κλπ).

Αυτές οι ατομικές διοικητικές πράξεις και οι τυπικές διοικητικές πράξεις, κατά τη γνώμη μας, πρέπει να εκδίδονται από τις Επιτροπές του Δήμου.
Πολλώ δε μάλλον όταν με το «Σχέδιο Νόμου για το Επιτελικό Κράτος», που αφορά την Κεντρική Διοίκηση, ανατίθεται στους Γενικούς Διευθυντές των Υπουργείων η αρμοδιότητα της τελικής υπογραφής των ατομικών διοικητικών πράξεων.

Επίσης, προτείνουμε να υιοθετηθούν οι προτάσεις μας για ορισμένα επιμέρους ζητήματα όπως είναι οι ακόλουθες:

– Να επανέλθουν οι διατάξεις του «Καλλικράτη» που αφορούν την εποπτεία των ΟΤΑ και να μελετηθεί η λειτουργική σύνδεση των 7 Αυτοτελών Υπηρεσιών Εποπτείας ΟΤΑ με την Εθνική Αρχή Διαφάνειας που συστήνεται με το «Σχέδιο Νόμου για το Επιτελικό Κράτος», η οποία επιχειρείται να λύσει το πρόβλημα της πολυδιάσπασης των ελεγκτικών μηχανισμών.

– Να επανέλθουν οι διατάξεις του «Καλλικράτη» στην εκλογή του Προεδρείου του Δημοτικού Συμβουλίου, διότι οι σχετικές διατάξεις του «Κλεισθένη» είναι άνευ λόγου πολύπλοκες και υπάρχει το ενδεχόμενο όταν δημιουργηθεί σύμπραξη δημοτικών παρατάξεων να προκύψει μονοπαραταξιακό Προεδρείο, χωρίς τη συμμετοχή της αντιπολίτευσης.

– Να ψηφίζεται από το Δημοτικό Συμβούλιο, κανονισμός χορήγησης αδειών ίδρυσης και λειτουργίας καταστημάτων και επιχειρήσεων και η εφαρμογή του να είναι στην αρμοδιότητα της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής.

– Να μην υπάρχει η δέσμευση του εξαμήνου για την αντικατάσταση Αντιδημάρχου από τον Δήμαρχο.

Παράλληλα με τα παραπάνω έχουμε προτείνει ορισμένες επιπλέον διατάξεις με επείγοντα χαρακτήρα που θα διευκολύνουν τους οργανισμούς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο να ανταποκριθούν στις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών, όπως η παράταση των προθεσμιών για τη μεταφορά των μαθητών.
Επίσης εκφράζουμε το αίτημα της παράτασης των προθεσμιών για την κατάθεση στην αρμόδια Επιτροπή της αναλυτικής κατάστασης των εκλογικών εσόδων, δαπανών και τα παραστατικά τους κλπ.

Τέλος ο Γ. Πατούλης πρόσθεσε ότι «η νέα κυβέρνηση αλλά και οι νέες αιρετές διοικήσεις των δήμων και των περιφερειών της χώρας έχουμε μια μεγάλη πρόκληση και μια τεράστια ευθύνη.

Να εργαστούμε συλλογικά και γρήγορα, ώστε να βάλουμε τις ισχυρές βάσεις για τη δημιουργία ενός σύγχρονου, ευέλικτου και αποτελεσματικού Κράτους, που θα λειτουργεί με διαφάνεια, θα αξιολογείται διαρκώς, θα έχει ως στόχο να υπηρετεί τις ανάγκες των πολιτών και θα συμβάλλει στην εθνική προσπάθεια για την αναπτυξιακή επανεκκίνηση της πατρίδας μας.

Η ευθύνη μας είναι να συνεργαστούμε επιτέλους κράτος και αυτοδιοίκηση ουσιαστικά, με όρους ισοτιμίας και ειλικρίνειας. Εμείς από την πλευρά μας είμαστε έτοιμοι να ανταποκριθούμε σε αυτήν την πρόκληση κι ευθύνη και ελπίζουμε σε μια συστηματική και αποτελεσματική συνεργασία, προς όφελος των πολιτών και της Ελλάδος.

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).