ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Ηλεκτροκίνηση: ισχυρή ζήτηση και ευκαιρίες για επενδύσεις σε σταθμούς φόρτισης οχημάτων

Published

on

Περισσότεροι από 2,8 εκατομμύρια σταθμοί φόρτισης θα χρειαστούν στην Ευρώπη μέχρι το 2030, περίπου 15 φορές περισσότεροι από αυτούς που υπάρχουν σήμερα, ώστε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να μπορούν να κυκλοφορούν χωρίς κανένα πρόβλημα σε όλα τα μήκη και πλάτη της Γηραιάς Ηπείρου.

Αυτή η ανάγκη αναμένεται να ανεβάσει στα ύψη τη συνεργασία των αυτοκινητοβιομηχανιών με εταιρείες παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, που τα επόμενα χρόνια εκ των πραγμάτων θα αναγκαστούν να ενώσουν τις δυνάμεις τους για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση.

Ωστόσο, θα πρέπει να ληφθεί υπ’ όψιν ότι οι ανάγκες για τα επαγγελματικά αυτοκίνητα αναμένεται να είναι ακόμη πιο αυξημένες με ολοκληρωμένα δίκτυα σε όλες τις αστικές περιοχές. Και αυτό γιατί τα φορτηγά και τα λεωφορεία έχουν διαφορετικές ανάγκες από τα αυτοκίνητα, λόγω της υψηλότερης ζήτησης ισχύος και ενέργειας.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκίνητων (ACEA) θεωρεί την συγκεκριμένη περίοδο καθοριστική, καθώς σύντομα θα αποτελέσει ευκαιρία επένδυσης για να δημιουργηθούν τόσο σε δημόσια όσο και σε ιδιωτικά κτίρια δεκάδες σταθμοί φόρτισης. Έτσι κάθε μήνα όσο κατασκευάζονται νέοι σταθμοί φόρτισης, τόσο θα ανεβαίνει το ποσοστό πώλησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, θα βελτιώνονται και θα αναπτύσσονται οι υποδομές φόρτισης, παράλληλα με την συστηματική βελτίωση της αποθήκευσης ενέργειας στις μπαταρίες.

Εν τω μεταξύ, ο αριθμός των προσβάσιμων στο κοινό σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα (EV) αυξήθηκε κατά 60% το 2019, πρόκειται για τη μεγαλύτερη αύξηση τα τελευταία τρία χρόνια και ξεπέρασε τις πωλήσεις αυτοκινήτων με μπαταρία, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (IEA).

Ο IEA ανακοίνωσε ότι ο αριθμός των δημόσιων σημείων αργής και γρήγορης φόρτισης έφτασε τα 862.118 σημεία παγκοσμίως, με την Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, να λαμβάνει μερίδιο 60%.

Οι γρήγοροι φορτιστές αντιπροσώπευαν το 31% του συνόλου. Ο IEA ορίζει την αργή φόρτιση ως παροχή ισχύος έως 22 κιλοβάτ (kW), που απαιτεί όμως πολλές ώρες για τη φόρτιση της μπαταρίας του οχήματος. Οι γρήγοροι φορτιστές, συμπεριλαμβανομένων των υπερσυμπιεστών της Tesla, μπορούν να ολοκληρώσουν την φόρτιση σε λίγα λεπτά.

Από κοινή πρίζα χρειάζονται από 8-30 ώρες, ανάλογα με την χωρητικότητα της μπαταρίας. Οι πανάκριβοι ταχυφορτιστές DC 50 KW, αξίας 30.000-35.000 ευρώ ο καθένας, εξασφαλίζουν φόρτιση στο 80% σε περίπου 35 λεπτά, 95% σε 45 λεπτά και 100% σε 1 ώρα.

Στην Ελλάδα υπάρχουν μόνο 13 ταχυφορτιστές, στους αυτοκινητοδρόμους και ένας στο Polis Park, στη Ριζάρη.

Οι ταχυφορτιστές, δεν επιβαρύνουν υπέρμετρα την κατάσταση της μπαταρίας, αν αποφεύγεται η συχνή χρήση. Οι εταιρείες κατασκευής μπαταριών ετοιμάζουν νέας γενιάς συστοιχίες με πρωτόγνωρα χαρακτηριστικά.

Η αυτονομία είναι το σημαντικότερο μειονέκτημα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μόνο το νέο VW ID.3, με την πιο μεγάλη και ακριβότερη μπαταρία, μπορεί να φθάσει στη Θεσσαλονίκη, χωρίς ενδιάμεση φόρτιση.

Η αύξηση των σημείων φόρτισης, αντικατοπτρίζει τις προσπάθειες για την κατασκευή της απαραίτητης υποδομής πριν από την αναμενόμενη άνοδο των πωλήσεων EV, οι οποίες αντιπροσώπευαν μόλις το 1% του παγκόσμιου αποθέματος αυτοκινήτων πέρσι, σύμφωνα με τον IEA.

Ενώ η περισσότερη φόρτιση των EV πραγματοποιείται στο σπίτι ή στη δουλειά, η διάθεση των δημόσιων υποδομών είναι το κλειδί για να πείσει τους υποψήφιους αγοραστές ότι δεν υπάρχει κίνδυνος να μείνουν στο δρόμο από μια άδεια μπαταρία, αναφέρει το Reuters.

Στο πλαίσιο του σχεδίου οικονομικής τόνωσης, η Γερμανία ανακοίνωσε νωρίτερα αυτό το μήνα ότι θα παράσχει 500 εκατομμύρια ευρώ για την υποστήριξη της διάθεσης σημείων ιδιωτικής χρέωσης.

Εκτός από την Tesla, οι πάροχοι σημείων χρέωσης περιλαμβάνουν τον αγγλο-ολλανδικό όμιλο Shell, τον γαλλικό Engie, τον γερμανικό E.ON, το Volkswagen και το Charge Point, των οποίων οι μέτοχοι περιλαμβάνουν Daimler, BMW και Siemens.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).