ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Ισχυρό ενδιαφέρον για το 30% του Αεροδρομίου της Αθήνας «Ελ. Βενιζέλος»

Published

on

Με ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον από πέντε τουλάχιστον σχήματα φαίνεται να εξελίσσεται ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για το προς πώληση 30% του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Οι Καναδοί μεγαλομέτοχοι της AviAlliance, οι Γάλλοι της Vinci, ο Όμιλος Κοπελούζου αλλά και αυστραλιανές, κινεζικές και ελληνικές εταιρείες φαίνεται να είναι διατεθειμένες να βάλουν τουλάχιστον 1,2 δισ ευρώ για το αεροδρόμιο που σπάει όλα τα ρεκόρ επιβατικής κίνησης.

Η διαδικασία πώλησης του 30% του αεροδρομίου θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις. Τη φάση προεπιλογής (α ‘ φάση) και τη φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών (β ‘ φάση), με τις εκδηλώσεις ενδιαφέροντος να πρέπει να υποβληθούν από τους ενδιαφερόμενους στις 30 Σεπτεμβρίου.

Οι τράπεζες Deutsche Bank AG. (London branch) και Eurobank Ergasias ενεργούν ως χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι, η κοινοπραξία των δικηγορικών εταιρειών Your Legal Partners και Δρακόπουλος Βασαλάκης ως νομικοί σύμβουλοι και η Arup Partnership ως τεχνικός σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ.

Η εκκίνηση της διαγωνιστικής διαδικασίας συνδέεται με τη σχετική συγκατάθεση (waiver) που είχε δώσει η AviAlliance, η οποία έληγε στις 30 Ιουνίου. Έτσι, εάν ο διαγωνισμός δεν είχε προκηρυχθεί μέχρι την ημερομηνία εκείνη, η AviAlliance θα μπορούσε να θέσει όρους για τον επενδυτή που θα αγοράσει το 30% προκειμένου να δώσει εκ νέου τη συγκατάθεσή της.

Στο ΤΑΙΠΕΔ εκτίμησαν ότι κάτι τέτοιο δεν θα ήταν προς το συμφέρον της διαδικασίας και προχώρησαν αμέσως στην προκήρυξη για την πώληση του 30% του ΔΑΑ, που τεχνικά εκκρεμεί από τον περασμένο Φεβρουάριο, περίοδο που ολοκληρώθηκε η διαδικασία της επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης.

Η διαδικασία έρχεται σε συνέχεια της ολοκλήρωσης της επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης του ΔΑΑ, η οποία απέφερε στο Δημόσιο 1,15 δις ευρώ και αναμένεται να υπερδιπλασιάσει τα έσοδα για τα ταμεία του κράτους. Η περίοδος διεξαγωγής του διαγωνισμού θεωρείται ιδιαίτερα καλή, καθώς το διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας σπάει το ένα μετά το άλλο τα επιβατικά ρεκόρ κι ενώ σχεδιάζει ένα επενδυτικό πρόγραμμα που ξεκινά από τα 400 εκατ. ευρώ για να φτάσει το 1 δις ευρώ.

Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, το 2018 διακινήθηκαν από τον ΔΑΑ 24,14 εκατ. επιβάτες, ξεπερνώντας κατά 11% και 2,4 εκατ. επιβάτες την κίνηση του 2017. Το αποτέλεσμα αυτό οφείλεται στην ταυτόχρονη αύξηση της κίνησης επιβατών εξωτερικού (+13,8%), αλλά και εσωτερικού (+5,6%). Δεν είναι τυχαίο ότι μόνο τον περασμένο Δεκέμβριο, έναν τουριστικά δύσκολο μήνα, η κίνηση αυξήθηκε κατά 9,1%, φτάνοντας τους 1,55 εκατ. επιβάτες. Αντίστοιχα, ο αριθμός των πτήσεων κατά το 2018 έφτασε τις 217.094, παρουσιάζοντας αύξηση ύφους 10,8% και καταγράφοντας την ιστορικά υψηλότερη επίδοση σε σχέση με το προηγούμενο ρεκόρ (210.147), που είχε καταγραφεί το 2009.

Τόσο οι πτήσεις εσωτερικού όσο και οι πτήσεις εξωτερικού σημείωσαν σημαντική αύξηση, της τάξης του 10,6% και του 10,9% αντίστοιχα.

Οι επιδόσεις αυτές ώθησαν τον μεγαλομέτοχο του αεροδρομίου, το καναδικό fund PSP Investments (που ελέγχει το 40% του αερολιμένα μέσω της AviAlliance), να υπογράψει την αναθεωρημένη σύμβαση παραχώρησης για 20 χρόνια, που εισέφερε στα κρατικά ταμεία σημαντικά μεγαλύτερα κεφάλαια από αυτά που είχαν συμφωνηθεί στην αρχική σύμβαση του 2017.

Τα ίδια δεδομένα, σε συνδυασμό με τις προοπτικές του αεροδρομίου, οδήγησαν το καναδικό fund να εκδηλώσει το ενδιαφέρον του και για την απόκτηση του επιπλέον 30% του ΔΑΑ, που πωλείται στη διαδικασία μέσω του ΤΑΙΠΕΔ. Τεχνικά, η AviAlliance, με το 40% υπό τον έλεγχό της και τη νέα σύμβαση παραχώρησης, δεν θα είχε πρόβλημα να διατηρήσει τον έλεγχο ακόμη και απέναντι σε έναν ισχυρό μέτοχο του 30%. Όμως οι οικονομικές προοπτικές του αεροδρομίου, σε συνδυασμό με τη δυνατότητα να αποκτηθεί ο απόλυτος έλεγχος του μετοχικού κεφαλαίου του ΔΑΑ φαίνεται ότι οδήγησαν στην απόφαση να συμμετέχει και σε αυτό τον διαγωνισμό.

Σύμφωνα με πληροφορίες, εκτός των Καναδών στο διαγωνισμό αναμένεται να συμμετέχει η γαλλική Vinci Airports. Πρόκειται για τον αεροπορικό βραχίονα της κατασκευαστικής που έχει συμμετάσχει σε πολλά μεγάλα έργα στην Ελλάδα.

 

Πηγή: Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).