Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η παράταση διακοπής διελεύσεων διώρυγας της Κορίνθου έως σήμερα, Παρασκευή, στις 4 το απόγευμα, διότι δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί οι εργασίες αποκατάστασης βυθισμάτων της διώρυγας.
Υπενθυμίζεται πως εχθές αποκολλήθηκαν χωμάτινοι όγκοι και τμήμα της πλαγιάς και έπεσαν στη θάλασσα καθώς υποχώρησαν τα πρανή.
Υπό διερεύνηση είναι η αιτία του φαινόμενου της κατολίσθησης που επαναλαμβάνεται για τρίτη φορά από τις αρχές του έτους, αν οφείλεται σε διάβρωση από τις βροχοπτώσεις και τα θαλάσσια ρεύματα ή σε κάποιο σεισμικό ρήγμα.
Υπενθυμίζεται ότι και τον περασμένο Φεβρουάριο υπήρξαν τα ίδια προβλήματα. Οι κακές καιρικές συνθήκες τότε είχαν ως αποτέλεσμα να σημειωθεί κατολίσθηση στον Ισθμό της Κορίνθου, με μεγάλα κομμάτια βράχων από την πλαγιά να πέφτουν μέσα στο κανάλι.
Αποτέλεσμα της πτώσης ήταν να μην είναι δυνατή η διέλευση πλοίων. Η διώρυγα είχε παραμείνει κλειστή για 15 ημέρες.
Όπως διαπιστώθηκε τότε, οι απαρχαιωμένες δομές των πρανών στη νοτιοδυτική πλευρά της διώρυγας υποχώρησαν λόγω πολυετούς διάβρωσης και έτσι η σύνδεση του Σαρωνικού με τον Κορινθιακό, που επετεύχθη το 1893, διεκόπη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Σχέδιο Διώρυγας Κορίνθου 2013-16, που είχε υποβληθεί στο υπουργείο Οικονομικών τον Σεπτέμβριο του 2012, περιγράφεται πως στην περίπτωση διαπλάτυνσης και εκβάθυνσης της διώρυγας, τα οφέλη για ναυτιλία και τουρισμό θα είναι μακροχρόνια και μεγάλα. Η τότε διοίκηση εκτιμούσε πως η υλοποίηση ενός τέτοιου έργου θα είχε έντονα αναπτυξιακό χαρακτήρα και θα συμβάλει αποφασιστικά στην ανάπτυξη του τουρισμού, της ναυτιλίας και γενικότερα της οικονομίας.
Ωστόσο, το έργο δεν προχώρησε, διότι το κόστος προσμετρείται σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ανεξάρτητα των όποιων ευρωπαϊκών κονδυλίων χρηματοδότησης.