Νέα έρευνα της Mastercard καταγράφει την αυξημένη ανάγκη των καταναλωτών για ασφάλεια και εμπιστοσύνη στις ψηφιακές τους συναλλαγές, καθώς οι ηλεκτρονικές πληρωμές μέσω κινητού τηλεφώνου συνεχώς αυξάνονται.
Η έρευνα της Mastercard, η οποία διενεργήθηκε σε 13 ευρωπαϊκές χώρες, ανάμεσα στις οποίες και η Ελλάδα, σημειώνει πως το 74% των καταναλωτών επιλέγει το κινητό τηλέφωνο ως προτιμώμενο μέσο πληρωμής εναλλακτικά της κάρτας. Ο ενεργός ρόλος των κινητών στις ηλεκτρονικές συναλλαγές, αντικατοπτρίζεται από την αύξηση της χρήσης τους για πληρωμές κατά 17% την τελευταία τριετία καθώς και από την συντριπτική επιλογή τους (94%) από τους καταναλωτές σε σχέση με όλες τις υπόλοιπες ψηφιακές συσκευές.
Η αυξανόμενη αξιοποίηση τους για την πραγματοποίηση ψηφιακών πληρωμών γίνεται εμφανής και από την άνοδο της χρήσης των διαδικτυακών τραπεζικών υπηρεσιών. Τα στοιχεία της έρευνας καταδεικνύουν ότι το 63% των καταναλωτών χρησιμοποιούν το κινητό τους τηλέφωνο για να ελέγξουν το υπόλοιπο του τραπεζικού τους λογαριασμού ή για να πραγματοποιήσουν μεταφορά χρημάτων.
Παράλληλα με την αύξηση της χρήσης κινητών τηλεφώνων για ηλεκτρονικές συναλλαγές, υψηλή και συνεχή άνοδο παρουσιάζει και το ηλεκτρονικό εμπόριο. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, το 67% των καταναλωτών στις χώρες τις κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης, πραγματοποιούν τις αγορές τους τουλάχιστον 5 φορές τον μήνα μέσω του διαδικτύου. Το διαδίκτυο έχει δημιουργήσει ένα μεγάλο εύρος από payment apps, που οι καταναλωτές δείχνουν να εμπιστεύονται ολοένα και περισσότερο. Από το 2016 οι συναλλαγές μεταξύ καταναλωτών μέσω payment apps έχει αυξηθεί κατά 23%.
Η Άσπα Παλημέρη, Country Manager της Mastercard για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα σημειώνει:
«Η αυξανόμενη εμπιστοσύνη των ανθρώπων στα κινητά τους τηλέφωνα για την πραγματοποίηση πληρωμών είναι ιδιαίτερα ευχάριστη. Η νέα μας έρευνα δείχνει πως σχεδόν το 90% των καταναλωτών θα πραγματοποιούσε αγορές από το διαδίκτυο με τον ίδιο αυξητικό ρυθμό ή και ακόμα μεγαλύτερο, αν είχαν προηγμένες διαδικασίες ταυτοποίησης των στοιχείων τους. Με στόχο την υποστήριξη των καταναλωτών, η Mastercard έχει αναπτύξει το Mastercard® Identity Check, μια καινοτόμα τεχνολογική λύση που αυξάνει την ασφάλεια των διαδικτυακών αγορών χωρίς να θέτει σε κίνδυνο την εμπειρία του χρήστη».
Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς της Ε.Ε., όλες οι ηλεκτρονικές πληρωμές πρέπει να είναι συμβατές με τους νέους ελέγχους ταυτότητας. Οι καταναλωτές θα πρέπει να αποδεικνύουν την ταυτότητά τους μέσω δύο μεθόδων, όπως για παράδειγμα μέσα από αντικείμενα τα οποία έχουν στην κατοχή τους (κινητή συσκευή ή κάρτα) ή πληροφορίες τις οποίες γνωρίζουν (κωδικοί πρόσβασης, PIN).
Οι νέοι κανονισμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης αντιμετωπίζονται θετικά από τους καταναλωτές. Η έρευνα της Mastercard καταγράφει ότι το 34% των Ελλήνων ερωτηθέντων θα χρησιμοποιούσαν συχνότερα την κάρτα τους, αν υπήρχε ένα επιπλέον βήμα για την εξακρίβωση των στοιχείων τους. Μόνο το 6% των καταναλωτών χρησιμοποιούν εφαρμογές για την αποθήκευση του κωδικού τους, ενώ 1 στους 4 ακόμα καταγράφει τους κωδικούς σε ένα σημειωματάριο ή τον μοιράζεται με ένα κοντινό του πρόσωπο.
Η έρευνα της Mastercard, παρατηρώντας την ανάγκη των καταναλωτών για μια επιπλέον διαδικασία εξακρίβωσης στοιχείων, προσπάθησε να αναδείξει την προτιμώμενη μέθοδο. Το 49% των ερωτηθέντων απάντησε τα βιομετρικά χαρακτηριστικά, θέτοντας το δακτυλικό αποτύπωμα πρώτο (39%) μεταξύ των προτιμήσεων της συγκεκριμένης μεθόδου. Η μέθοδος βιομετρικών χαρακτηριστικών περιείχε επιπλέον την ίριδα (15%) και την φωνητική αναγνώριση (9%) ως προτιμητέες επιλογές.
«Η χρήση των βιομετρικών στοιχειών ως τρόπος επαλήθευσης της ταυτότητας δημιουργεί αυξημένη αίσθηση ασφάλειας, ενώ παράλληλα βελτιώνει την εμπειρία του χρήστη» προσθέτει η Άσπα Παλημέρη, Country Manager της Mastercard για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα.