ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Σε νέες συμβάσεις προχώρησε η ΕΤΑΔ το 2019, αναμένει μειώσεις εσόδων το 2020

Published

on

Οι αρνητικές επιδράσεις της πανδημίας «ρίχνουν τη σκιά» τους στον φετινό ισολογισμό της Εταιρείας Ακινήτων του Δημοσίου, σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας.

Η ΕΤΑΔ αναμένεται να έρθει αντιμέτωπη με συρρίκνωση των εσόδων της κατά 9,1 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με τον αρχικό προϋπολογισμό, με τις μειώσεις να αφορούν πρωτίστως στα έσοδα χερσαίας ζώνης Μαρίνων, Τουριστικά Συγκροτήματα και Ξενοδοχεία, Παραθαλάσσιες Εκτάσεις, Καταστήματα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος και Κάμπινγκ.

Πιο αναλυτικά, υπάρχει πρόβλεψη για περιορισμό των εσόδων της τάξης των 5,2 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με τον αρχικό προϋπολογισμό, καθώς επιχειρηματικές μονάδες προχώρησαν σε αναστολή λειτουργίας κατά την περίοδο του lockdown. Επιπροσθέτως, αναμένεται μείωση των εσόδων κατά 3,9 εκατ. ευρώ λόγω της στη μειωμένης καταβολή μισθωμάτων κατά 40% για τις πληττόμενες επιχειρήσεις – μισθωτές της ΕΤΑΔ ΑΕ.

Η ΕΤΑΔ σε αριθμούς

Για 2019, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας διαμορφώθηκε στα 50,9 εκατ. ευρώ έναντι ποσού 47,4 εκατ. ευρώ το 2018, ήτοι σημείωσε αύξηση κατά ποσοστό 7,46%. Τα έσοδα από μισθώματα αποτελούν τη σημαντικότερη πηγή εσόδων της ΕΤΑΔ κατά ποσοστό 68,6% του συνόλου του κύκλου εργασιών της.

Τα αποτελέσματα (κέρδη) προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων αυξήθηκαν κατά 63 εκατ. ευρώ σε σχέση με την προηγούμενη χρήση και συγκεκριμένα ανήλθαν το 2019 σε κέρδη 70,8 εκατ. ευρώ έναντι κερδών ύψους 7,8 εκατ. ευρώ το 2018.

Η μεταβολή προέκυψε κυρίως από την αύξηση των αποτελεσμάτων αναπροσαρμογής επενδύσεων σε ακίνητα από -0,22 εκατ. ευρώ το 2018 σε 72,7 εκατ. ευρώ το 2019. Τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν για το 2019 σε 71,52 εκατ. έναντι κερδών 12,71 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος.

Το κόστος λειτουργίας

Το τελευταίο οικονομικό έτος τα λειτουργικά κόστη της εταιρείας ανήλθαν σε 57,8 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά ποσοστό 39,12% σε σχέση με τη χρήση 2018, οπότε είχε ανέλθει σε 41,54 εκατ. ευρώ.

Οι συμβάσεις του 2019

Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια του 2019, η εταιρεία πραγματοποίησε νέες συμβάσεις μίσθωσης ακινήτων ύψους 2,1 εκατ. ευρώ, 17 διαγωνισμούς πωλήσεων με συνολικό τίμημα 1,2 εκατ. ευρώ, προετοιμασία πώλησης ακινήτων σε υπάρχουσες επιχειρηματικές μονάδες ύψους 2,5 εκατ. ευρώ, και 5 διαγωνισμούς εκμίσθωσης μέσω e-auctions.

Ταυτόχρονα εξακολούθησε την εξυγίανση υφιστάμενων συμβάσεων. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι έτρεξε ο διαγωνισμός μακροχρόνιας μίσθωσης της ξενοδοχειακής μονάδας Ξενία Χίου, καθώς και οι διαγωνισμοί μακροχρόνιας μίσθωσης δύο ιστορικών τουριστικών περιπτέρων στους Δελφούς.

Η δικαστική διαμάχη με τον όμιλο Μαντωνανάκη για το Grand Resort Lagonissi

Η ΕΤΑΔ έχει ασκήσει ενώπιον του Εφετείου σειρά αγωγών ακύρωσης ή αλλιώς αναγνώρισης της ανυπαρξίας των διαιτητικών αποφάσεων που εκδόθηκαν μέσα στο 2019 έως και το Φεβρουάριο του 2020 κι έχουν κάνει δεκτές κατά ένα μέρος τις αγωγές των εταιρειών του ομίλου Μαντωνανάκη.

Ο ομίλος Μαντωνανάκη διεκδικεί δεκάδες εκατ. ευρώ ως διαφυγόντα κέρδη από τις επενδύσεις που ουδέποτε πραγματοποιήθηκαν, με υπαιτιότητα, όπως ισχυρίζεται, της ΕΤΑΔ, ως απώλεια επιχορηγήσεων που θεωρεί ότι θα λάμβανε από το Δημόσιο εάν είχε υποβάλει τη σχετική αίτηση.

Το ξενοδοχειακό συγκρότημα του Λαγονησίου εκμισθώθηκε αρχικά στην «Αττικός Ηλιος» το 1999 και μέχρι σήμερα έχουν ασκηθεί πολλές αγωγές αποζημίωσης από τον όμιλο ενώπιον του Διαιτητικού Δικαστηρίου.

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).