ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μέσα στον Μάρτιο η έναρξη υποβολής φορολογικών δηλώσεων

Published

on

Έναρξη της διαδικασίας υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος μέσα στον Μάρτιο με στόχο η διαδικασία να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Ιουνίου, αλλά και εκκαθάριση του φετινού ΕΝΦΙΑ μέσα στον Ιούλιο, δηλαδή τουλάχιστον έναν μήνα νωρίτερα σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, προβλέπει ο φετινός σχεδιασμός της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ). 

Σύμφωνα με υψηλόβαθμη πηγή της Αρχής, μέχρι και τις 28 Φεβρουαρίου, οπότε και έληγε η σχετική προθεσμία, υποβλήθηκαν μόλις 25.000 αιτήσεις από παντρεμένους για υποβολή ξεχωριστών φορολογικών δηλώσεων. Δεδομένου ότι το σύνολο των παντρεμένων εκτιμάται σε περίπου 2,5 εκατομμύρια, η αναλογία αυτών που επέλεξαν τελικώς να υποβάλουν ξεχωριστή φορολογική δήλωση κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους είναι μόλις ο ένας στους εκατό. 

 

Για την ΑΑΔΕ, ο περιορισμός των επισκέψεων στις ΔΟΥ αποτελεί βασική προτεραιότητα. Σύμφωνα με υψηλόβαθμο στέλεχος, τέσσερις είναι οι αιτίες για τις οποίες εξακολουθεί να παρατηρείται αυξημένη κοσμοσυρροή στις ΔΟΥ:

1. Οι δηλώσεις μεταβίβασης ακινήτων. Για την ΑΑΔΕ αποτελεί προτεραιότητα η ενεργοποίηση της εφαρμογής του κεφαλαίου μέσα στο τρέχον έτος ώστε πολύ μεγάλος αριθμός των δηλώσεων για τις μεταβιβάσεις ακινήτων να μπορεί να γίνεται χωρίς να απαιτείται παρουσία στις ΔΟΥ. Από το βήμα του 4ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών ο επικεφαλής της Αρχής Γιώργος Πιτσιλής υποστήριξε ότι επιταχύνονται οι προετοιμασίες ώστε δηλώσεις δωρεών, κληρονομιών, γονικών παροχών και αγοραπωλησιών να μπορούν να γίνουν ηλεκτρονικά μέσα στο 2019.

2. Οι δηλώσεις στο μητρώο.

3. Οι καταθέσεις πινακίδων κυκλοφορίας με στόχο να μπει το όχημα σε καθεστώς άρσης ακινησίας.

4. Οι ρυθμίσεις των ληξιπρόθεσμων οφειλών. Αρμόδια πηγή της ΑΑΔΕ, ερωτηθείσα για το θέμα της προωθούμενης ρύθμισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τις ΔΟΥ, παρέπεμψε στις πολιτικές αποφάσεις. Επιβεβαίωσε, ωστόσο, ότι η ΑΑΔΕ βρίσκεται σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να συμβάλει στην τεχνική προετοιμασία της ρύθμισης.

Για την ΑΑΔΕ υπάρχει η μεγάλη εκκρεμότητα με τις προσλήψεις προσωπικού, κάτι που αποτελεί και δέσμευση της χώρας στο πλαίσιο της δεύτερης μεταμνημονιακής αξιολόγησης. Αρμόδια πηγή της Αρχής παρέπεμπε στο ΑΣΕΠ για την ολοκλήρωση της συγκεκριμένης εκκρεμότητας. Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι η αναδιάρθρωση των ΔΟΥ και η καλύτερη αξιοποίηση του προσωπικού αποτελεί βασική προτεραιότητα για την ΑΑΔΕ. Στο πλαίσιο αυτό, θα υπάρξουν και νέες αλλαγές στις ΔΟΥ. Σε αυτήν την κατεύθυνση αναμένεται να προχωρήσουν και οι συγχωνεύσεις εφοριών, αλλά και οι αναβαθμίσεις άλλων ΔΟΥ οι οποίες σήμερα ανήκουν στη λεγόμενη «κατηγορία ΑΒ».

Στο θέμα της αξιοποίησης του προσωπικού αναφέρθηκε στην ομιλία του στους Δελφούς και ο κ. Πιτσιλής. Όπως είπε, προ ημερών πήρε στα χέρια του έκθεση για τη στελέχωση των φορολογικών αρχών σε 20 διαφορετικές χώρες. Από την έκθεση προκύπτει σοβαρό πρόβλημα όχι μόνο υποστελέχωσης των υπηρεσιών της ΑΑΔΕ, αλλά και ποιοτικής κατανομής του προσωπικού. Σύμφωνα με τον κ. Πιτσιλή, μόλις το 17% του προσωπικού ασχολείται με τον έλεγχο, όταν ο μέσος όρος στις 20 χώρες της έρευνας είναι το 35%. Επίσης, το 57% του προσωπικού ασχολείται με άλλες εργασίες, κυρίως έγχαρτες, όταν ο κοινοτικός μέσος όρος διαμορφώνεται μόλις στο 30%.

Ηλεκτρονικές υπηρεσίες 

Στο Φόρουμ των Δελφών, ο κ. Πιτσιλής αναφέρθηκε και σε σειρά ηλεκτρονικών υπηρεσιών που βρίσκονται στο στάδιο της ενεργοποίησης:

1. Ενεργοποιείται εφαρμογή για τη δήλωση του λογαριασμού IBAN από όλους τους φορολογούμενους ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε για επιστροφές φόρου (σ.σ.: φέτος τα πιστωτικά εκκαθαριστικά θα είναι περισσότερα από ποτέ λόγω της ατομικής εκκαθάρισης) είτε για την πίστωση των ποσών από τη φορολοταρία κ.λπ.

2. Στην «Προσωποποιημένη Πληροφόρηση», στην οποία μέχρι τώρα υπάρχουν μόνο οι οφειλές, θα προστεθούν άμεσα και τα δικαιώματα επιστροφής φόρου ώστε να υπάρχει πλήρης εικόνα. Πολλές δεκάδες χιλιάδες δεκάδες φορολογουμένων έχουν δικαίωμα λαμβάνειν λόγω και του φαινομένου των υπερεισπράξεων.

3. Προωθείται με στόχο να τεθεί σε λειτουργία μέσα στο 2019 η ηλεκτρονική τιμολόγηση. «Πέρυσι, παρουσιάσαμε το θέμα στους Δελφούς ως ιδέα, αλλά σήμερα είμαστε σε θέση να υποστηρίξουμε ότι είμαστε κοντά στην υλοποίηση μέσα στο έτος», τόνισε ο κ. Πιτσιλής. Ο τελικός στόχος είναι η έκδοση ηλεκτρονικού τιμολογίου και η αυτόματη τήρηση των βιβλίων των επαγγελματιών.

4. Μέσα στην εβδομάδα αναμένεται να ανακοινωθεί η ηλεκτρονική εφαρμογή για τη δήλωση των μερισμάτων, των τόκων και των δικαιωμάτων. Εκσυγχρονίζεται, επίσης, η εφαρμογή για τη δήλωση των αποδοχών των εργαζομένων. Η συγκέντρωση της πληροφορίας θα γίνεται σε μηνιαία βάση από την ΑΑΔΕ. Αυτό θα απαλλάξει τους λογιστές από την υποβολή της ετήσιας δήλωσης βεβαιωμένων αποδοχών, η οποία και είναι βασική προϋπόθεση για την έναρξη της διαδικασίας υποβολής των φορολογικών δηλώσεων.

5. Εκσυγχρονίζεται η πύλη της ΑΑΔΕ, η οποία θα αποστέλλει ηλεκτρονική πληροφόρηση για την έκδοση νέων εγκυκλίων σε όσους θελήσουν να εγγραφούν στη σχετική υπηρεσία. 

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).