Τη λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση του φαινομένου των καθυστερήσεων σε πτήσεις από και προς το «Ελευθέριος Βενιζέλος» και σε αρκετά ακόμα αεροδρόμια σε δημοφιλείς νησιωτικούς προορισμούς ετοιμάζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Οι μεγάλες καθυστερήσεις στα αεροδρόμια της Αθήνας, της Μυκόνου, του Ηρακλείου, της Ρόδου και της Σαντορίνης, προκαλούν προβληματισμό δεδομένου πως η τουριστική περίοδος βρίσκεται στην κορύφωσή της.
Το πρόβλημα οφείλεται στον ιδιαίτερα υψηλό αριθμό αεροσκαφών που ταξιδεύουν από και προς την Ελλάδα, σε συνδυασμό με τις ελλείψεις σε ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.
Συνάντηση Κεφαλογιάννη με ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας
Πριν από λίγες ημέρες ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, συναντήθηκε με εκπροσώπους των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας προκειμένου να εξεταστούν τρόποι για τη βελτίωση της κατάστασης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, άμεσα αναμένεται να μεταφερθούν τέσσερις ελεγκτές από το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών (ΚΕΠΑΘ) της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) στο αεροδρόμιο της Αθήνας στο οποίο σημειώνονται και οι μεγαλύτερες καθυστερήσεις.
Όπως δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία του Eurocontrol, το αεροδρόμιο της Αθήνας έχει την τρίτη χειρότερη επίδοση σε ό,τι αφορά τις καθυστερήσεις πτήσεων στο πρώτο εξάμηνο του 2019, πίσω μόνο από τα αεροδρόμια του Άμστερνταμ και της Λισσαβόνας.
Ωστόσο η μεταφορά μόλις τεσσάρων ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» θα οδηγήσει σε μερική εξομάλυνση της κατάστασης.
Για να μην επαναληφθούν οι μεγάλες καθυστερήσεις και την επόμενη τουριστική περίοδο, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποφάσισε να ενισχύσει την εναέρια κυκλοφορία με 60 ακόμα ελεγκτές.
Από αυτούς οι 13 είναι εργαζόμενοι σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου οι οποίοι θα μεταφερθούν στην ΥΠΑ με τη διαδικασία των μετατάξεων. Η πρόσληψη των υπόλοιπων 47 έχει αποφασιστεί από το 2015 μέσω του ΑΣΕΠ, ωστόσο δεν έχει προχωρήσει λόγω έλλειψης πόρων.
Αίτημα στο Υπουργείο Οικονομικών
Το υπουργείο Υποδομών πρόσφατα υπέβαλε αίτημα στο Υπουργείο Οικονομικών για την έγκριση πίστωσης ύψους 962.000 ευρώ ετησίως, προκειμένου να ολοκληρωθεί η πρόσληψη των νέων ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας. Για την ολοκλήρωση της εκπαίδευσης των νέων ελεγκτών θα χρειαστούν περίπου 10 μήνες.
Τα ελληνικά αεροδρόμια έχουν σημειώσει απανωτά ρεκόρ επιβατικής κίνησης την τελευταία πενταετία, γεγονός που σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην αστάθεια που επικράτησε σε γειτονικές χώρες, όπως την Τουρκία και την Αίγυπτο.
Το 2018 σημειώθηκε η καλύτερη επίδοση όλων των εποχών, καθώς η επιβατική κίνηση ξεπέρασε τα 63 εκατομμύρια, καταρρίπτοντας το ρεκόρ του 2017. Το 2019 αναμένεται να σημειωθεί νέο ρεκόρ επιβατικής κίνησης δεδομένου ότι τα στοιχεία για τους πρώτους επτά μήνες του έτους καταγράφουν αύξηση 7% στο αεροδρόμιο της Αθήνας και 1,6% στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece.