ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

Νομοθεσία για κοινό φορτιστή συσκευών μέχρι το καλοκαίρι συζητά η Ευρώπη

Published

on

Την υποχρεωτική υιοθέτηση ενός κοινού φορτιστή για όλες τις φορητές συσκευές συζητά η Ευρώπη, με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να ζητά δεσμευτικούς κανόνες για ένα ενιαίο πρότυπο φορτιστή έως το καλοκαίρι. Χθες, το Κοινοβούλιο, με ψήφισμα που ενέκρινε, κάλεσε την Επιτροπή να προτείνει ενισχυμένους κανόνες για το κοινό πρότυπο μέχρι τον Ιούλιο του 2020 το αργότερο.

Οι Ευρωβουλευτές θεωρούν αναγκαία την επείγουσα έγκριση ενός προτύπου κοινού φορτιστή για τις φορητές συσκευές: «Υπάρχει «επείγουσα ανάγκη να αναλάβει η ΕΕ ‘ρυθμιστική δράση’ για την ελάττωση των ηλεκτρονικών σκουπιδιών και για να έχουν οι καταναλωτές περισσότερες περιβαλλοντικά βιώσιμες επιλογές» αναφέρει το ψήφισμα, που υιοθέτησαν οι Ευρωβουλευτές με 582 ψήφους έναντι 40 και 37 αποχών.

Πρακτικά, το Κοινοβούλιο επιθυμεί η Επιτροπή να υιοθετήσει την κατ’ εξουσιοδότηση πράξη που προβλέφθηκε στην Οδηγία για τον Ραδιοεξοπλισμό του 2014 μέχρι τον Ιούλιο του 2020 ή, αν χρειάζεται, να εγκρίνει νομοθετικά μέτρα με τον ίδιο χρονικό ορίζοντα. Για να μην επιβραδυνθεί η καινοτομία, η Επιτροπή θα πρέπει να διασφαλίσει ότι το νομικό πλαίσιο για τους κοινούς φορτιστές «θα υποβάλλεται σε τακτική εξέταση προκειμένου να λαμβάνεται υπόψη η τεχνολογική πρόοδος». Οι ευρωβουλευτές τονίζουν εκ νέου ότι η έρευνα και η καινοτομία είναι καίριας σημασίας για τη βελτίωση των υφιστάμενων τεχνολογιών και τη δημιουργία καινούριων. Εξίσου καίριας σημασίας, ωστόσο, θεωρούν τη μείωση των ηλεκτρονικών σκουπιδιών που παράγονται στην Ευρώπη (κατά μέσο όρο, 16,6 κιλά ανά κάτοικο το 2016).

Αγορά φορτιστή με κάθε νέα συσκευή

Το Κοινοβούλιο ζητά με το ίδιο ψήφισμα να δοθεί τέλος στη μέχρι σήμερα διαδικασία, στη βάση της οποίας οι καταναλωτές είναι υποχρεωμένοι να αγοράζουν φορτιστή με κάθε νέα συσκευή, που αποκτούν. «Θα πρέπει να θεσπιστούν στρατηγικές για την αποσύνδεση των δύο προϊόντων μέσω της λύσης του κοινού φορτιστή» αναφέρει το ψήφισμα και συμπληρώνει: «κάθε μέτρο που αποσκοπεί στην αποσύνδεση θα πρέπει να αποφεύγει δυνητικά υψηλότερες τιμές για τους καταναλωτές».

Επίσης, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ζητά τη λήψη μέτρων που θα διασφαλίσουν τη διαλειτουργικότητα των ασύρματων φορτιστών για τις διάφορες φορητές συσκευές. Καλεί δε την Επιτροπή να εξετάσει νομοθετικές πρωτοβουλίες για την αύξηση του όγκου των καλωδίων και φορτιστών που ανακυκλώνονται στα κράτη μέλη της ΕΕ.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, περίπου 50 εκατ. τόνοι ηλεκτρονικών σκουπιδιών παράγονται κάθε χρόνο σε παγκόσμιο επίπεδο, δηλαδή περισσότερα από 6 κιλά κατά άτομο. Στην Ευρώπη, το σύνολο των αποβλήτων αυτών που παράχθηκε το 2016 ήταν 12,3 εκατ. τόνοι, που ισοδυναμούν με 16,6 κιλά ανά κάτοικο. Ο περιορισμένος «κύκλος ζωής» κάποιων συσκευών επιβαρύνει την κατάσταση περαιτέρω, υπογραμμίζει το ψήφισμα.

Η σχετική Οδηγία

Στην Οδηγία του 2014 για τον Ραδιοεξοπλισμό, οι νομοθέτες της ΕΕ ζήτησαν να αναπτυχθεί ένα κοινό πρότυπο για τους φορτιστές και παραχώρησαν στην Επιτροπή τις αρμοδιότητες να κινηθεί σε αυτή την κατεύθυνση. Η προσέγγιση της Επιτροπής να «ενθαρρύνει» τις εταιρείες να υιοθετήσουν κοινά πρότυπα δεν πέτυχε τους στόχους της νομοθεσίας. Ωστόσο, έχει σημειωθεί κάποια πρόοδος, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε η Επιτροπή στη σύνοδο της ολομέλειας του ΕΚ στις 13 Ιανουαρίου 2020: το 2009 υπήρχαν περισσότεροι από 30 τύποι φορτιστών, ενώ σήμερα μόνο τρεις.

 

Πηγή: sepe.gr

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).