ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Οι 2 άξονες για ισχυρή και βιώσιμη ανάπτυξη της Alpha Bank

Published

on

Στην πορεία της Alpha Bank προς ένα ισχυρό και βιώσιμο μέλλον -με άξονες την οριστική αντιμετώπιση των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων (NPEs) και τον ψηφιακό μετασχηματισμό- καθώς και στη σταθερή δέσμευση του Ομίλου για ενεργό στήριξη της ελληνικής οικονομίας, αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της Alpha Bank Βασίλειος Ε. Ψάλτης, κατά τη διάρκεια σημερινής συζήτησης, στο πλαίσιο του 3oυ Athens Investment Forum.

Όπως είπε η Alpha Bank βρίσκεται στην τελική ευθεία του Project Galaxy, “ενός ιδιαίτερα πολύπλοκου εγχειρήματος που αποτελείται από τρεις επάλληλες συναλλαγές, μέσω των οποίων δημιουργούμε μία νέα τράπεζα που αφήνει πίσω της τα προβλήματα του παρελθόντος, ώστε να στρέψουμε το βλέμμα μας στο μέλλον και να στηρίξουμε ενεργά το αύριο της ελληνικής οικονομίας.

Τα τρία σκέλη της σύνθετης συναλλαγής Galaxy

Ο διευθύνων σύμβουλος της Alpha Bank υπενθύμισε ότι το πρώτο σκέλος της συναλλαγής αφορά στη μεγαλύτερη τιτλοποίηση NPEs στην Ελλάδα ύψους 10,8 δισ. ευρώ και μία από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη. Οι δεσμευτικές προσφορές αναμένονται προς τα τέλη Οκτωβρίου, ενώ το ενεργό επενδυτικό ενδιαφέρον και όλες οι μέχρι σήμερα εξελίξεις «επιβεβαιώνουν την ορθότητα της απόφασής μας», όπως επεσήμανε, για επανεκκίνηση των διαδικασιών του Project Galaxy αμέσως μετά το lock down, με στόχο την υπογραφή της συναλλαγής εντός του 2020. Αναφερόμενος, μάλιστα, στο Hellenic Asset Protection Scheme (Πρόγραμμα «Ηρακλής»), σημείωσε ότι η Alpha Bank θα είναι ο μεγαλύτερος εταίρος, με εγγυήσεις στα senior ομόλογα περί τα 3,7 δισ. ευρώ, υπογραμμίζοντας ότι το πρόγραμμα «λειτούργησε καλά».

Το δεύτερο σκέλος αφορά στη μεταφορά των Διευθύνσεων Διαχείρισης NPEs στη Cepal έχοντας διαμορφώσει «ένα πλαίσιο ασφάλειας, κινήτρων και προοπτικής για τους συναδέλφους που θα μετακινηθούν και, μάλιστα, σε απόλυτη συμφωνία με τους εκπροσώπους των συνδικαλιστικών οργανώσεων της Τράπεζας». Επανέλαβε ότι η διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί τις επόμενες εβδομάδες, καθιστώντας την Cepal τον μεγαλύτερο Servicer στην Ελλάδα -και εκ των πρωταγωνιστών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη-, προσφέροντας έτσι προοπτική μακροχρόνιας και επικερδούς απασχόλησης για τα στελέχη της.

Το τρίτο σκέλος είναι η διάσπαση της Τράπεζας σε «κακή» που θα κρατήσει τα λιγοστά απομεινάρια των προβλημάτων του παρελθόντος και «καλή», «που θα αποτελείται μόνο από καλά στοιχεία ενεργητικού και θα έχει ικανά κεφάλαια για να υπηρετεί απερίσπαστη την πελατεία μας», όπως είπε ο κ. Ψάλτης.

Τρεις προϋποθέσεις για την οριστική αντιμετώπιση του προβλήματος των NPLs

Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα του συντονιστή της συζήτησης, δημοσιογράφου Γιάννη Παπαδογιάννη, ο κ. Ψάλτης διέκρινε τρεις βασικούς παράγοντες που θα διαμορφώσουν το μελλοντικό τοπίο των ΜΕΑ τόσο στη χώρα μας όσο και διεθνώς: την εξέλιξη της υγειονομικής κρίσης και των προσπαθειών για εξεύρεση αποτελεσματικού εμβολίου, την επίπτωση στην οικονομική δραστηριότητα που θα έχουν οι σημαντικές δημοσιονομικές πρωτοβουλίες που ανέλαβε η Κυβέρνηση, καθώς και η ρευστότητα που έχει εισρεύσει στο σύστημα και τέλος, αν θα υπάρξουν νέα εργαλεία από τις εποπτικές αρχές για την αντιμετώπιση του προβλήματος. «Όσα περισσότερα εργαλεία βρίσκονται στη διάθεση των Τραπεζών και της ελληνικής οικονομίας για την αντιμετώπιση του προβλήματος των κόκκινων δανείων, τόσο το καλύτερο», τόνισε o κ. Ψάλτης αναφορικά με το ενδεχόμενο σύστασης AMC όπως προτείνει η Τράπεζα της Ελλάδος, θέση που υιοθέτησαν και οι επικεφαλής των άλλων τριών Τραπεζών.

Όρος επιβίωσης η αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας

«Όρο επιβίωσης για την οικονομία και τις τράπεζες», χαρακτήρισε ο κ. Ψάλτης την αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών, οι οποίες «ανατρέπουν τις υφιστάμενες οργανωτικές δομές και μετασχηματίζουν τις διαδικασίες, οδηγώντας νομοτελειακά σε νέα πρότυπα επιχειρηματικής ανάπτυξης». Διέκρινε τέσσερις λόγους αισιοδοξίας για το ψηφιακό μέλλον της χώρας μας – τα προγράμματα του Ταμείου Ανάκαμψης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το δυναμικό οικοσύστημα νεοφυών επιχειρήσεων που έχουν, όπως ανέφερε, την ψηφιακή τεχνολογία στο DNA τους, την εντυπωσιακή είσοδο του ελληνικού Δημοσίου στον ψηφιακό κόσμο και τις σύγχρονες ψηφιακές δεξιότητες του ανθρώπινου δυναμικού, με ένα πιθανό brain gain που τόσο έχει ανάγκη η ελληνική οικονομία. Για τις τράπεζες, τόνισε ότι «η προσοχή μας εστιάζεται αφενός στη σημαντική βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη και αφετέρου στο μετασχηματισμό των εσωτερικών διαδικασιών μας», ενώ αναφέρθηκε εκτενέστερα στον ψηφιακό μετασχηματισμό που βρίσκεται στο επίκεντρο της στρατηγικής της Alpha Bank ήδη από το 2017.

Omnichannel τραπεζική εμπειρία για όλους τους πελάτες της Alpha Bank

«Βασική μας επιδίωξη είναι να δώσουμε τη δυνατότητα στους πελάτες μας να μας προσεγγίζουν με όλους τους δυνατούς τρόπους, χωρίς να απαιτείται να επισκεφτούν το Δίκτυό μας», τόνισε ο κ. Ψάλτης, υπενθυμίζοντας ότι στο α’ εξάμηνο του 2020, το 91% των εγχρήματων συναλλαγών των Πελατών της Τράπεζας πραγματοποιήθηκε μέσω των ψηφιακών της δικτύων (e-banking, ATM, ΚΑΣ), ενώ η χρήση του mobile banking της Τράπεζας κατέγραψε αύξηση 70%, εξυπηρετώντας περισσότερες από 65 εκατομμύρια συνδέσεις.

Ο κ. Ψάλτης ανέφερε ενδεικτικά ορισμένες από τις νέες και πρωτοποριακές ψηφιακές υπηρεσίες της Τράπεζες όπως το Digital Business Onboarding, που επιτρέπει σε επιχειρήσεις να ξεκινήσουν εξ αποστάσεως τη συνεργασία τους με την Τράπεζα, στα καινοτόμα ψηφιακά πορτοφόλια για ιδιώτες πελάτες καθώς και στην πιο πρόσφατη υπηρεσία myAlpha Ραντεβού, με την οποία όλοι οι πελάτες μπορούν να εξυπηρετηθούν μέσω βιντεοκλήσης ή να προγραμματίσουν online ραντεβού ενημέρωσης στα καταστήματα.

Η Alpha Bank προς μία νέα, ψηφιακή κουλτούρα εργασίας

«Με τον Covid ως καταλύτη, εφαρμόσαμε υψηλά ποσοστά τηλεργασίας και βάλαμε τα collaboration tools στην καθημερινότητά μας, δημιουργώντας προϋποθέσεις ισχυρότερης διαφάνειας και λογοδοσίας», τόνισε ο κ. Ψάλτης, μιλώντας για «μία συνολικά νέα κουλτούρα εργασίας στο επίκεντρο της οποίας, πλέον, δεν θα είναι τα επίπεδα, αλλά η διασύνδεση των ρόλων». «Πρόκειται πρακτικά για μία συνολικά νέα κουλτούρα εργασίας που για να τροφοδοτηθεί και να υπηρετηθεί απαιτεί δράσεις εκπαίδευσης και αναβάθμισης των δεξιοτήτων του προσωπικού μας αλλά και πλήρη ανασχεδιασμό των κριτηρίων προσέλκυσης νέων εργαζομένων» κατέληξε ο κ. Ψάλτης.

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).