Σε μία απίστευτη μέχρι και δύο μήνες πριν, κατρακύλα είναι οι αερομεταφορές στην Ευρώπη λόγω του covid-19. Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η ACI Europe (Airports Council International-Europe). Η πτώση που καταγράφεται στην επιβατική κίνηση στις 22 Μαρτίου (Κυριακή), είναι -88% σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι.
Σύμφωνα με το διάγραμμα που αφορά την Ευρωπαϊκά αεροδρόμια, την 1η Φεβρουαρίου καταγραφεται μία ασθενική πτώση 1%. Όσο προχωρούν οι μέρες και αρχίζουν να καταγράφονται κρούσματα σε όλες τις χώρες της Ευρώπης, η πτώση είναι συνεχόμενη. Φτάνει το -22% στις 2 Μαρτίου και στις 12 του μήνα, ημέρα που οι ΗΠΑ αναστέλλουν τις πτήσεις στην Ζώνη Σένγκεν φτάνει το -48%. Μόλις 4 ημέρες μετά η πτώση φτάνει το -62% και έξι ημέρες αργότερα, στις 22 Μαρτίου η πτώση αγγίζει το -88%.
Το διάγραμμα παράλληλα δείχνει την γεωμετρική αύξηση των κρουσμάτων στην Ευρώπη. Στις 24 Φεβρουαρίου ημέρα που ξεκίνησε να παρουσιάζει η έρευνα της ACI, έχουμε 278, στις 2 Μαρτίου 2.743, στις 9 Μαρτίου φτάνουν 15.031, στις 15 Μαρτίου 65.927 και στις 22 Μαρτίου 171.656.
Από τις 24 Φεβρουαρίου μέχρι τις 22 Μαρτίου 2020 η πτώση φτάνει το -38% που ισούται με -57,6 εκατομμύρια επιβάτες σε σχέση με πέρυσι. Στην ίδια έρευνα, δίνονται στοιχεία από το Ηνωμένο Βασίλειο (-82% στις 22.3), τη Γερμανία (-88% στις 22.3), τη Γαλλία (-86% στις 22.3) κ.α.
ΚΑΘΗΛΩΣΗ ΠΤΗΣΕΩΝ – ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Μεγάλες εταιρείες low cost όπως η Ryanair και η Easyjet έχουν καθηλώσει τους στόλους τους ενώ και η δική μας Aegean σταμάτησε (εκτός ελαχίστων προς Βρυξέλλες) όλες τις πτήσεις εξωτερικου. Εταιρείες handling όπως η Goldair και η Swissport προέβησαν σε δραστικές κινήσεις όπως περικοπές θέσεων εργασίας, απολύσεις και εκ περιτροπής εργασία μετά την κατά 90% πτώση στον κύκλο εργασιών τους.
Αναφορικά με την Ελλάδα τα ενθαρρυντικά στοιχεία της ΥΠΑ για την κίνηση Φεβρουαρίου με μία αύξηση που ξεπερνά το 4%, δεν αναμένεται να συνεχιστούν για τον Μάρτιο μιας και η πτώση σύμφωνα με παράγοντες του τομέα των αερομεταφορών στο ypodomes θα είναι δραματική. Μέχρι σήμερα η εκτίμηση είναι ότι ο Μάρτιος και στην Ελλάδα θα κλείσει με πτώση που θα ξεπερνά το 80%. “Το πρόβλημα είναι ότι τα κόστη στα αεροδρόμια είναι ανελαστικά. Είτε υπάρχουν πτήσεις είτε όχι, επειδή τα αεροδρόμια είναι κρίσιμες υποδομές, πρέπει να λειτουργούν” σημειώνει χαρακτηριστικά.