Μία δυσάρεστη έκπληξη επιφύλαξε το 1ο τρίμηνο του 2019 στην παγκόσμια αγορά των premium smartphones (σ.σ. αυτές με τιμή άνω των $400), καθώς οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 8% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Βέβαια, η αρνητική πορεία της αγοράς συνδέεται κυρίως με μια εταιρεία, την Apple, η οποία είδε τις πωλήσεις της να υποχωρούν κατά 20% το εξεταζόμενο διάστημα, με την κακή αυτή επίδοση να συμπαρασύρει το σύνολο της αγοράς προς τα κάτω. Γενικά στην αγορά των premium συσκευών υπήρξε μεγάλη κινητικότητα τους πρώτους μήνες του έτους.
Σύμφωνα με ανάλυση της Counterpoint Research, η Apple, αν και έχασε έδαφος, κατάφερε να συγκεντρώσει το 47% των πωλήσεων των high-end συσκευών και παρέμεινε στην πρώτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης στην κατηγορία αυτών των συσκευών. Η Samsung, από την πλευρά της, κέρδισε έδαφος, στη διάρκεια του τριμήνου, με τη νοτιοκορεάτικη εταιρεία να συγκεντρώνει περίπου το ένα τέταρτο της παγκόσμιας αγοράς premium συσκευών smartphone, το υψηλότερο μερίδιο που είχε ποτέ κατά το τελευταίο έτος.
Όπως σχολιάζει η Counterpoint Research στην ανάλυσή της, η τάση των χρηστών να κρατούν τα iPhones τους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα έχει επηρεάσει τις αποστολές της Apple. Ο κύκλος αντικατάστασης για iPhones έχει αυξηθεί σε πάνω από τρία χρόνια, κατά μέσο όρο, από δύο χρόνια πριν από ένα χρόνο. Την τρίτη θέση της κατάταξης των ισχυρότερων παικτών της αγοράς των premium smartphones κατέκτησε η Huawei με μερίδιο 16%, ενώ ακολούθησαν οι OnePlus και η Google με 2% έκαστη.
Ο κινέζικος παράγοντας
Εκτός από τις πτωτικές αποστολές της Apple, η υποτονικότητα της κινεζικής αγοράς ήταν ο άλλος βασικός λόγος για την πτώση της παγκόσμιας αγοράς high-end συσκευών smartphone. Οι αναλυτές εκτιμούν ότι σχεδόν το ήμισυ της μείωσης των πωλήσεων διεθνώς κατά το 1ο τρίμηνο του 2019, οφειλόταν στην κακή επίδοση της κινεζικής αγοράς. Πάντως, σύμφωνα με τις προβλέψεις, εν αναμονή του εμπορικού λανσαρίσματος του 5G, η κινητικότητα στο premium τμήμα των συσκευών θα αυξηθεί.
Σε γεωγραφικό επίπεδο, η περιοχή των ΗΠΑ παρέμεινε – και το 1ο τρίμηνο του 2019 – η βασική δύναμη της συγκεκριμένης προϊοντικής κατηγορίας (με μερίδιο 30%), ακολουθούμενη από την Κίνα (26%) και τη Δυτική Ευρώπη (17%). Στο μεταξύ, ο Καναδάς (14%), η Ρωσία (15%), το Μεξικό (46%) και η Ταϊλάνδη (23%) είναι μερικές από τις αγορές, που παρουσίασαν αύξηση των πωλήσεων στο τμήμα των premium συσκευών.
Πηγή: Sepe.gr