ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Πως διαμορφώνεται η έως ώρας τουριστική κίνηση στην Ελλάδα

Published

on

Το φετινό καλοκαίρι στην Ελλάδα καθίσταται διαφορετικό, σε σχέση με το τι είχαμε συνηθίσει τα προηγούμενα χρόνια. Κι αυτό διότι, όχι μόνο έλαβαν χώρα τρεις εκλογικές διαδικασίες στο διάστημα της θερινής περιόδου (Ευρωεκλογές, Περιφερειακές-Δημοτικές, Εθνικές Εκλογές), αλλά παράλληλα είχαμε και αλλαγή σκυτάλης στην κυβέρνηση. Επομένως κρίνεται λογικό, η τρέχουσα σεζόν να λογίζεται κάπως μεταβατική. 

 

Τα παραδείγματα των Χανίων και της Καλαμάτας

Ήδη, σε ορισμένες περιοχές παρατηρείται μείωση της ζήτησης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα Χανιά της Κρήτης. Σε συνέντευξη που έδινε πρόσφατα στην εφημερίδα «Χανιώτικα Νέα», ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Χανίων, κ. Μανώλης Γιαννούλης, τόνιζε ότι η πτώση ξεκίνησε από τον Μάιο. Με αποτέλεσμα να υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο οι τζίροι των επιχειρήσεων να κινηθούν πτωτικά, στο κλείσιμο του «ταμείου». Όπως πρόσθετε, η κάμψη σε επίπεδο αφίξεων εξωτερικού-εσωτερικού έφτασε στο πικ τον Μάιο, όπου τα νούμερα ήταν πεσμένα σε ποσοστό άνω του 7,5%, σε σχέση με το 2018.

Ανάλογο παράδειγμα και η Καλαμάτα. Όπως σημείωναν επιχειρηματίες και φορείς της πόλης, η κίνηση που παρατηρήθηκε ήταν αισθητά μειωμένη τους μήνες Μάιο-Ιούνιο, με την πληρότητα πάντως να βρίσκεται σε υψηλά ποσοστά για τους μήνες Ιούλιο-Αύγουστο. Όπως έλεγαν, βέβαια, επαγγελματίες από τη Μεσσηνία: «Η πληρότητα για Ιούλιο και Αύγουστο είναι μεγάλη, αλλά δύο μήνες μόνο δεν αρκούν».

 

Το ζήτημα της φορολόγησης

Ένας βασικός λόγος της παρατηρούμενης κάμψης, σχετίζεται και με την υψηλή φορολογία. Το διατιθέμενο ελληνικό τουριστικό προϊόν αυξήθηκε σημαντικά (βλ. κατάργηση μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά) και ως αποτέλεσμα αυτού, οι δυνητικοί επισκέπτες επιλέγουν άλλες χώρες με καλύτερους φορολογικούς συντελεστές. Για παράδειγμα τη στιγμή που στην Ελλάδα το τουριστικό πακέτο φορολογείται με 16%, την ίδια στιγμή στην Ισπανία το εν λόγω ποσοστό βρίσκεται στο 10%.

 

Η Ρόδος και το ισχυρό ελληνικό προϊόν

Ωστόσο, επειδή η χώρα μας διαθέτει ένα ισχυρό brand name, το οποίο έχει αναπτύξει στη διάρκεια των ετών, δεν παύει να συνιστά έναν σταθερά θελκτικό τουριστικό προορισμό.  Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Ρόδος. Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία οι τουριστικές αφίξεις τον Ιούνιο κινήθηκαν ανοδικά, καταγράφοντας για την ακρίβεια αύξηση 2,1% στις αφίξεις επιβατών των πτήσεων εξωτερικού στο αεροδρόμιο «Διαγόρας» της Ρόδου. 

Στη συνολική εικόνα ο ελληνικός τουρισμός παραμένει ισχυρός, παρά τις κατά περιόδους δυσκολίες. Προς επιβεβαίωση τούτου, ήρθε χθες κι η έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδος για το ταξιδιωτικό ισοζύγιο, η οποία έδειξε αύξηση κατά 35% στις τουριστικές εισπράξεις στο πρώτο τρίμηνο του έτους, φτάνοντας στα 747 εκατ. ευρώ έσοδα. Τα νούμερα αυτά αντανακλούν την αύξηση του τουριστικού ρεύματος στην Ελλάδα, καθώς ο αριθμός των επισκεπτών προσέγγισε τα 2 εκατομμύρια, όντας δηλαδή κατά 7% ανεβασμένος σε σύγκριση με τα αντίστοιχα στοιχεία του 2018 (σ.σ. η έκθεση της ΤτΕ αφορά το διάστημα Ιανουάριος-Μάρτιος 2019).

 

Χρήστος Δημόπουλος-bizness.gr

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).