ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Πως η επιδημία ωθεί δυναμικά στην ανάγκη για ψηφιοποίηση

Published

on

Η κρίση του κορονοϊού έχει έρθει, σε παγκόσμια κλίμακα, να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο ζούσαμε μέχρι πρότινος. Διότι αυτός ο ιός δεν επηρεάζει μονάχα την υγεία, αλλά και το πως εργαζόμαστε ή τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούμε τις αγορές μας.

Αυτό που έχει αναδειχθεί ειδικότερα όσον αφορά την Ελλάδα, έχει να κάνει με το μείζον ζήτημα της ψηφιοποίησης. Επειδή ο περιορισμός της διασποράς του ιού απαιτεί να μείνουμε όλοι σπίτι, όπως είναι άλλωστε και το σλόγκαν το Υπουργείου Υγείας, η συντριπτική πλειοψηφία των εταιρειών, τα εμπορικά καταστήματα και πλήθος επαγγελματιών της αγοράς, έχουν επιλέξει να επενδύσουν επιτέλους στις δυνατότητες της τεχνολογίας.

ΓΙΑΤΙ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΝΩΡΙΤΕΡΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ Η ΤΗΛΕΡΓΑΣΙΑ

Αυτές ακριβώς οι δυνατότητες εδράζονται, κατ’ αρχήν, στην τηλεργασία. Εταιρείες κολοσσοί όπως ο ΟΤΕ, έχουν επιλέξει τις λύσεις της εξ΄αποστάσεως απασχόλησης. Συγκεκριμένα σχετικά με τον ΟΤΕ, έχει γίνει γνωστό ότι 13.000 από το σύνολο των 16.000 ανθρώπων που εργάζονται στον Όμιλο, θα παράγουν το έργο τους απομακρυσμένα. Δηλαδή μιλάμε για ένα ποσοστό 80% των εργαζομένων. Επίσης, σύμφωνα με έρευνα της Endeavor Greece, 7 στις 10 ελληνικές εταιρείες αυτοματοποίησαν τη λειτουργία τους ελέω κορονοϊού.

Οι ενέργειες αυτές αναδεικνύουν δύο πράγματα. Πρώτον, την ταχύτητα και τα υψηλά αντανακλαστικά που επέδειξαν οι εταιρείες στη χώρα μας, υπό την ανάγκη μείωσης διασποράς του ιού. Δεύτερον, το γεγονός ότι πλειάδα εταιρειών θα μπορούσε να εφαρμόσει και νωρίτερα ένα μοντέλο τηλεργασίας και τελικά, έπρεπε να έρθει μία έκτακτη συνθήκη για να συμβεί κάτι τέτοιο στην πράξη.

Η τηλεργασία ως μοντέλο αποτελεί μια σύγχρονη και ανερχόμενη μορφή οργάνωσης της εργασίας. Όπως σημειώνει ο ΣΕΒ, η τηλεργασία μειώνει το λειτουργικό κόστος, αυξάνει την παραγωγικότητα, βελτιώνει τη δυνατότητα προσέλκυσης ειδικευμένου προσωπικού και ενισχύει τις ευκαιρίες απασχόλησης για πληθυσμιακές ομάδες με περιορισμένη πρόσβαση στην αγορά εργασίας (πχ. ΑμΕΑ, νέες μητέρες, κλπ). Την ίδια στιγμή, η Ελλάδα βρισκόταν ανέκαθεν χαμηλά σε μετρήσεις για την τηλεργασία.

Σε έρευνα του 2018, για τους εργαζόμενους μέχρι την ηλικία των 64 ετών, που δουλεύουν μερικές φορές ή συχνά απομακρυσμένα στις ευρωπαϊκές χώρες, η Ελλάδα φιγούραρε στην 9η θέση από το τέλος (σε σύνολο 34 κρατών), με ποσοστό μόλις στο 5,1%. Τη στιγμή, που η πρώτη στη λίστα Ολλανδία κατέγραφε ποσοστό της τάξης του 35,7%.

 

ΨΗΦΙΑΚΗ ΔΙΕΞΟΔΟΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ

Παράλληλα, ένας άλλος τομέας που συμπαρασύρεται από τον κορονοϊό, είναι οι on-line αγορές. Μπορεί σταδιακά στην Ελλάδα να είχε αναπτυχθεί μία κουλτούρα για τέτοιου είδους αγορές, όμως πλέον ειδικά για τα εμπορικά καταστήματα, η ψηφιοποίηση μετατρέπεται σε μία αναγκαιότητα.

Κι αυτό, διότι δίνει στους επαγγελματίες μία έξτρα δυνατότητα. Τη δυνατότητα, συγκεκριμένα, του να καθίστανται ενεργοί και να έχουν δραστηριότητα, ακόμη κι αν για κάποιο λόγο δεν δύνανται να έχουν ανοιχτό το φυσικό τους κατάστημα. Όπως για παράδειγμα συμβαίνει τώρα, σε συνθήκες πανδημίας.

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).