ΑΡΘΡΑ-ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Πως η κρίση αλλάζει το τουριστικό μοντέλο της Σαντορίνης

Published

on

Στο πλαίσιο της προσπάθειας του bizness.gr να καταγράψει όχι μόνο τις επιπτώσεις της πανδημίας στον τουρισμό, αλλά και την επόμενη μέρα του κλάδου, έχουμε παρουσιάσει μία σειρά από σχετικά ρεπορτάζ. Είτε προερχόμενα από θεσμικούς φορείς του τουρισμού, είτε από επαγγελματίες της αγοράς και επιχειρήσεις.

Αυτή τη φορά στο επίκεντρο τίθεται η Σαντορίνη, που τα προηγούμενα χρόνια της άνθισης του τουρισμού, συγκέντρωνε πλήθος επισκεπτών κάθε καλοκαίρι, όντας ένας από τους πιο ελκυστικούς και επιλεγμένους προορισμούς όχι μόνο στη χώρα μας, αλλά και συνολικά στον κόσμο. Το bizness.gr βρήκε και συνομίλησε με τον υπεύθυνο του γραφείου της RE/MAX στη Σαντορίνη, κ. Στέφανο Παπαδόπουλο, ο οποίος αναφέρθηκε στις μεταβολές που θα επέλθουν στο τουριστικό προϊόν της Θήρας, δίνοντας παράλληλα ένα σημαντικό στίγμα για την αγορά ακινήτων.

Αναλυτικά, παρακάτω, η συνέντευξη:

Πώς βλέπετε την εικόνα του τουρισμού για φέτος εν μέσω πανδημίας;

«Η εικόνα του τουρισμού για το 2020, είναι κατά βάση ότι η χρονιά αυτή θα πάει χαμένη. Απ’ ότι βλέπουμε τον Ιούλιο θα ανοίξουμε σιγά-σιγά, υποδεχόμενοι κυρίως πελάτες από Ελλάδα και Βαλκάνια, που αντιμετώπισαν αποτελεσματικότερα την πανδημία. Όμως, μία ενεργή τουριστική περίοδος 3 μηνών, Ιουλίου-Αυγούστου-Σεπτεμβρίου (αντί για 7-8 μηνών προ του ιού), δεν καλύπτει τα έξοδα των επιχειρήσεων και των ξενοδοχείων. Πολλά καταλύματα δεν θα ανοίξουν, υπό το βάρος της οικονομικής πίεσης που θα δεχθούν. Από τους βασικούς πελάτες του τουρισμού μας, δηλαδή Ιταλία, Ισπανία, ΗΠΑ, δεν μπορούμε να υπολογίζουμε ρεαλιστικά σε ροές».

Υπάρχει κάτι που απαιτείται να αλλάξει, ως προς τη στάση των ξενοδόχων της Σαντορίνης;

«Να συμπεριφερόμαστε στους Έλληνες με καλύτερο τρόπο, γιατί τα προηγούμενα χρόνια είχαμε λάθος αντιμετώπιση απέναντί τους. Οι ξενοδόχοι στη Σαντορίνη καλούνται να μεταβάλλουν το πώς έβλεπαν τον Έλληνα τουρίστα, ως πελάτη. Η προσαρμογή του τουρισμού θα αλλάξει τελείως».

Με ποιόν τρόπο, ακριβώς, θα μετασχηματιστεί το τουριστικό προϊόν εν προκειμένω της Θήρας;

«Η ύφεση που θα έρθει αναπόφευκτα στην οικονομία και το πλήγμα που θα δεχθεί ο τουρισμός, θα οδηγήσει πιστεύω στην εξής αλλαγή: εκεί που τα ξενοδοχεία έκλειναν τις πύλες τους τον Οκτώβριο μετά τη σεζόν, είναι πολύ πιθανό πλέον στη Σαντορίνη να παραμένουν ανοιχτά καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Έτσι ώστε ακόμα κι όταν επανέλθει η κανονικότητα, να μπορούν να προσεγγίζον όλο το χρόνο πελάτες και να δύνανται να ανταπεξέλθουν οικονομικά, όντας ανοιχτοί για 12 μήνες αντί για 8, όπως συνέβαινε μέχρι πρότινος. Κι αυτό, διότι η ζημιά που θα προκληθεί δεν θα ξεπεραστεί σε ένα έτος. Θα δούμε λοιπόν μία Σαντορίνη ανοιχτή 12 μήνες».

Υπάρχουν και κάποιες θετικές ειδήσεις μέσα σε όλη αυτή την κρίση ή κυριαρχούν μόνο οι δυσκολίες;

«Η μεταβολή αυτή που επέφερε μοιραία η πανδημία, θα οδηγήσει στο να έχουμε πια ποιοτικό τουρισμό. Τι πάει να πει αυτό; Ότι μπορεί οι τιμές για ένα ξενοδοχείο να ανέβουν και να γίνουν υψηλότερες, αλλά θα προσεγγίσουν έναν τουρισμό καλύτερο. Δεν είναι όλα «μαύρα». Ειδικά όσον αφορά τη Σαντορίνη, που λογίζεται ως ένας από τους Top-5 προορισμούς παγκοσμίως. Υπάρχουν ευκαιρίες. Αυτό που σας είπα για τον τουρισμό στο νησί όλο το χρόνο. Δεύτερον ο λιγότερος μεν, αλλά ποιοτικότερος τουρισμός. Και το τρίτο εξίσου σημαντικό στοιχείο, έχει να κάνει με τον επαναπροσδιορισμό της στάσης απέναντι στον Έλληνα, που όπως προείπα πρέπει να αντιμετωπιστεί σαν ένας κλάδος, ο οποίος μπορεί να φέρει σεβαστό κέρδος στη Σαντορίνη».

Μπορείτε να ορίσετε μερικές από τις επικείμενες αλλαγές στην αγορά ακινήτων;

«Οι τιμές στα ακίνητα αυτή τη στιγμή δεν έχουν πέσει. Και δεν θα πέσουν μέχρι τον Σεπτέμβριο. Από εκεί κι έπειτα, θα αρχίσουμε να βλέπουμε αρκετές αναθέσεις για πώληση ακινήτων. Είναι αναπόφευκτη, προσεχώς, η μείωση. Αυτό που γίνεται τώρα είναι ουσιαστικά ένα distance selling, ένας ψηφιακός τρόπος ξενάγησης και πώλησης ενός ακινήτου. Προσαρμοζόμαστε. Να επισημάνω και κάτι ακόμα. Ναι, οι τιμές θα πέσουν από τον Σεπτέμβριο. Όμως πολλοί από τους ανθρώπους που το διάστημα της καραντίνας έμειναν κλεισμένοι στο διαμέρισμά τους στην Αθήνα, ψάχνουν αυτή τη στιγμή να βρουν εξοχικά σπίτι σε νησιά και όχι μόνο. Θέλω να αναδείξω, άρα, ότι οι κρίσεις γεννούν και ευκαιρίες εκτός από δεδομένες δυσκολίες».

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).