Αυτή είναι η πρώτη ερώτηση που ακούγεται από τους ξενοδόχους, οι οποίοι θέλουν να ξέρουν εάν οι επενδύσεις που θα κάνουν, θα φέρουν άμεσα αποτελέσματα και κέρδος. Η γρήγορη απάντηση είναι “Ναι, μπορεί αλλά μόνο υπό ορισμένες προϋποθέσεις”.
Τι σημαίνει αυτό; Το να εφαρμοστούν οι απαραίτητες πράσινες πρακτικές και να πάρει το ξενοδοχείο μία «πράσινη» πιστοποίηση, ενδεχομένως να μην φέρουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα (για παράδειγμα, αύξηση των κρατήσεων). Θα έχει βέβαια κάποιο κέρδος σε βάθος χρόνου, από τις εξοικονομήσεις πόρων σαν το νερό, το καύσιμα και το ρεύμα, αλλά αυτό δεν σημαίνει πάντα απόσβεση ή προσέλκυση πελατών.
Το κλειδί είναι να αξιοποιήσει ο ξενοδόχος όλες τις οικολογικές και κοινωνικές βελτιώσεις που έχει κάνει, είναι μέσω μίας σωστά οργανωμένης στρατηγικής «πράσινου» διαδικτυακού marketing, καθώς όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες σήμερα, αναζητούν φιλικά προς το περιβάλλον καταλύματα για τη διαμονή τους.
Έρευνα της booking.com του 2021 δείχνει ότι το 83% των ταξιδιωτών παγκοσμίως, πιστεύει ότι τα βιώσιμα ταξίδια είναι ζωτικής σημασίας, και ότι το 76% των ταξιδιωτών δεσμεύονται να αναζητήσουν καταλύματα που έχουν αξιόπιστη πιστοποίηση βιωσιμότητας.
Κάθε πράσινη πρακτική είναι μέρος ενός ολιστικού οράματος, και εκπροσωπεύει μια ευκαιρία να εκπαιδεύσουμε το προσωπικό, να εμπλέκουμε τους πελάτες και να τραβήξουμε την προσοχή των ταξιδιωτικών πρακτορείων. Είναι επίσης ευκαιρία για να αναβαθμίσουμε την επικοινωνιακή μας στρατηγική, δείχνοντας σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη γύρω από την επιχείρησή μας, το πως σεβόμαστε το περιβάλλον και το πως βοηθάμε την κοινωνία μας.
Η εποχή όπου ο ταξιδιώτης εντυπωσιαζόταν με φωτογραφία από πισίνα και κοκτέιλ στο χέρι τελειώνει. Παρατηρείται αρκετές φορές, πως μια ανάρτηση στα social media με περιβαλλοντικό στοιχείο, π.χ. δενδροφύτευση ή καθαρισμό παραλίας με τους επισκέπτες, έχει μεγαλύτερη απήχηση και δένει με την σημερινή πραγματικότητα της κλιματικής αλλαγής.
Οι πιο σημαντικοί τουριστικοί πράκτορες, π.χ. η TUI, επιμένουν να στείλουν πελάτες σε οικολογικά πιστοποιημένα ξενοδοχεία. Παράλληλα, τα μικρά ξενοδοχεία που έχουν κρατήσεις μέσω ίντερνετ ή ακόμα και από στόμα σε στόμα, θα γίνουν και εκείνα πιο ανταγωνιστικά και πιο οικονομικά βιώσιμα.
7 παραδείγματα “πράσινου” μάρκετινγκ
Ανάρτηση της πράσινης φιλοσοφίας του ξενοδοχείου στην ιστοσελίδα του και επισήμανση των κοινωνικών οφελών
Στρατηγικές συνεργασίες και cross-marketing με οικολογικούς παρόχους δραστηριοτήτων (πεζοπορία, ποδηλασία, αναρρίχηση, καταδύσεις με περιβαλλοντικό στοιχείο, επισκέψεις σε οινοποιεία και ελαιοτριβεία).
Χρήση και προώθηση τοπικών προϊόντων.
Ανάδειξη της βιοποικιλότητας και φύσης της περιοχής (π.χ. εθνικό πάρκο, τοπικό υγροβιότοπο ή διπλανή περιοχή Natura 2000), και ενημέρωση για απειλούμενα είδη.
Ανάρτηση των πράσινων πρακτικών στην καταχώριση του ξενοδοχείου στη Google.com, στην ενότητα “βιωσιμότητα” στη πλατφόρμα booking.com και στην Tripadvisor.
Αναρτήσεις στα Social Media για τις δραστηριότητες και τις περιβαλλοντικές δράσεις.
Αποστολή δελτίων τύπων για πράσινα νέα και διανομή διαδικτυακά (επίσης σε συνεργάτες, πελάτες, και στοχευμένους ταξιδιωτικούς πράκτορες).
Ο αειφόρος τουρισμός δεν έχει να κάνει μόνο με περιβαλλοντικούς και κοινωνικούς πυλώνες. Ο τρίτος πυλώνας – η οικονομικήβιωσιμότητα – είναι εξίσου σημαντικός. Όλο και περισσότερα ξενοδοχεία στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, διαπιστώνουν ότι ο αειφόρος τουρισμός είναι ένα πιο κερδοφόρο μοντέλο λειτουργίας. Και το δικό σας τουριστικό κατάλυμα μπορεί να μπει στο κύμα της αειφορίας και να αυξήσει τα κέρδη του μακροπρόθεσμα.