ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

214 νέα ξενοδοχεία στην Ελλάδα σε 4 χρόνια – Μοχλός ανάπτυξης και οι ανακαινίσεις

Published

on

Εκρηκτική αύξηση νέων ξενοδοχείων σημειώθηκε στην Ελλάδα την 4ετία 2015 – 2019, σύμφωνα με νέα μελέτη της Grant Thornton, για λογαριασμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΞΕΕ), που παρουσιάστηκε πρόσφατα.

Η επενδυτική αυτή έκρηξη είναι ακόμη πιο σημαντική αν αναλογιστεί κανείς ότι έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια δύσκολων για τη χώρα οικονομικών συνθηκών και δεν περιλαμβάνει στοιχεία από την μετά 2019 εποχή, που σηματοδότησε το τέλος της οικονομικής κρίσης και την εκρηκτική αύξηση του τουρισμού στην Ελλάδα.

214 νέα ξενοδοχεία σε 4 χρόνια

Τα ξενοδοχεία που λειτουργούσαν το 2015 ήταν 9.757 ενώ το αντίστοιχο νούμερο το 2019 ήταν 9.971 ξενοδοχεία. Κατά τη διάρκεια της τετραετίας αυτής δημιουργήθηκαν 214 νέα ξενοδοχεία, τα περισσότερα εκ των οποίων ήταν ανώτερης κατηγορίας, δηλαδή 4 και 5 αστέρων.

Κινητήρια δύναμη της οικονομίας οι ανακαινίσεις ξενοδοχείων

Σύμφωνα με τη μελέτη, επενδύσεις 3 δισ. ευρώ σε ανακαινίσεις καταλυμάτων πραγματοποιήθηκαν κατά την περίοδο 2017-2019 με 1 δισ. να είναι η συνολική επένδυση για ανακαινίσεις μόνο το 2019 στα ξενοδοχειακά καταλύματα.

Παράλληλα εκτιμάται πως το μέσο ύψος επένδυσης για ανακαίνιση το οποίο υλοποιείται από κάθε κατάλυμα (ξενοδοχείο) σε ετήσια βάση είναι γύρω στα 100.000 ευρώ.

Βάσει της ανάλυσης του μέσου ετήσιου ύψους επένδυσης σε ανακαινίσεις ανά ξενοδοχειακή μονάδα (100 χιλ. ευρώ) στους επιμέρους “συνδεόμενους” κλάδους προκύπτει συνολική οικονομική συνεισφορά 4,8 δισ. ευρώ κατά το διάστημα 2015-2019 (~ 1 δισ. ανά έτος), μέσα από τις επενδύσεις σε ανακαίνιση καταλυμάτων.

Το 80% του οικονομικού οφέλους αφορά τον κατασκευαστικό κλάδο και τους κλάδους της βιομηχανίας και του εμπορίου (χονδρικό και λιανικό).

Η έρευνα διαπιστώνει ότι η Φιλοξενία συνδέει μ(έσω της διεύρυνσης των επαγγελμάτων – δραστηριοτήτων που αντιστοιχούν ανά επιμέρους κατηγορία εργασιών ανακαίνισης) 17 κύριους διψήφιους κλάδους δραστηριότητας που αφορούν τις απαιτούμενες κατασκευαστικές εργασίες, τη λιανική και χονδρική πώληση και τη μεταποίηση των απαιτούμενων εμπορευμάτων (επίπλων, ειδών διακόσμησης κλπ.) καθώς και την επίβλεψη των έργων και την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών.

H μελέτη εντοπίζει 9 επηρεαζόμενους τομείς δραστηριότητας από το σύνολο των 20 τομέων της οικονομίας (45% των τομέων της οικονομίας) που επηρεάζονται άμεσα από τη Φιλοξενία.

Πρόκειται για τους τομείς : Βιομηχανία – μεταποίηση, Παροχή ηλεκτρικού ρεύματος, φυσικού αερίου, ατμού και κλιματισμού, Κατασκευές, Χονδρικό και λιανικό εμπόριο, Μεταφορά και αποθήκευση, Ενημέρωση και επικοινωνία, Επιστημονικές και τεχνικές δραστηριότητες, Διοικητικές και υποστηρικτικές δραστηριότητες.

Τί δήλωσε ο πρόεδρος του ΞΕΕ

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της μελέτης της Grant Thornton ο πρόεδρος του ΞΕΕ κ. Αλέξανδρος Βασιλικός τόνισε : «H έρευνα της Grant Thornton πιστοποιεί επιστημονικά και δικαιώνει απόλυτα την πρωτοβουλία «ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΜοU» τεκμηριώνοντας τη σημασία της φιλοξενίας για την Εθνική οικονομία.

Πρόκειται για τον μεγαλύτερο ιδιώτη επενδυτή και εργοδότη της χώρας που κάθε χρόνο αποτελεί βασικό μοχλό στήριξης για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Η έρευνα πιστοποιεί παράλληλα όχι μόνο τη συνεισφορά της φιλοξενίας στο ΑΕΠ και τα δημόσια έσοδα αλλά και τη μεγάλη συμβολή στη βιωσιμότητα των ασφαλιστικών ταμείων και την περιφερειακή ανάπτυξη».

Δείτε ολόκληρη τη μελέτη της Grant Thornton στον παρακάτω σύνδεσμο

Grant Thornton Research 2015-2019 Greek Hospitality Sector – Hotels

Advertisement

TRENDING