Για ακόμα 5 χρόνια θα συνεχιστεί το μπαράζ επενδύσεων της H.I.G. Capital στην Ελλάδα το οποίο προγραμματισμένα είναι στα 2,1 δισ. ευρώ. Το Fund έχει μέχρι σήμερα επενδύσει 1,5 δισ. ευρώ ενώ οι επόμενες κλειδωμένες επενδύσεις φτάνουν σήμερα τα 600 εκατ. ευρώ με το ποσό να είναι δυναμικό, καθώς εξετάζονται περαιτέρω ανοίγματα στην ελληνική αγορά.
Η H.I.G σήμερα συγκαταλέγεται στην πρώτη τριάδα των πλέον ενεργών ξένων επενδυτών στην Ελλάδα. Απασχολεί, συνολικά, περίπου 5.000 εργαζόμενους, δημιουργώντας σημαντικό αποτύπωμα στην ελληνική οικονομία. Οι αποδόσεις που καταγράφονται σύμφωνα με εκτιμήσεις των στελεχών της είναι σε επίπεδο 15-17%.
Σε δημοσιογραφική εκδήλωση στη Ρόδο μίλησαν τα ηγετικά στελέχη της H.I.G. στην Ελλάδα για τα σχέδια που είναι σε εξέλιξη. Στην Ελλάδα επιχειρεί μέσω της Inventio και έχει δύο επενδυτικούς κλάδους. Ο πρώτος είναι ο ξενοδοχειακός μέσω της Ella Resorts και ο δεύτερος είναι των logistics μέσω της Streem Global.
Ο επικεφαλής, Κωνσταντίνος Μπήτρος, ανέφερε πως στον τομέα των logistics αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη η ενοποίηση των εταιρειών που έχει αποκτήσει ώστε να λειτουργεί ως ένας ενοποιημένος οργανισμός. Αυτό όπως αναφέρθηκε, θα γίνει σε έναν ορίζοντα περίπου 18 μηνών, δηλαδή περίπου μέχρι το τέλος του 2025.
Οι εταιρείες οι οποίες έχουν αποκτηθεί, είναι οι Μακιός ΑΕ, Βεϊνόγλου ΑΕ, Unit Hellas-Unit Shipping AE, Contrade AE, Light Greece AE, Instant Trans IKE, Nami. Μέχρι σήμερα έχουν συγχωνευθεί όλες οι παραπάνω εταιρείες εκτός από τις Μακιός και Βεϊνόγλου, που θα είναι οι επόμενες που θα ολοκληρώσουν το εγχείρημα.
Τα μεγάλα σχέδια για logistics
Όπως σημείωσε ο Δημητρης Καλλιγέρης COO της Streem Global σήμερα δραστηριοποιούνται σε 5 χώρες οι οποίες θα γίνουν 9: Ελλάδα Σερβία, Βουλγαρία, Μολδαβία, Ρουμανία, Ουγγαρία, Κύπρος, Βόρεια Μακεδονία και Κόσοβο. Συνολικά εργάζονται 2.500 άτομα, ο τζίρος ανέρχεται σε 300 εκατ. ευρώ, οι αποθήκες καταλαμβάνουν 500.000τμ και σήμερα κατέχει το 18% στον χώρο logistics στην Ελλάδα.
Όπως ανέφερε ο ρόλος της Ελλάδας είναι ιδιαίτερα σημαντικός στα logistics καθώς είναι συντομότερος κατά 10 ημέρες και αποτελεί μια πύλη στην Ευρώπη. “Κάνουμε μεγάλης κλίμακας διακίνηση φορτίων με επίκεντρο την Ελλάδα” είπε χαρακτηριστικά ο κ.Καλλιγέρης. Η Streem Global έχει πλέον ως επόμενο στόχο την επέκταση προς βορρά μέχρι την Κεντρική Ευρώπη ενώ στη χώρα μας αναζητά περισσότερο ακίνητα χωρίς αποθήκες καθώς έτσι μπορεί να διαμορφώνει τους χώρους σύμφωνα με τα standards τα οποία έχει θέσει.
Ο κ.Μπήτρος απέκλεισε κάθε συμμετοχή στα υπό διαμόρφωση μεγάλα logistics parks, Θριάσιο Ι και Θριάσιο ΙΙ καθώς όπως υποστήριξε στα πολυμετοχικά σχήματα χρειάζεται πολύς χρόνος για την λήψη αποφάσεων και προτιμάται η αυτονομία αποφάσεων και δράσεων.
Αντίθετα σε εξέλιξη είναι η μεγάλη επένδυση στον χώρο της πρώην Χαλυβουργίας Ελλάδος όπου τα έργα θα ξεκινήσουν το 2025 και σταδιακά όποιες αποθήκες ετοιμάζονται θα παραδίδονται προς χρήση. Η σταδιακή λειτουργία εκτιμάται πως θα ξεκινήσει από το 2026. Αφορά στη μετατροπή του οικοπέδου σε πρότυπο κέντρο διεθνών μεταφορών και αποθήκευσης (μέσω τρένου, πλοίου, φορτηγών – trimodal) με συνολικό κόστος επένδυσης άνω των €300εκ. Το οικόπεδο εκτείνεται σε 291 στρέμματα και περιλαμβάνει τη δημιουργία αποθηκών 180.000 τ.μ. και 20.000 τ.μ. συνοδών χώρων, με δυνατότητα μεταποιητικών δράσεων.
Το έργο πέρασε από την Διυπουργική Επιτροπή κι εντάχθηκε στις στρατηγικές επενδύσεις της χώρας τον Μάρτιο του 2023. Έχει, προς ώρας, ολοκληρωθεί η εξυγίανση του οικοπέδου, καθώς και το γκρέμισμα του παλαιού χαλυβουργείου. Στην παρούσα φάση τρέχει η αδειοδοτική διαδικασία. Το έργο ωριμάζει υπό την εποπτεία της Inventio Edge
Σε ερώτηση αν η εταιρεία ενδιαφέρεται για τις σιδηροδρομικές μεταφορές, υποστήριξε πως στην Ελλάδα δεν υπάρχει το capacity για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της εταιρείας καθώς σήμερα πέραν άλλων υπάρχει και ένα bottleneck στο τμήμα μέχρι τη Θήβα.
Όπως είπε το θέμα της χρήσης του σιδηροδρόμου ενδιαφέρει ιδιαίτερα την Streem Global καθώς πρόκειται για ένα φιλικό προς το περιβάλλον μέσο. Εκτίμησε ότι θέλει τουλάχιστον 3 χρόνια για την αποκατάσταση του δικτύου όταν θα είναι έτοιμο και το δίκτυο στη Σερβία. Μία προσπάθεια που είχε γίνει τα προηγούμενα χρόνια για την δρομολόγηση εμπορικών βαγονιών δεν ευδοκίμησε.
Παράλληλα αποκάλυψε πως η εταιρεία έχει παραγγείλει δύο φορτηγά υδρογόνου, τα πρώτα στην Ελλάδα τα οποία θα τα προμηθευτεί από την Volvo. Για την προμήθεια ηλεκτρικών φορτηγών ανέφερε πως δεν βολεύουν ιδιαίτερα καθώς έχουν μικρή αυτονομία και χρειάζονται συχνή φόρτιση.