Στα 10εκατ.ευρώ έφτασε η επιδότηση του Δημοσίου προς τη Νέα Οδό για το 2018 που αφορά την μη λειτουργία του σταθμού διοδίων στη Βαρυμπόμπη, την Κηφισιά, την Χαλκίδα και τα πλευρικά διόδια Αγίου Στεφάνου. Από το παραπάνω ποσό 3,9εκατ.ευρώ αφορούν το 1ο εξάμηνο και 4,1εκατ.ευρώ το δεύτερο εξάμηνο του έτους.
Η λειτουργία πλευρικών σταθμών διοδίων στους βασικούς κόμβους της ΠΑΘΕ στην Αττική προβλεπόταν στη σύμβαση του 2007 με τη Νέα Οδό. Τελικά τότε προχώρησαν μόνο τα πλευρικά διόδια Καπανδριτίου και Μαλακάσας, ενώ με την αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης το 2013, ακυρώθηκαν τα πλευρικά διόδια που σχεδιάζονταν για τους κόμβους Λυκόβρυσης και Καλυφτάκη.
Η διαδικασία αδειοδότησης των διοδίων Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου ξεκίνησε το 2014 και ξεσήκωσε αντιδράσεις, με το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής να γνωμοδοτεί αρνητικά, βασιζόμενο στην απουσία ολοκληρωμένου δικτύου παραδρόμων. Η υπόθεση μπήκε στο συρτάρι, καθώς διαδοχικοί υπουργοί Περιβάλλοντος αρνήθηκαν να την υπογράψουν.
Οι παρεμβάσεις πάντως προβλέπουν ο κόμβος Βαρυμπόμπης πρόκειται να μετατραπεί σε κυκλικό δακτύλιο, πάνω από την εθνική οδό. Εκατέρωθεν του κόμβου θα κατασκευαστούν δύο μικρότεροι δακτύλιοι, για να διευκολύνουν τη σύνδεση με το τοπικό οδικό δίκτυο. Στον κόμβο Κηφισιάς, αντί για την υπόγεια διάβαση που είχε αρχικά σχεδιαστεί, τελικά επελέγη η κατασκευή μιας γέφυρας που θα συνδέει την οδό Ιλισίων με το ρεύμα προς Αθήνα (σήμερα η κίνηση αυτή δεν είναι δυνατή).
Αξίζει να σημειώσουμε ότι η περιβαλλοντική μελέτη για την κατασκευή πλευρικών σταθμών διοδίων στους κόμβους της Βαρυμπόμπης και του Αγ. Στεφάνου έχει εγκριθεί από τις αρχές του 2018, χωρίς όμως να έχει προχωρήσει η υλοποίηση αυτών. Συνολικά ο παραχωρησιούχος έχει αιτηθεί αποζημίωση 27,3εκατ.ευρώ για την περίοδο από την 1η Ιουλίου 2017 μέχρι την 30η Ιουνίου 2019.
Πηγή: Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com