ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Σύνθετη επιλογή το άνοιγμα των ξενοδοχείων, τι ανησυχίες εκφράζονται

Published

on

Την περασμένη εβδομάδα, οι Ενώσεις των ξενοδόχων σε Βόλο και Θεσσαλονίκη εξέφρασαν κάποιες ανησυχίες, σχετικά με το άνοιγμα και την επαναλειτουργία των ξενοδοχείων στις δύο αυτές πόλεις. Ως γνωστόν με την απόφαση της κυβέρνησης, στο πλαίσιο της σταδιακής άρσης των περιοριστικών μέτρων, τα καταλύματα δωδεκάμηνης λειτουργίας θα μπορούν να ανοίξουν τις πύλες τους από την 1 Ιουνίου. Με τα εποχιακά να πηγαίνουν για το τέλος Ιουνίου-αρχές Ιουλίου.

Ωστόσο, όπως εκφράστηκε στις επίσημες ανακοινώσεις τόσο των Ενώσεων ξενοδόχων Θεσσαλονίκης και Βόλου, όσο και γενικότερα από την αίσθηση του προκύπτει στον ξενοδοχειακό κλάδο, το άνοιγμα αυτό πρακτικά κι από μόνο του δεν σημαίνει τίποτα.

Ναι λοιπόν, το κράτος θα επιτρέπει στα καταλύματα καταρχήν δωδεκάμηνης λειτουργίας να κάνουν πρεμιέρα την πρώτη μέρα του καλοκαιριού. Αυτό το άνοιγμα συνοδεύεται, αυτόματα, από οικονομικές υποχρεώσεις. Το να μπει μια μονάδα σε λειτουργία ξανά, είναι κάτι που κοστίζει. Και ακριβώς εδώ είναι που αναδεικνύεται ο βασικός κίνδυνος: να ανοίξουν δηλαδή τα ξενοδοχεία, να υποστούν το οικονομικό βάρος για την επανεκκίνησή τους και τελικά, να μην υπάρχει κόσμος, επισκέπτες και τουρίστες για να εξυπηρετήσουν. Όσο πτήσεις δεν πραγματοποιούνται και αεροπλάνα δεν σηκώνονται, όσο ο τουρισμός δεν ευνοείται και ούτε ενθαρρύνεται (κάτι που σε έναν βαθμό κι εάν όλα πάνε καλά θα γίνει κάποια στιγμή μέσα στον Ιούλιο), δεν μπορεί κανένα ξενοδοχείο να σηκώσει το φορτίο που δημιουργείται.

Μία επιχείρηση ξενοδοχειακή, η οποία προ κορονοϊού ήταν υγιής, κινδυνεύει με άλλα λόγια να υποστεί σοβαρό οικονομικό πλήγμα, εφόσον ενδεχόμενο άνοιγμα που θα επιχειρήσει δεν συνοδεύεται από προσέλκυση πελατών και προσέγγιση τουριστών.

Όσον αφορά τον ελληνικό τουρισμό, πάντως, υπάρχει επίσης κι άλλο ένα πολύ σημαντικό θέμα που απαιτείται ν’ αναδειχθεί.

Το ένα ζητούμενο είναι ο τουρισμός μας φέτος να μην γράψει μηδέν και από μια μικρότερη «πίτα» που θα διαμορφωθεί, να μπορέσει η Ελλάδα να διεκδικήσει ένα ικανοποιητικό κομμάτι αυτής. Το δεύτερο και εξίσου σημαντικό σκέλος, είναι όταν αυτή η κρίση του κορονοϊού παρέλθει, οι τουριστικές και ξενοδοχειακές επιχειρήσεις της χώρας να υφίστανται και να είναι ζωντανές. Έτσι ώστε όταν βρεθεί το εμβόλιο και η επιστροφή στην κανονικότητα θα είναι καθολική, να έρθει ένα κύμα ανάκαμψης για όλους, που θα (υπερ)καλύψει τις αναπόφευκτα μεγάλες ζημίες της πανδημίας.

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).