Ισχυρό ενδιαφέρον και «συνωστισμός» μνηστήρων καταγράφηκε στη χθεσινή εκδήλωση ενδιαφέροντος για το 65% του μετοχικού κεφαλαίου της ΔΕΠΑ Εμπορίας, επιβεβαιώνοντας αφενός την προοπτική για την προσέλκυση μεγάλων εγχώριων και ξένων επενδυτών και αφετέρου την ομαλή διεξαγωγή της διαδικασίας, χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις λόγω των συνθηκών.
Έτσι, χθες αργά το απόγευμα, το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε ότι 9 ενδιαφερόμενα μέρη υπέβαλαν Εκδήλωση Ενδιαφέροντος για την απόκτηση του 65% του κεφαλαίου της «ΔΕΠΑ Εμπορίας Α.Ε.», με δυνατότητα απόκτησης του συνόλου του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, όπως προβλέπεται στο Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ των μετόχων της ΔΕΠΑ Α.Ε., του ΤΑΙΠΕΔ και των ΕΛΠΕ.
Ειδικότερα, ενδιαφέρον εκδήλωσαν τα ακόλουθα επενδυτικά σχήματα (με αλφαβητική σειρά):
- G. GAS LIMITED
- MET HOLDING AG
- POWER GLOBE LLC
- SHELL GAS B.V.
- VITOL HOLDING B.V.
- ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ A.E.
- Κοινοπραξία ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ ΑΕ & EDISON INTERNATIONAL HOLDING N.V.
- Κοινοπραξία ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ ΕΛΛΑΣ & ΔΕΗ Α.Ε.
- ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ A.E.
Σύμφωνα με τη διαδικασία, οι σύμβουλοι αξιοποίησης του Ταμείου, αφού αξιολογήσουν τις υποβληθείσες εκδηλώσεις ενδιαφέροντος, θα υποβάλουν την εισήγησή τους προς το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής για την επόμενη φάση του διαγωνισμού (υποβολή δεσμευτικών προσφορών).
Υπενθυμίζεται ότι η ΔΕΠΑ Εμπορίας προέκυψε κατόπιν της μερικής διάσπασης του κλάδου των υποδομών και του κλάδου διεθνών έργων της ΔΕΠΑ ΑΕ, και αποτελεί μία από τις πλέον αναμενόμενες ενεργειακές αποκρατικοποιήσεις για τη χρονιά που διανύουμε. Σήμερα, οι μέτοχοι της ΔΕΠΑ είναι το ΤΑΙΠΕΔ και τα Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ), με ποσοστά 65% και 35% αντίστοιχα.
Το έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον είναι βέβαια απολύτως δικαιολογημένο αν ληφθεί υπόψιν ότι η «πολύφερνη ΔΕΠΑ Εμπορίας περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων: τη συμμετοχή (κατά 100%) της ΔΕΠΑ Α.Ε. στην ΕΠΑ ΑΤΤΙΚΗΣ Α.Ε., δραστηριότητες όπως η εισαγωγή φυσικού αερίου (είτε μέσω αγωγών είτε ΥΦΑ) μέσω των μακροπρόθεσμων συμβάσεων προμήθειας, την προμήθεια φυσικού αερίου μέσω ή εκτός Συστημάτων Μεταφοράς Φυσικού Αερίου ή Δικτύων Διανομής, την εισαγωγή, προμήθεια και εμπορία ηλεκτρικής ενέργειας, τον ανεφοδιασμό οχημάτων με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG) μέσω των ιδιόκτητων πρατηρίων «FISIKON» αλλά και παρουσία -σε επίπεδο προμήθειας και δέσμευσης δυναμικότητας- σε διεθνή ενεργειακά έργα όπως ο αγωγός IGB και το FSRU Αλεξανδρούπολης.
Πάντως σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά, το επόμενο βήμα του διαγωνισμού θα πραγματοποιηθεί με καθυστέρηση δεδομένης της κατάστασης που επικρατεί σε παγκόσμιο επίπεδο, με τις γραφειοκρατικές διαδικασίες να εκτιμάται ότι θα αργοπορήσουν.
Πηγή: ypodomes.com