Οριστικό τέλος με απόφαση της Κομισιόν έλαβε το σχέδιο συγχώνευσης των δραστηριοτήτων της Siemens και της Alstom. Mε λίγα λόγια απαγορεύει τον προτεινόμενο συνδυασμό των δραστηριοτήτων στον τομέα των συγκοινωνιών.
Η απόφαση στηρίζεται στο γεγονός ότι μια συγχώνευση θα λειτουργούσε βλαπτικά για τον ανταγωνισμό, τόσο στην αγορά συστημάτων σηματοδότησης, όσο και των τρένων υψηλών ταχυτήτων. Ως αποτέλεσμα αυτής της απαγόρευσης, η συγχώνευση δεν θα προχωρήσει.
Από την πλευρα τους με ανακοίνωση που εξεδώθη χθες το απόγευμα Siemens και Alstom εκφράζουν τη λύπη τους για το γεγονός ότι τα διορθωτικά μέτρα που προσέφεραν, συμπεριλαμβανομένων των πρόσφατων βελτιώσεων, θεωρήθηκαν ανεπαρκή από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Τα διορθωτικά μέτρα ήταν εκτεταμένα στο πεδίο εφαρμογής τους και αφορούσαν όλες τις ανησυχίες που εξέφρασε η Επιτροπή όσον αφορά στη σηματοδότηση καθώς και τα τρένα μεγάλης ταχύτητας. Επιπλέον, αρκετοί αξιόπιστοι και αναγνωρισμένοι φορείς της Ευρώπης εξέφρασαν έντονο ενδιαφέρον για τη δέσμη διορθωτικών μέτρων, επιβεβαιώνοντας έτσι πλήρως τη βιωσιμότητά της.
Η Siemens και η Alstom είναι πεπεισμένες ότι η συναλλαγή θα δημιουργούσε σημαντική αξία για τον τομέα των συγκοινωνιών παγκοσμίως, για την ευρωπαϊκή σιδηροδρομική βιομηχανία, τους πελάτες, τους ταξιδιώτες και όσους μετακινούνται από και προς την εργασία τους, χωρίς να βλάπτει τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό. Θα επέτρεπε επίσης τη δημιουργία ενός ευρωπαίου παίκτη που θα είχε την ικανότητα να αντιμετωπίσει τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από εταιρείες που δεν ανήκουν στην ΕΕ.
Νίκος Καραγιάννης