Λίγες ακόμα μέρες υπομονής θα πρέπει να κάνουν οι κάτοικοι και οι επισκέπτες του Πειραιά για να ακούσουν και να δουν το Τραμ να περνά απο τους κεντρικούς άξονες της πόλης τους. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες είμαστε πολύ κοντά στην εκκίνηση των δοκιμαστικών δρομολογίων στην επέκταση του Τραμ από το Νέο Φάληρο μέχρι το κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά.
Οι τελευταίες λεπτομέρειες που απομένουν έχουν να κάνουν με κάποιες εργασίες ηλεκτροκίνησης και γενικότερα των Η/Μ. Ο τροχιόδρομος και οι στάσεις έχουν ολοκληρωθεί στο σύνολο τους, όπως και όλα τα έργα πολιτικού μηχανικού.
Πιθανότατα κάποια στιγμή στο πρώτο 15νθήμερο του Φλεβάρη θα δούμε τα πρώτα Τραμ να περνούν από τη Γρ.Λαμπράκη, την Γ.Γεωργίου, την Ακτή Ποσειδώνος, την Πλ.Ιπποδαμείας και να επιστρέφουν στο ΣΕΦ μέσω της Ομηρίδου Σκυλίτση. Η διάρκεια των δοκιμαστικών δρομολογίων θα εξαρτηθεί από τα τυχόν ευρήματα ή μικρές διορθώσεις που θα πρέπει να γίνουν σε κατασκευαστικό, μηχανολογικό ή θέμα ασφάλειας.
Μία πρώτη εκτίμηση της Αττικό Μετρό είναι πως 2-3 μήνες θα είναι αρκετοί και πως μέσα στο καλοκαίρι η επέκταση θα δοθεί σε εμπορική λειτουργία μεγαλώνοντας κατά 5,4χλμ το δίκτυο του Τραμ στην πρωτεύουσα της χώρας.
Θα πρέπει να θυμήσουμε πως η συγκεκριμένη επέκταση αφορά μονή γραμμή με ένα δρομολόγιο που θα είναι κατά κάποιο τρόπο κυκλικό μιας και το Τραμ θα ξεκινά από Φάληρο θα αγκαλιάζει τους κεντρικούς οδικούς άξονες του Πειραιά και θα επιστρέφει στο Φάληρο.
Ένα μειονέκτημα που μπορούμε να βρούμε είναι πως ένας επιβάτης από τη Γρ.Λαμπράκη θα πρέπει να διασχίζει όλη την διαδρομή για να πάει για παράδειγμα στο ΣΕΦ και αντίστοιχα ένας επιβάτης που θα επιβιβαστεί στην Εθνικής Αντιστάσεως δεν θα μπορεί να πάρει το Τραμ και να κατέβει στη Γρ.Λαμπράκη παρά μόνο να κατέβει στο ΣΕΦ και να πάρει το επόμενο Τραμ με κατεύθυνση προς Πειραιά.
Μελλοντικά η στάση του Τραμ “Δημοτικό Θέατρο” θα συνδέεται με τον ομώνυμο σταθμό του Μετρό που εκτιμάται ότι θα δοθεί στην κυκλοφορία το 2021. Επίσης η τερματική στάση στην Ακτή Ποσειδώνος θα είναι μόλις 100 μέτρα από το σταθμό του Μετρό και τον αντίστοιχο του Προαστιακού ΠΕΙΡΑΙΑΣ.
Αναφορικά με την επάρκεια των συρμών Τραμ λόγω της επέκτασης υπάρχει η εκτίμηση των ίδιων πηγών ότι θα έχουμε μία μικρή επιβάρυνση της τάξης των 1-2 λεπτών ανά δρομολόγιο, μέχρι να αρχίσουν να φτάνουν οι νέοι συρμοί Τραμ.
Θυμήζουμε πως η Γαλλική Alstom έχει αναλάβει την προμήθεια 25 νέων Τραμ για την κάλυψη των επεκτάσεων του δικτύου της Αθήνας και πως τα πρώτα Τραμ θα καταφτάσουν στις αρχές του 2020 ενισχύοντας τον υπάρχοντα στόλο που λειτουργεί από το 2004. Η συνολική παράδοση των νέων Τραμ θα ολοκληρωθεί το 2021.
Πηγή: Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com