ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Thessaloniki Helexpo Forum: Εξωστρέφεια και εξαγωγές στις νέες συνθήκες της πανδημίας

Published

on

Με προσαρμογή στις απαιτήσεις της νέας εποχής που δημιούργησε ο κορονοϊος, διατήρηση «ζεστής επαφής» με τους δυνητικούς επενδυτές και δημιουργία σειράς από πλατφόρμες ψηφιακού χαρακτήρα που επέτρεψε το επιχειρείν της Ελλάδας να συνεχίσει την ομαλή πορεία του, αντιμετώπισε η κυβέρνηση τις επιπτώσεις της Covid-19, τόνισε ο υφυπουργός Εξωτερικών, Κωνσταντίνος Φραγκογιάννης.

Μιλώντας από το βήμα της Thessalonniki Helexpo Forum, στην ενότητα «εξωστρέφεια και εξαγωγές στις νέες συνθήκες», ο κ. Φραγκογιάννης υπογράμμισε ότι με τις βελτιωτικές κινήσεις της ελληνικής κυβέρνησης, η εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό παραπέμπει πλέον σε έναν αξιόπιστο εταίρο για την έλευση ξένων επενδύσεων και επισήμανε ότι «η Ελλάδα πλέον αποτελεί για τους ξένους επενδυτές έναν ασφαλή προορισμό».

Ο επενδυτής για να ξεκινήσει τη δραστηριότητα του σε μια χώρα περιμένει, όπως είπε, πολιτική σταθερότητα, οικονομική ανάπτυξη, κοινωνική συνοχή «να νοιώθει ότι οι θεσμοί, όπως η δικαιοδύνη, δουλεύουν και να νοιώθει ότι η απέναντι πλευρά συνομιλίας του είναι αξιόπιστη».

Επενδύσεις ύψους 2 δις. ευρώ μέσω του Enterprise Greece

Σημείωσε ότι στο 11μηνο φέτος πέραν των εμβληματικών επενδύσεων που έχουν ακουστεί, όπως αυτό του Ελληνικού, μόνο μέσω του Enterprise Greece η Ελλάδα προσέλκυσε επένδυση ύψους 2 δισ. ευρώ που αφορά σε 3.500 νέες θέσεις εργασίας, ενώ υπό εξέταση βρίσκονται άλλες 12, ύψους 7 δισ. ευρώ και αφορούν σε 3.000 νέες θέσεις εργασίας.

«Είναι δεκάδες τα έργα εμβληματικού τύπου που έχει προσελκύσει η Ελλάδα σε τομείς όπως μεταξύ άλλων των Ανανενώσιμων Πηγών Ενέργειας και Ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων, αλλά και αυτού στην Κρήτη που αφορά στην παραγωγή ενέργειας από το ορυκτό άλας».

Ανέφερε ότι τα εργαλεία της κυβέρνησης για την στήριξη της επιχειρηματικότητας, ακόμη και σε θέματα γραφειοκρατικά, λέγοντας ότι «η επιστροφή ΦΠΑ στις επιχειρήσεις γίνεται σε διάστημα 60 ημερών κατά μέσο όρο, από ενάμιση χρόνο που απαιτούνταν παλαιότερα».

Χαρακτήρισε «παλιομοδότικο και λαϊκιστικό παραμύθι» ότι η ΝΔ στηρίζει τις μεγάλες επενδύσεις και ο Σύριζα τις μικρές και τόνισε: «δεν διακρίνουμε κανέναν επιχειρηματία και κανένα άτομο, αντιθέτως δουλεύουμε για το καλό του επιχειρείν συνολικά στην Ελλάδα».

Ο ίδιος αναφέρθηκε εκ νέου και στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Εξωστρέφειας, υπογραμμίζοντας ότι «δεν υπήρχε στέγη εξωστρέφειας στην Ελλάδα» και σημείωσε ότι η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, πήρε τολμηρές αποφάσεις, όπως η απολιγνοτοποίηση.

Δεν θέλουμε να βλάψουμε τους γείτονές μας, αλλά προωθούμε τα συμφέροντά μας.

«Δεν επιθυμούμε να βλάψουμε τη Βόρεια Μακεδονία και τις επιχειρήσεις της, θέλουμε να προωθήσουμε τα συμφέροντα των δικών μας επιχειρήσεων», είπε ο κ. Φραγκογιάννης για το θέμα των μακεδονικών σημάτων.

Για το θέμα αυτό, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βόρειας Ελλάδας, Γιώργος Κωνσταντόπουλος, αναφέρθηκε στις ενστάσεις και μίλησε για την προσπάθεια που γίνεται για την προώθηση συλλογικά σήματος για τα ελληνικά προϊόντα με πρωτοβουλία του ΣΕΒΕ.

«Πιστεύω ότι θα πάμε καλά, θα αγκαλιαστεί από τις ελληνικές επιχειρήσεις το σήμα και θα προωθηθεί στο εξωτερικό σωστά. Εκτιμώ ότι θα είναι πολύ καλά τα αποτελέσματα μεσοπρόθεσμα», είπε ο κ. Κωνσταντόπουλος.

Αναφερόμενος στις επιπτώσεις της πανδημίας του κορονοϊου, ο κ. Κωνσταντόπουλος επισήμανε ότι σήμερα οι Έλληνες εξαγωγείς από «τη διαχείριση κρίσης, ζουν τη διαχείριση φόβου».

Διευκρίνισε ότι όλο το προηγούμενο διάστημα οι ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις έδωσαν εξετάσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. “Παραδίδαμε στους χρόνους που μας ζητούσαν οι πελάτες και χωρίς να αυξήσουμε τις τιμές μας. Και αυτό χωρίς κατευθυντήριες γραμμές από τον ΕΟΔΥ και χωρίς υγειονομικά πρωτόκολλα», είπε.

Τα εργαλεία που ανέπτυξε ο ΣΥΡΙΖΑ και που εάν δεν “πάγωνε η ΝΔ θα αποδεικνύονταν εξαιρετικά χρήσιμα στην κορονοϊο εποχή αναφέρθηκε η βουλευτής, Αναπληρώτρια Τομεάρχης Απόδημου Ελληνισμού και Εξωτερικού Εμπορίου ΣΥΡΙΖΑ, Θεοδώρα Τζάκρη.

Μεταξύ άλλων τόνισε ότι η Ελλάδα μπορεί με «όπλο» το καταρτισμένο δυναμικό της να δώσει έμφαση σε θέματα τεχνολογίας και IT και να πετύχει τον ψηφιακό μετασχηματισμό της ελληνικής οικονομίας.

Την πεποίθησή του ότι με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων και με εστίαση στις πράσινες επενδύσεις οι Έλληνες επιχειρηματίες θα μπορούν με μεγαλύτερη ταχύτητα και πιο αποτελεσματικά να αντιμετωπίζουν καταστάσεις σαν αυτές που δημιούργησε για το επιχειρείν ο Covid 19, εξέφρασε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της Alumil, Γιώργος Μυλωνάς.

Επίσης, την ανάγκη να αποτελεί εθνική προσπάθεια η αύξηση των εξαγωγών, εξέφρασε ο πρόεδρος Delphi Economic Forum, Συμεών Τσομώκος, σημειώνοντας ότι απαιτείται η διεύρυνση της παραγωγικής βάσης της Ελλάδας και συνεχής παρουσία στο εξωτερικό.

Ο επικεφαλής της Entranet, Ελευθέριος Παπαγεωργίου, μίλησε για την ανάγκη να στηριχτεί η νεανική επιχειρηματικότητα με κίνητρα και ευνοϊκούς όρους χρηματοδότησης, ώστε στις νέες συνθήκες οι νέοι επιχειρηματίες στην Ελλάδα να μπορέσουν να «κάνουν πραγματικότητα τις καινοτόμες ιδέες τους».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).