To 2018 αποτέλεσε μία πολύ καλή χρονιά για τον τουριστικό όμιλο TUI καθώς ανακοίνωσε αύξηση 10,9 % των εσόδων, ενώ οι εκτιμήσεις κάνανε λόγο για 10%.
Η συνεχής εξέλιξη του ομίλου και η μεταμόρφωση του από έναν παραδοσιακό τουριστικό πράκτορα σε έναν κανονικό τουριστικό επιχειρηματία απέδωσε για ακόμη μία χρονιά. Ο όμιλος πλέον επενδύει, αναπτύσσει και αναπτύσσεται και αναλαμβάνει την λειτουργία των ξενοδοχείων και των κρουαζιερόπλοιων στα οποία επενδύει.
Μην ξεχνάμε ότι αποτελεί κυρίαρχο ‘’παίκτη’’ στην Ελληνική τουριστική αγορά αριθμώντας 73 ξενοδοχεία σε όλη την χώρα εκ των οποίων τα 28 είναι 5 αστέρων.
Κέρδη
Για το 2018( Από Σεπτέμβρη 2017 μέχρι Οκτώβρη 2018) ο όμιλος ανακοίνωσε κέρδη προ φόρων και τόκων 1,22 δις ευρώ από 1,102 που είχε την προηγούμενη χρονική περίοδο σημειώνοντας αύξηση 10,9%. Σημαντική αύξηση της τάξεως του 6,3% παρουσίασε και ο κύκλος εργασιών του ομίλου φτάνοντας τα 19,6 δις δολάρια.
Τα ξενοδοχεία και τα κρουαζιερόπλοια αποτέλεσαν τα δυνατά ΄΄χαρτιά΄΄ του ομίλου καθώς από αυτά προήλθε το 70% των κερδών.
Ψηφιακή εποχή και εξέλιξη του ομίλου
Συνυφασμένος με το κλίμα της εποχής και κατανοώντας ακόμα περισσότερο τις ανάγκες και τις συνήθεις των καταναλωτών οι οποίες στις μέρες μας αλλάζουν ταχύτατα και από στιγμή σε στιγμή, ο όμιλος TUI έχει ως στόχο την μετατροπή του σε έναν οργανισμό που θα δίνει την μεγαλύτερη έμφαση του στο ψηφιακό στοιχείο.
Αυτό ήταν το κύριο μήνυμα του CEO της εταιρίας Fritz Joussen στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων στο Λονδίνο. Ο κ. Joussen τόνισε ότι «ο TUI είναι ένας όμιλος που συνεχώς επενδύει και αναπτύσσεται παρέχοντας υψηλά προϊόντα και υπηρεσίες. Η ενίσχυση των ξενοδοχείων και των κρουαζιερόπλοιων μας έφεραν το 70% των κερδών και αυτό μας βοηθάει να ξεχωρίζουμε από τον ανταγωνισμό. Με πάνω από 20 εκατομμύρια πελάτες έχουμε την δυνατότητα να επενδύουμε, να υποστηρίζουμε νέες επενδύσεις και να αναμένουμε περισσότερα κέρδη». Κλείνοντας, επισήμανε ότι η TUI θα συνεχίσει την μεταμόρφωση του. Το επόμενο βήμα είναι η μετατροπή του ομίλου σε ένα οργανισμό με μεγαλύτερη έμφαση στο ψηφιακό στοιχείο.
Οι συνεχείς επενδύσεις και η μεγαλύτερη έμφαση που δίνει ο τουριστικός και ταξιδιωτικός όμιλος στα ξενοδοχεία και τα κρουαζιερόπλοια είναι αυτό που φαίνεται ότι τον κάνει να ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές του και του δίνει τη δυνατότητα να βλέπει με μεγαλύτερη αισιοδοξία το μέλλον. Αυτό αποτυπώνεται και στις εκτιμήσεις της εταιρίας καθώς για το 2019 αναμένουν παρόμοια κέρδη με φέτος αν όχι και καλύτερα.
Όσον αφορά τη χώρα μας, η TUI έχει εκδώσει ήδη ανακοίνωση ότι μέσα στο 2019 σχεδιάζει την επέκταση της με την λειτουργία ενός TUI concept brand ξενοδοχείο στη Σαντορίνη, το TUI Sensimar Meltemi Blue, πέντε αστέρων. Το ξενοδοχείο αναμένεται να ανοίξει τις πόρτες του στα μέσα του έτους αυξάνοντας έτσι τον αριθμό των επιχειρήσεων του ομίλου TUI στη χώρα μας σε 74.
Θάνος Τσαλουχίδης-bizness.gr