Η Visa (NYSE:V) πρόσφατα ολοκλήρωσε την πρωτοβουλία Visa Everywhere Initiative (VEI): Women’s Global Edition, σηματοδοτώντας την πρώτη φορά που το πρόγραμμα επικεντρώνεται σε οργανώσεις, από όλο τον κόσμο, με τουλάχιστον μία γυναίκα ιδρυτή ή συνιδρυτή, οι οποίες αλλάζουν τον κόσμο μέσα από την επίλυση επιχειρηματικών και κοινωνικών προκλήσεων.
Ο νέος παγκόσμιος διαγωνισμός ανέδειξε τις εκατομμύρια υποεκπροσωπούμενες γυναίκες επιχειρηματίες και ηγέτες στον τομέα του Κοινωνικού Αντίκτυπου, αναθέτοντας τους την επίλυση μιας πρόκλησης στον Χρηματοοικονομικό τομέα (FinTech) -και για πρώτη φορά- μιας πρόκλησης με Κοινωνικό Αντίκτυπο (Social Impact), με την ευκαιρία να κερδίσει $100.000 η καθεμία, μαζί με συμβουλευτική υποστήριξη, πρόσβαση στα προϊόντα και τα προγράμματα της Visa και την προβολή των βασικών συμμετεχόντων στο εμπορικό οικοσύστημα. Σχεδόν 1.300 αιτούντες υπέβαλαν αίτηση συμμετοχής στο πρόγραμμα.
Λίγο πριν την έναρξη του Παγκοσμίου Κυπέλλου Γυναικών της FIFA 2019 στη Γαλλία, 12 φιναλίστ από έξι περιοχές υπέβαλαν τις καινοτόμες λύσεις τους σε μία ομάδα κριτών. Οι δύο φιναλίστ, η Tez Financial Services από το Πακιστάν, που εκπροσωπείται από την Naureen Hyat, Co-founder και Business Head, και ο οργανισμός Green Girls από το Καμερούν, που εκπροσωπείται από την Monique Ntumngia, Founder αναδείχθηκαν νικητές των προκλήσεων στον Χρηματοοικονομικό Τομέα (FinTech) και στο Κοινωνικό Αντίκτυπο (Social Impact), αντίστοιχα.
«Καθώς ο παγκόσμιος ρυθμός γυναικείας επιχειρηματικότητας συνεχίζει να αυξάνεται, η Visa δίνει μια φωνή στη συλλογική δύναμη των γυναικών που δημιουργούν αντίκτυπο στην παγκόσμια οικονομία, περιστρέφοντας τον τροχό της καινοτομίας από κάτω προς τα πάνω. Αυτό θα συνεχίσουμε να το κάνουμε μέσω επενδύσεων και συνεργασιών που επιτρέπουν στις γυναίκες που ιδρύουν επιχειρήσεις να ευδοκιμήσουν», δήλωσε η Marianne Mwaniki, Senior Vice President of Social Impact, Visa. «Όλες οι φιναλίστ στην παγκόσμια πρωτοβουλία Visa Everywhere Initiative, είναι αδιάψευστοι μάρτυρες για το πώς μπορούν να αναπτυχθούν διαφορετικές επιχειρήσεις που ανήκουν σε γυναίκες, αναζωογονώντας τις οικονομίες σε κοινότητες ανά τον κόσμο και εμείς σκοπεύουμε να τους προσφέρουμε μια πλατφόρμα για να δημιουργήσουμε τις ‘συνδέσεις’ και τις ευκαιρίες για να πετύχουν».
Το πρόγραμμα Women’s Global Edition είναι μια επέκταση της ήδη καθιερωμένης πρωτοβουλίαςVEI και αντανακλά τη δέσμευση της Visa για επενδύσεις σε γυναίκες επιχειρηματίες. Από την έναρξη του VEI το 2015, περισσότερες από 6.000 νεοσύστατες επιχειρήσεις έχουν συμμετάσχει σε 24 προγράμματα καινοτομίας και έχουν συγκεντρώσει περισσότερα από 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια σε χρηματοδότηση. Φέτος, η Visa, μέσω της επέκτασης του διαγωνισμού, συμπεριέλαβε μια μεγάλη πρόκληση σε παγκόσμιο επίπεδο για τους οργανισμούς εκείνους με μία τουλάχιστον γυναίκα στα ιδρυτικά τους μέλη, να προτείνουν λύσεις που αντιμετωπίζουν τις τεράστιες απαιτήσεις της κοινωνίας και των επιχειρήσεων μέσα στο πλαίσιο ανάπτυξης του κοινωνικού αντικτύπου.
Ο διαγωνισμός για τις λύσεις στον Χρηματοοικονομικό τομέα (FinTech) μέτρησε τον τρόπο με τον οποίο οι υποψήφιες αξιοποίησαν τη μοναδική ικανότητα των εταιρειών τους να επιλύσουν ή να μετατρέψουν τις εμπειρίες των καταναλωτών και/ή τις εμπορικές πληρωμές σε τοπικό, περιφερειακό ή παγκόσμιο επίπεδο. Η νικήτρια εταιρεία Tez Financial Services από το Πακιστάν, που εκπροσωπείται από την Naureen Hyat, είναι ο πρώτος πλήρως ψηφιακός χρηματοπιστωτικός οργανισμός στο Πακιστάν που διευκολύνουν χρηματοοικονομικές υπηρεσίες για όσους δεν έχουν πρόσβαση σε τραπεζικές υπηρεσίες ή είναι περιορισμένη, μέσω μιας εφαρμογής smartphone.
«Η Πρωτοβουλία Visa Everywhere Initiative αποτέλεσε μια αξιοσημείωτη ευκαιρία για την Tez, το Πακιστάν και το στόχο μας, να ενισχύσουμε την οικονομική ένταξη», δήλωσε η Naureen Hyat, Co-founder and Business Head της Tez Financial Services. «Δεν έχει λειτουργήσει μόνο ως κινητήριος μοχλός ανάπτυξης, αλλά μας επέτρεψε να αξιοποιήσουμε τη σύνδεση και τους πολλούς συνεργάτες της Visa. Με τιμά να είμαι μέλος μιας τέτοιας ακμάζουσας ομάδας γυναικών επιχειρηματιών. Όλοι αυτοί οι φιναλίστ έχουν ήδη επιτύχει τόσο πολύ – είμαι ενθουσιασμένη που συνεχίζω να είμαι μάρτυρας της ανάπτυξης μας συλλογικά πέρα από αυτόν τον διαγωνισμό».
Η πρόκληση του Κοινωνικού Αντίκτυπου αποσκοπεί στις επιχειρήσεις που διευθύνουν γυναίκες σε όλο τον κόσμο, οι οποίες υποστηρίζουν τα απαραίτητα για τη διαβίωση και βιωσιμότητά τους, και ενισχύουν την τοπική ή περιφερειακή οικονομία τους. Ο οργανισμός Green Girls από το Καμερούν, που εκπροσωπείται από την Monique Ntumngia, είναι ένας μη κυβερνητικός οργανισμός που εκπαιδεύει τις γυναίκες και τα κορίτσια να συλλέγουν και να δημιουργούν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας από τον ήλιο και τα βιολογικά απόβλητα.
«Αυτή η ευκαιρία θα επιτρέψει στον οργανισμό Green Girls να προσεγγίσει περισσότερες γυναίκες και κορίτσια και να επεκτείνουμε το αποτύπωμα μας για την παροχή ανανεώσιμης ενέργειας», δήλωσε η Monique Ntumngia, Founder, Green Girls Organization. «Το δίκτυο και η υποστήριξη της Visa όχι μόνο θα βοηθήσουν την ανάπτυξη οργανισμού, αλλά θα παράσχουν σε ορισμένες αγροτικές Αφρικανικές κοινότητες βιώσιμες πηγές ενέργειας από τον ήλιο και τα βιολογικά απόβλητα – δημιουργώντας αντίκτυπο με πολλαπλασιαστικά οφέλη.»
Εκτός από τον οργανισμό Green Girls και την εταιρεία Tez Financial Services, διαγωνίστηκαν για τα δύο κορυφαία βραβεία οι παρακάτω επιχειρηματίες:
Φιναλίστ της κατηγορίας Χρηματοοικονομικός τομές (FinTech):
• WeCashUp, Γαλλία, η οποία εκπροσωπείται από την Annicelle Kungne, είναι η μεγαλύτερη πύλη πληρωμών στην Αφρική που επιτρέπει στις εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου να δέχονται χρήματα μέσω κινητού, μετρητά και κάρτες online σε 36 Αφρικανικές χώρες.
• Papaya Global, Ευρώπη, εκπροσωπείται από την Eynat Guez, είναι μια πλατφόρμα SaaS που υποστηρίζει τη συνολική διαχείριση του εργατικού δυναμικού (μισθοδοσία, PEO και διαχείριση των συνεργατών) μαζί με οφέλη και πλήρη διασυνοριακή λύση πληρωμών σε περισσότερες από 100 χώρες.
• DinDin, Λατινική Αμερική, εκπροσωπείται από τη Stéphanie Fleury, παρέχει βασικές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες στα άτομα και τις επιχειρήσεις που δεν έχουν πρόσβαση στο τραπεζικό σύστημα της Βραζιλίας, μέσω της εφαρμογής, της διαδικτυακής τραπεζικής και πλατφόρμες API. Στόχος τους είναι να προωθήσουν την οικονομική ένταξη σε περισσότερα από 115 εκατομμύρια άτομα μέσω του B2B2C οικονομικού οικοσυστήματος.
• PoshVine, Ασία-Ειρηνικός, εκπροσωπείται από την Garima Satija, βοηθά τους οργανισμούς χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών να αυξήσουν την αφοσίωση των πελατών και το μερίδιο των δαπανών μέσω της διαχείρισης εξατομικευμένων προνομίων και ανταμοιβών. Δημιουργούν ένα πρόγραμμα πιστότητας πελατών μέσω του δικτύου περισσότερων από 15.000 εμπορικών συνεργατών, μέσω των οποίων οι χρήστες μπορούν να κερδίσουν και να εξαργυρώσουν εύκολα πόντους χρησιμοποιώντας τις συνδεδεμένες χρεωστικές ή πιστωτικές κάρτες.
• Alloy, Βόρεια Αμερική, εκπροσωπείται από τη Laura Spiekerman, παρέχει σε πραγματικό χρόνο την αναγνώριση ταυτότητας και κινδύνου για χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων των ελέγχων της αναγνώρισης του πελάτη, της αντιμετώπισης νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες και απάτης.
Φιναλίστ στην κατηγορία Κοινωνικού Αντίκτυπου (Social Impact):
• Isahit, Γαλλία, εκπροσωπείται από την Isabelle Mashola, είναι μια καινοτόμος, κοινωνικά υπεύθυνη και έξυπνη πλατφόρμα που συνδέει τους εργαζόμενους σε κοινωνικά και οικονομικά μειονεκτούσες χώρες της Αφρικής με γαλλικές εταιρείες που επιθυμούν να αναθέσουν σε εξωτερικούς συνεργάτες ψηφιακές εργασίες.
• Grow.ly, Ευρώπη, εκπροσωπείται από την Mireia Badia, είναι μια πλατφόρμα δανεισμού P2B που συνδέει μικρές με μεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ) που χρειάζονται δάνεια με επενδυτές που επιθυμούν να αποκομίσουν υψηλότερη απόδοση των αποταμιεύσεών τους. Η Grow.ly βοηθά τις ισπανικές ΜμΕ να αναπτυχθούν, μειώνοντας την εξάρτησή τους από τις τράπεζες, παρέχοντάς τους πρόσβαση στη χρηματοδότηση και δημιουργώντας ανάπτυξη.
• Η Mujeres Del Pacífico, Λατινική Αμερική, εκπροσωπείται από την Fernanda Vicente, είναι μια από τις μεγαλύτερες κοινότητες επιχειρηματιών στη Λατινική Αμερική. Έχει συνεργαστεί με περισσότερους από 15.000 επιχειρηματίες σε διάφορες χώρες και βιομηχανίες, υποστηρίζοντας, συνδέοντας και εκπαιδεύοντάς τους.
• Zigway, Ασία-Ειρηνικός, εκπροσωπείται από την Miranda Phua, βοηθά τις οικογένειες με χαμηλό εισόδημα να αποπληρώσουν τις οφειλές τους μέσω μιας εφαρμογής για κινητά που δίνει πρόσβαση σε φθηνά, ευέλικτα «μικρά δάνεια» μέσω κινητών τηλεφώνων χρησιμοποιώντας μια πλήρως αυτοματοποιημένη διαδικασία.
• NeedsList, Βόρεια Αμερική, εκπροσωπείται από την Amanda Levinson, είναι ένα μητρώο αναγκών σε πραγματικό χρόνο για την αντιμετώπιση κρίσης. Το ανοιχτό σύστημα/marketplace της NeedsList αυξάνει την αντοχή της κοινότητας, τη διαφάνεια και τη συνεργασία στην διαχείριση των κρίσεων, παρακολουθώντας και προβλέποντας τις ανάγκες σε πραγματικό χρόνο πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από μια καταστροφή.