Η Vogue Italia κάνει μία στροφή στη βιώσιμη ανάπτυξη με το εξώφυλλό της για το πρώτο τεύχος του 2020. Ένα εξώφυλλο χωρίς φωτογράφηση.
Ναι σωστά διαβάσατε. Η Vogue Italia ξεκινάει τη χρονιά χωρίς τα επιβλητικά εντιτόριαλ, της υψηλής ανάλυσης φωτογραφίσεις μοντέλων σε εξωτικά μέρη, κι όλα αυτά για να δείξει ότι σέβεται και προστατεύει το περιβάλλον.
Όπως αναφέρουν οι «The New York Times» ο εκδότης του περιοδικού, Emanuele Farneti, εξηγεί την απόφαση του περιοδικού με μία επιστολή. «Εκατόν πενήντα εμπλεκόμενα άτομα. Περίπου είκοσι πτήσεις και περίπου δώδεκα ταξίδια με τρένο. Σαράντα αυτοκίνητα σε κατάσταση αναμονής. Εξήντα διεθνείς διανομές. Τα φώτα ανάβουν για τουλάχιστον δέκα ώρες ασταμάτητα, εν μέρει κινούνται με βενζινοκίνητες γεννήτριες. Απορρίμματα τροφίμων, από τις υπηρεσίες τροφοδοσίας. Πλαστικό για να τυλίγουμε τα ρούχα. Ρεύμα για την επαναφόρτιση τηλεφώνων, καμερών κλπ…».
Αντί για φωτογράφηση, το περιοδικό επέλεξε μια εξίσου πανέμορφη και εντυπωσιακή εκδοχή για τα εξώφυλλα: εικονογραφήσεις από καλλιτέχνες, όπως η Vanessa Beecroft, η Cassi Namoda, ο Milo Manara και άλλοι. Οι εικονογραφήσεις διατηρούν τη γοητεία της μόδας του περιοδικού, ενώ μειώνουν το αποτύπωμα άνθρακα.
Συνολικά, το τεύχος Ιανουαρίου του Vogue Italia περιλαμβάνει επτά διαφορετικά εξώφυλλα. «Δεν ήταν απαραίτητη η φωτογράφηση κατά την παραγωγή αυτού του τεύχους», γράφουν τα εξώφυλλα. Αλλά ούτε και το εσωτερικό του περιοδικού περιέχει φωτογραφίες.
Η βιομηχανία της μόδας έχει κάνει σημαντικά βήματα προς την κατεύθυνση της αειφορίας. Τον Δεκέμβριο του 2019, και οι 26 εκδόσεις Vogue υπέγραψαν την υπόσχεση «Vogue Values» σχετικά με την αποστολή τους. «Η Vogue ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία, παραμένει σταθερή στο παγκόσμιο όραμά της και δεσμεύεται για πρακτικές που εξυμνούν τους πολιτισμούς και προστατεύουν τον πλανήτη μας για τις επόμενες γενιές», αναφέρει μέρος της υπόσχεσης. «Μιλάμε με μια ενιαία φωνή σε 26 εκδόσεις για τις αξίες της διαφορετικότητας, της ευθύνης και του σεβασμού των ατόμων, των κοινοτήτων και του φυσικού μας περιβάλλοντος».
Οίκοι μόδας όπως Gucci, Chanel και Prada ενώθηκαν μαζί, υπογράφοντας το «σύμφωνο μόδας» στις προσπάθειες να μειώσουν τις επιπτώσεις τους στο κλίμα και το περιβάλλον.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ