Εκκίνησαν οι εργασίες για τον IGB, του νέου διασυνδετήριου ελληνοβουλγαρικού αγωγού φυσικού αερίου ο οποίος παίρνει κατασκευαστικά την «σκυτάλη» από τον TAP που πλέον μετρά αντίστροφα για την ολοκλήρωσή του.
Οι εργασίες εκσκαφών σε βουλγαρικό έδαφος έχουν ξεκινήσει για τα πρώτα 2 χιλιόμετρα και αναμένεται να κλιμακωθούν το επόμενο διάστημα. Διευκρινίζεται ότι η κατασκευαστική περίοδος του IGB θα είναι αρκετά σύντομη – δεδομένων κυρίως του μήκους του και της όδευσης του αγωγού.
Ειδικότερα, σε πρόσφατη αυτοψία που πραγματοποιήθηκε στη Βουλγαρία, παρουσία πολιτικών, πρέσβεων και εκπροσώπων της κοινοπραξίας ICGB AD που αναπτύσσει το έργο, εκφράστηκε η αισιοδοξία ότι ο αγωγός θα είναι έτοιμος να συμβάλλει στη διαφοροποίηση των πηγών εφοδιασμού φυσικού αερίου της γειτονικής χώρας ήδη από τα τέλη του επόμενου του 2020.
Υπενθυμίζεται ότι πρόκειται για ένα έργο με έντονο «άρωμα Ελλάδας» με την ΑΒΑΞ ανάδοχο στο σκέλος του EPC, έναντι τιμήματος 144,85 εκατομμυρίων ευρώ και της Σωληνουργεία Κορίνθου στην κατασκευή και προμήθεια των σωλήνων του αγωγού, έναντι 58,2 εκατ. ευρώ.
Με μήκος 182 χιλιομέτρων, ο αγωγός θα συνδέσει την Κομοτηνή με τη Στάρα Ζαγόρα στη Βουλγαρία και θα μεταφέρει αρχικά 3 δισ. κ.μ. φυσικού αερίου ετησίως από τη Κομοτηνή στη γειτονική χώρα, με δυνατότητα αναβάθμισης της χωρητικότητας σε 5 δισ. κ.μ.
Πηγές χρηματοδότησης του IGB, με συνολικό κόστος που αγγίζει τα 240 εκατ. ευρώ, είναι η άμεση στήριξη της κοινοπραξίας ICGB AD, εταιρεία στην οποία συμμετέχει κατά 50% η ΥΑΦΑ ΠΟΣΕΙΔΩΝ (κατά 50% θυγατρική της ΔΕΠΑ και κατά 50% της Ιταλικής Edison) και η Bulgarian Energy Holding (ΒΕΗ), με 46 εκατ. ευρώ, ενώ στηρίζεται επιπλέον με 45 εκατ. ευρώ από το European Energy Programme for Recovery (EEPR), 110 εκατ. ευρώ από δάνειο της ΕΤΕπ και 39 εκατ. ευρώ από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Καινοτομία και Ανάπτυξη» 2014-2020 της Ε.Ε., μέσω του Βουλγαρικού προϋπολογισμού.
Πηγή: ypodomes.com