Αύξηση κατά 4,6% παρουσίασαν το 2018 έναντι του 2017 οι εξαγωγές της Ελλάδας προς τη Γερμανία, η οποία παραμένει δεύτερος πιο σημαντικός εθνικός εξαγωγικός στόχος για τους Έλληνες παραγωγούς, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων, στην περίοδο 1η Ιανουαρίου – 31 Δεκεμβρίου 2018 η αξία των ελληνικών εξαγωγών προς τη γερμανική αγορά ενισχύθηκε στα 2,151 δισ. ευρώ από 2,056 δισ. ευρώ που ήταν ένα χρόνο πριν.
Σε όγκους τα προϊόντα που εξήχθησαν το 2018 προς τη Γερμανία, επίσης αυξήθηκαν στους 1,189 εκατ. τόνους από 1,153 εκατ. τόνους που ήταν κατά το 12μηνο του 2017, με τα τρόφιμα – ποτά να συμμετέχουν με το υψηλότερο ποσοστό στο σύνολο των εξαγωγών.
Σύμφωνα με το γενικό διευθυντή του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, Δρ. Αθανάσιο Κελέμη, «πρόκειται, αδιαμφισβήτητα, για μια θετική επίδοση της εγχώριας επιχειρηματικής κοινότητας, η οποία αποδίδεται έως ένα βαθμό και στις οργανωμένες πρωτοβουλίες στήριξης της ελληνικής εξωστρέφειας όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Από την πλευρά του το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο συνέβαλε καθ’ όλη τη διάρκεια της περυσινής χρόνιας με ποικίλες δράσεις και υπηρεσίες στη γενικότερη προσπάθεια τόνωσης των εξαγωγών, που πέρυσι κατέγραψαν νέο υψηλό ιστορικό ρεκόρ, ξεπερνώντας σε αξία τα 33 δισ. ευρώ».
Σημειώνεται ότι το 2018 το επιμελητήριο, λειτουργώντας ως πύλη εξωστρέφειας για τις ελληνικές επιχειρήσεις διοργάνωσε πάνω από 80 εκδηλώσεις και δράσεις, στις οποίες συμμετείχαν 6.068 ενδιαφερόμενοι, ενώ πραγματοποίησε 5 επιχειρηματικές αποστολές από και προς τη Γερμανία. Επίσης, υποστήριξε τη συμμετοχή 488 Ελλήνων εκθετών και 9.9.75 εμπορικών επισκεπτών στις μεγαλύτερες Διεθνείς Γερμανικές Εκθέσεις, αλλά και σε εκθέσεις άλλων εθνικών αγορών, που διοργανώνονται από Γερμανικούς Εκθεσιακούς Οργανισμούς και για τις οποίες το Επιμελητήριο είναι ο επίσημος αντιπρόσωπος στην Ελλάδα και Κύπρο.
Όπως τονίζει ο Δρ. Αθανάσιος Κελέμης, «το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο θα επιμένει και φέτος, προγραμματίζοντας ανάλογες δράσεις για επιχειρηματίες, οι οποίοι επενδύοντας στην καινοτομία και την ποιότητα θα θελήσουν να κερδίσουν με τα προϊόντα τους ισχυρή παρουσία στη Γερμανία, που αποτελεί τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης». Σημειώνει, δε, ότι «η Ελλάδα οφείλει να αξιοποιήσει την ευκαιρία που της προσφέρεται μετά την έξοδό της από τα Μνημόνια, δίνοντας έμφαση στην εξωστρέφεια, που αποτελεί βασικό μοχλό για τη διατήρηση της οικονομίας σε σταθερή αναπτυξιακή τροχιά».