Το φράγμα των 30εκατ.επιβατών έκλεισε λίγο πριν από την εκπνοή του 2019 η Fraport Greece, παραχωρησιούχος 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων. Το ρεκόρ σημειώθηκε το Σάββατο 28 Δεκεμβρίου και πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα milestones στην μέχρι σήμερα πορεία των αεροδρομίων.
Αν και η αύξηση σε σχέση με το 2018, είναι ανεπαίσθητη (πέρυσι είχαμε 29,8εκατ.επιβάτες), το νέο αυτό ρεκόρ δίνει ένα αισιόδοξο μήνυμα για την περαιτέρω ανάπτυξη των 14 αυτών αεροδρομίων στα οποία η μεταμόρφωση τους είναι σε εξέλιξη.
Σύμφωνα με παράγοντες της εταιρείας, το σπάσιμο του φράγματος των 30 εκατομμυρίων επιβατών τη χρονιά που ολοκληρώνεται, αντανακλά το ρόλο της Fraport Greece στη διασυνδεσιμότητα της χώρας και της εξυπηρέτησης των εκατομμυρίων επισκεπτών/τουριστών της.
ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΤΟ 2019 ΣΤΑ ΕΡΓΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ
Το 2019 σηματοδότησε την ολοκλήρωση των έργων σε 9 από τα 14 αεροδρόμια, δηλαδή τα Χανιά, τη Ζάκυνθο, την Καβάλα, το Άκτιο, την Κεφαλονιά, τη Μυτιλήνη, τη Ρόδο, τη Σάμο και τη Σκιάθο. H υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος γίνεται σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις, σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com, υπάρχει και επιτάχυνση. Σε ένα χρόνο από σήμερα, δηλαδή στα τέλη του 2020, θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες και στα υπόλοιπα πέντε αεροδρόμια, δηλαδή στη Κω, τη Μύκονο, τη Σαντορίνη, τη Κέρκυρα και τη Θεσσαλονίκη.
Σημειωτέον, ότι η συμβατική υποχρέωση της Fraport Greece είναι να έχει ολοκληρώσει τα έργα στο σύνολο τους, στις 21 Απριλίου 2021, ακριβώς 4 χρόνια από την υπογραφή παραχώρησης τους. Αυτό σημαίνει επιτάχυνση των έργων και σύντμηση χρόνου προς τέρψη των επιβατών που χρησιμοποιούν αυτά τα αεροδρόμια.
ΕΡΕΥΝΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ
Το προηγούμενο διάστημα η Fraport Greece διεξήγαγε έρευνα, σύμφωνα με την οποία έθεσε 31 δείκτες στη διάθεση των επιβατών. Από αυτούς η πλειοψηφία, οι 17, έτυχαν πολλή θετικής κρίσης και σχεδόν όλοι οι υπόλοιποι κινήθηκαν θετικά.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα σχεδόν όλα τα αεροδρόμια παρουσίασαν σαφώς βελτιωμένη αξιολόγηση τη χρονιά που μας πέρασε. Όπως αναφέρει το ίδιο στέλεχος «βασικός μας στόχος για όλα τα αεροδρόμια που διαχειριζόμαστε είναι η άριστη ταξιδιωτική εμπειρία μέσω της διασφάλισης ασφαλούς, σύγχρονης και φιλικής αεροδρομικής υποδομής. Τόσο τα σχόλια των επιβατών μας όσο και τα αποτελέσματα των ερευνών που διεξάγουμε στα αεροδρόμιά μας αντανακλούν τα θετικά αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας».
Θα πρέπει να επισημάνουμε ότι τα περισσότερα θετικά σχόλια των επιβατών απέσπασαν οι χώροι υγιεινής, η ταχύτερη εξυπηρέτηση στα check-in points, τα περισσότερα σημεία ελέγχου ασφαλείας, οι περισσότερες θύρες πρόσβασης, ο περισσότεροι χώροι για τα αεροσκάφη, οι καλύτερες υπηρεσίες και βέβαια οι σημαντικά περισσότεροι εμπορικοί χώροι.
Άλλωστε η εταιρεία δεν έχει κρύψει ότι μέσω της δημιουργίας και λειτουργίας σύγχρονων και ασφαλών υποδομών, στοχεύουμε στην προσέλκυση νέων αεροπορικών εταιριών και δρομολογίων, στην αύξηση της τουριστικής κίνησης και στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.
ΤΟ «ΣΤΑΘΕΡΟ 2019»
Βλέποντας πλέον στη δύση του το 2019, για τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια της Fraport Greece, κρίνεται ως ένα έτος σταθεροποίησης σε σχέση με τις αφίξεις τουριστών στη χώρα μας, γεγονός που αποτελεί μεγάλη πρόκληση και «επιβάλει» όσο ποτέ την καθιέρωση ισχυρών συνεργειών μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων μερών στην ελληνική τουριστική βιομηχανία, ώστε να συνεχίσει ο κάθε προορισμός να είναι ελκυστικός και ανταγωνιστικός.
ΤΟ ΕΤΟΣ «ΣΤΑΘΜΟΣ»
Μέσα στο 2020 εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν τα έργα και το νέο πρόσωπο των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων θα είναι πανέτοιμο για την επόμενη μέρα στο τουριστικό προϊόν της χώρας. Με αναβαθμισμένα αεροδρόμια σε Θεσσαλονίκη, Μύκονο, Ρόδο, Σαντορίνη, Κέρκυρα, Χανιά κ.α. η δυσφημιστική εικόνα τους θα μείνει στο παρελθόν. Μην ξεχνάμε ότι δεν είναι πολλά χρόνια πριν όταν για παράδειγμα τα αεροδρόμια της Μυκόνου, της Κέρκυρας και της Σαντορίνης βαθμολογούνταν ως μερικά από τα χειρότερα αεροδρόμια στην Ευρώπη.
Στοίχημα αποτελεί η αύξηση της επιβατικής κίνησης, με τα 14 Αεροδρόμια να είναι πρωταγωνιστές σε αυτή την προσπάθεια. Χώρος για συνέργειες υπάρχει, το έχουμε δει και στην περίπτωση του αεροδρομίου της Αθήνας.
Πηγή: ypodomes.com