Στις 54,2 μονάδες έκλεισε τον Φεβρουάριο ο εποχικά προσαρμοσμένος Δείκτης Υπευθύνων Προμηθειών της IHS Markit για τον τομέα μεταποίησης στην Ελλάδα (Purchasing Managers’ Index – PMI), τιμή ελαφρώς υψηλότερη από τις 53,7 μονάδες του Ιανουαρίου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας της IHS Markit, η πρόσφατη βελτίωση της υγείας του μεταποιητικού τομέα ήταν η εντονότερη που έχει καταγραφεί από τον Μάιο του 2018 και σε γενικές γραμμές, σταθερή. Η τιμή του κύριου δείκτη PMI ήταν αισθητά υψηλότερη από την τάση που επί μακρόν καταγράφεται στα μέσα του πρώτου τριμήνου του 2019.
Η τελευταία άνοδος της παραγωγής επέκτεινε την τρέχουσα περίοδο συνεχούς αύξησης, η οποία ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2017 και ήταν σε γενικές γραμμές έντονη. Ο ρυθμός αύξησης ήταν παρόμοιος με τον αντίστοιχο που παρατηρήθηκε τον Ιανουάριο και ο δεύτερος ταχύτερος που έχει καταγραφεί από τον Μάρτιο του 2018. Τα υψηλότερα επίπεδα παραγωγής αποδόθηκαν στην αύξηση των νέων παραγγελιών και στις προσπάθειες ανανέωσης των αποθεμάτων ετοίμων προϊόντων.
Οι νέες εργασίες που έλαβαν οι κατασκευαστές αυξήθηκαν με έντονο και επιταχυνόμενο ρυθμό τον Φεβρουάριο. Ο ρυθμός αύξησης των νέων παραγγελιών ήταν ο ταχύτερος που έχει καταγραφεί σε διάστημα ενός έτους. Επισημαίνεται ότι η απόκτηση νέων πελατών και η μεγαλύτερη ζήτηση οδήγησε στην αύξηση των παραγγελιών. Η ζήτηση από πελάτες του εξωτερικού συνεχίστηκε να αυξάνεται, ενώ οι νέες παραγγελίες από το εξωτερικό αυξήθηκαν για δέκατο έβδομο συνεχή μήνα.
Οι κατασκευαστές κατέγραψαν ακόμα μία σταθερή αύξηση της παραγωγής τον Φεβρουάριο. Ο ρυθμός αύξησης των θέσεων εργασίας ήταν, σε γενικές γραμμές, αντίστοιχος με τους ρυθμούς που καταγράφηκαν στο ξεκίνημα του 2018 και επέκτεινε την τρέχουσα περίοδο συνεχούς αύξησης του αριθμού των εργαζομένων, η οποία ξεκίνησε τον Μάιο του 2017. Ως εκ τούτου, τα επίπεδα αδιεκπεραίωτων εργασιών συρρικνώθηκαν με σταθερό ρυθμό μετά από μία ελαφρά αύξηση των εργασιών σε εκκρεμότητα που καταγράφηκε τον Ιανουάριο.
Οι Έλληνες παραγωγοί αγαθών παρέμειναν αισιόδοξοι σχετικά με τις προοπτικές παραγωγής μέσα στο επόμενο έτος, ενώ ο βαθμός επιχειρηματικής εμπιστοσύνης αυξήθηκε τον Φεβρουάριο. Τα επίπεδα αισιοδοξίας ήταν τα ισχυρότερα που έχουν καταγραφεί σε διάστημα έξι μηνών, καθώς οι εταιρείες ανέφεραν εντονότερη ζήτηση από πελάτες του εξωτερικού αλλά και την απόκτηση νέων πελατών.
Ως προς τις τιμές, ο ρυθμός αύξησης του κόστους εισροών ήταν παρόμοιος με τον αντίστοιχο ρυθμό του Ιανουαρίου και μέτριος με βάση τα ιστορικά στοιχεία της έρευνας. Στις περιπτώσεις που αναφέρθηκε αύξηση, μέλη του πάνελ της έρευνας συνέδεσαν την αύξηση αυτή με τις υψηλότερες τιμές πρώτων υλών, αλλά ο ρυθμός αύξησης ήταν ο δεύτερος βραδύτερος από τον Ιούλιο του 2016.
Η ταχύτερη αύξηση των νέων εργασιών ώθησε τις εταιρείες να αυξήσουν τις τιμές εκροών τους τον Φεβρουάριο. Η αύξηση ήταν μόλις η δεύτερη που έχει καταγραφεί στο διάστημα των τελευταίων πέντε μηνών και, σε γενικές γραμμές, πολύ μικρή.
Επίσης, η αγοραστική δραστηριότητα αυξήθηκε κατ’ αναλογία με τις προβλέψεις για περαιτέρω αύξηση της παραγωγής μέσα στους επόμενους μήνες.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ