Ρυθμό έχει βρει η κατασκευαστική εξέλιξη του αγωγού IGB, για τον οποίον το 2020 έχει ξεκινήσει με αυξημένη κινητικότητα, όσον αφορά την προώθηση των απαιτούμενων εργασιών με την ολοκλήρωση της κατασκευαστικής φάσης να έχει ως ορίζοντα τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους.
Ο αγωγός IGB -όπως ήταν αναμενόμενο- συμπεριελήφθη πρόσφατα στην 4η λίστα των Έργων Κοινού Ενδιαφέροντος, μαζί με ακόμη 4 έργα φυσικού αερίου, μεταξύ των οποίων και το FSRU Αλεξανδρούπολης το οποίο θεωρείται «καταλύτης» της κατασκευαστικής εξέλιξης του διασυνδετήριου αγωγού Ελλάδας-Βουλγαρίας.
Σύμφωνα με πρόσφατη ενημέρωση του αζέρικου πρακτορείου Trend, η παραγωγή των σωλήνων από τη Σωληνουργεία Κορίνθου έχει φτάσει αισίως το μήκος των 62 χλμ., ενώ υπενθυμίζεται πως, όπως είχε ανακοινώσει η εταιρεία τον προηγούμενο μήνα, ο προγραμματισμός προβλέπει την παράδοση της πρώτης παρτίδας των σωλήνων (από σύνολο 5 παρτίδων) εντός του Φεβρουαρίου, για τα πρώτα 47 χλμ. και τους σωλήνες που βρίσκονται σε παραγωγή.
Διευκρινίζεται ότι η κατασκευαστική περίοδος του IGB θα είναι αρκετά σύντομη – δεδομένων κυρίως του μήκους και της όδευσης του αγωγού. Σύμφωνα λοιπόν και με τα παραπάνω, ενισχύεται η αισιοδοξία για το ότι ο αγωγός θα είναι έτοιμος να συμβάλλει στη διαφοροποίηση των πηγών εφοδιασμού φυσικού αερίου της γειτονικής χώρας ήδη από τα τέλη του 2020.
Ο διασυνδετήριος αγωγός Ελλάδας-Βουλγαρίας είναι ένα έργο με έντονο «άρωμα Ελλάδας», με την ΑΒΑΞ ανάδοχο στο σκέλος του EPC, έναντι τιμήματος 144,85 εκατ. ευρώ και της Σωληνουργεία Κορίνθου στην κατασκευή και προμήθεια των σωλήνων του αγωγού, έναντι 58,2 εκατ. ευρώ.
Με μήκος 182 χιλιομέτρων, ο αγωγός θα συνδέσει την Κομοτηνή με τη Στάρα Ζαγόρα στη Βουλγαρία και θα μεταφέρει αρχικά 3 δισ. κ.μ. φυσικού αερίου ετησίως από τη Κομοτηνή στη γειτονική χώρα, με δυνατότητα αναβάθμισης της χωρητικότητας σε 5 δισ. κ.μ.
Πηγές χρηματοδότησης του IGB, με συνολικό κόστος που αγγίζει τα 240 εκατ. ευρώ, είναι η άμεση στήριξη της κοινοπραξίας ICGB AD, εταιρεία στην οποία συμμετέχει κατά 50% η ΥΑΦΑ ΠΟΣΕΙΔΩΝ (κατά 50% θυγατρική της ΔΕΠΑ και κατά 50% της Ιταλικής Edison) και η Bulgarian Energy Holding (ΒΕΗ), με 46 εκατ. ευρώ, ενώ στηρίζεται επιπλέον με 45 εκατ. ευρώ από το European Energy Programme for Recovery (EEPR), 110 εκατ. ευρώ από δάνειο της ΕΤΕπ και 39 εκατ. ευρώ από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Καινοτομία και Ανάπτυξη» 2014-2020 της Ε.Ε., μέσω του Βουλγαρικού προϋπολογισμού.
Πηγή: ypodomes.com