ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ
Apple, το brand που αντέγραψαν περισσότερο οι κυβερνοεγκληματίες – Όλη η λίστα

Published
5 έτη agoon
By
NewsroomΗ Check Point Research, το τμήμα έρευνας της Check Point® Software Technologies Ltd., δημοσίευσε την Έκθεση Brand Phishing για το πρώτο τρίμηνο του 2020. Στην έκθεση περιλαμβάνονται οι επωνυμίες που αντέγραψαν συχνότερα οι εγκληματίες κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του τρέχοντος έτους, στις προσπάθειές τους να αποσπάσουν προσωπικά στοιχεία ή στοιχεία πληρωμών.
Σε μια επίθεση brand phishing, οι κυβερνοεγκληματίες προσπαθούν να «μιμηθούν» τον επίσημο ιστότοπο ενός γνωστού brand, χρησιμοποιώντας ιστοσελίδα με παρόμοιο σχεδιασμό και με domain ή διεύθυνση URL που μοιάζουν με εκείνο του γνήσιου ιστοτόπου. Το link προς τον ψεύτικο ιστότοπο μπορεί να σταλεί σε στοχευμένα άτομα μέσω email ή γραπτού μηνύματος, ένας χρήστης μπορεί να ανακατευθυνθεί στην ιστοσελίδα κατά τη διάρκεια που περιηγείται στο διαδίκτυο ενώ το ίδιο μπορεί να συμβεί και μέσω κακόβουλης εφαρμογής για κινητά που ανακατευθύνει τους χρήστες. Ο ψεύτικος ιστότοπος περιέχει συχνά μια φόρμα που χρησιμοποιείται για να κλέψει τα διαπιστευτήρια των χρηστών, τα στοιχεία πληρωμής ή άλλα προσωπικά στοιχεία.
Η Apple ήταν το εμπορικό σήμα που αντέγραψαν συχνότερα οι εγκληματίες στον κυβερνοχώρο, ανεβαίνοντας από την έβδομη θέση (2% του συνόλου των επιθέσεων phishing που πραγματοποιήθηκαν παγκοσμίως το τέταρτο τρίμηνο του 2019) στην κορυφή της κατάταξης. Το 10% όλων των προσπαθειών ηλεκτρονικού “ψαρέματος” που έγιναν στο πρώτο τρίμηνο του 2020 σχετίζονται με τον τεχνολογικό γίγαντα, καθώς οι ψηφιακοί εγκληματίες προσπάθησαν να αξιοποιήσουν την ισχυρή αναγνώριση που απολαμβάνει το brand. Το Netflix κατέλαβε τη δεύτερη θέση, με το 9% όλων των προσπαθειών ηλεκτρονικού “ψαρέματος” να σχετίζονται με την εταιρεία, ίσως εν μέρει λόγω της αύξησης των ατόμων που απέκτησαν πρόσβαση στην υπηρεσία κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού. Παράλληλα, η Chase Bank ανέβηκε στην έκτη θέση, με το 5% όλων των επιθέσεων phishing να προσπαθούν να εκμεταλλευτούν με κακόβουλο τρόπο το συγκεκριμένο brand.
Ο κλάδος που ήταν πιο πιθανό να γίνει στόχος επιθέσεων phishing ήταν ο τεχνολογικός και ακολούθησε ο τραπεζικός και τα ΜΜΕ. Αποτυπώνεται συνεπώς η ευρεία εξάπλωση των επιθέσεων σε ιδιαίτερα δημοφιλείς κλάδους για τους καταναλωτές, κυρίως κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, περίοδος κατά την οποία οι πολίτες ήρθαν αντιμέτωποι με πιθανές αλλαγές στην οικονομική τους κατάσταση ενώ αυξήθηκε η χρήση νέων τεχνολογιών απομακρυσμένης εργασίας και υπηρεσιών οικιακής ψυχαγωγίας (streaming).
Τα κορυφαία brands που αντέγραψαν οι ψηφιακοί εγκληματίες στο πρώτο τρίμηνο του 2020
Οι μάρκες κατατάσσονται βάσει των συνολικών τους εμφανίσεων σε επιθέσεις brand phishing.
- Apple (σχετίζεται με το 10% όλων των επιθέσεων brand phishing παγκοσμίως)
- Netflix (9%)
- Yahoo (6%)
- WhatsApp (6%)
- PayPal (5%)
- Chase (5%)
- Facebook (3%)
- Microsoft (3%)
- eBay (3%)
- Amazon (1%)
Τα κορυφαία brands που αντέγραψαν οι ψηφιακοί εγκληματίες ανά κανάλι επίθεσης
Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020, φορείς που πραγματοποίησαν επιθέσεις σε κινητά ή προσπάθησαν να εξαπατήσουν χρήστες μέσω του διαδικτύου «μιμήθηκαν» παρόμοιες μάρκες, στις οποίες περιλαμβάνονταν τραπεζικές υπηρεσίες και υπηρεσίες streaming, όπως η Chase Bank και το Netflix. Το κανάλι του διαδικτύου ήταν το πιο δημοφιλές, συγκεντρώνοντας το 59% των επιθέσεων, ενώ το phishing μέσω κινητών βρέθηκε στη δεύτερη θέση, σε αντίθεση με το τελευταίο τρίμηνο της προηγούμενης χρονιάς που βρισκόταν στην τρίτη. Αυτό οφείλεται στο γεγονός πως οι χρήστες περνούν περισσότερο χρόνο στα κινητά τους τηλέφωνα κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, την οποία εκμεταλλεύονται οι ψηφιακοί εγκληματίες.
Web (59% όλων των επιθέσεων phishing κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020)
- Apple
- Netflix
- PayPal
- eBay
Mobile (23% όλων των επιθέσεων phishing κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020)
- Netflix
- Apple
- Chase
Email (18% όλων των επιθέσεων phishing κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020)
- Yahoo
- Microsoft
- Outlook
- Amazon
«Οι κυβερνοεγκληματίες συνεχίζουν να εκμεταλλεύονται τους χρήστες, πραγματοποιώντας εξελιγμένες επιθέσεις ηλεκτρονικού «ψαρέματος» μέσω email, διαδικτυακών εφαρμογών και εφαρμογών για κινητές συσκευές. Αντιγράφουν αναγνωρισμένα brands που γνωρίζουν ότι θα έχουν μεγάλη ζήτηση τη συγκεκριμένη περίοδο και αξιοποιούν τις αλλαγές που παρατηρούνται κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού στη συμπεριφορά των χρηστών», δήλωσε η Maya Horowitz, Διευθύντρια Πληροφοριών και Έρευνας Απειλών στην Check Point. «Το phishing θα συνεχίσει να αναπτύσσεται ως απειλή τους επόμενους μήνες, ειδικά καθώς οι εγκληματίες συνεχίζουν να εκμεταλλεύονται τους φόβους και τις ανάγκες των ανθρώπων που χρησιμοποιούν βασικές υπηρεσίες από τα σπίτια τους. Όπως πάντα, ενθαρρύνουμε τους χρήστες να είναι προσεκτικοί και επιφυλακτικοί όταν αποκαλύπτουν προσωπικά δεδομένα».
Η Έκθεση Brand Phishing της Check Point, βασίζεται στο ThreatCloud intelligence της Check Point, στο μεγαλύτερο δίκτυο συνεργασίας για την καταπολέμηση του κυβερνοεγκλήματος, το οποίο παρέχει δεδομένα για τις απειλές και τις τάσεις που επικρατούν στις επιθέσεις, αξιοποιώντας ένα παγκόσμιο δίκτυο ανιχνευτών απειλών. Η βάση δεδομένων ThreatCloud περιλαμβάνει περισσότερες από 250 εκατομμύρια διευθύνσεις που αναλύονται για τον εντοπισμό bot, περισσότερες από 11 εκατομμύρια υπογραφές κακόβουλου λογισμικού και περισσότερους από 5,5 εκατομμύρια μολυσμένους ιστοτόπους, ενώ αναγνωρίζει εκατομμύρια τύπους κακόβουλου λογισμικού καθημερινά.
You may like
-
Σε εξέλιξη η κατασκευή του πρώτου data center της Microsoft στα Σπάτα – “Στα σκαριά” και το δεύτερο στην Παιανία
-
[VIDEO] “Στα σκαριά” η επένδυση της Microsoft για το νέο data center στα Σπάτα – Πού θα γίνουν τα άλλα 2
-
Προχωρά η μεγάλη επένδυση για τα τρία νέα data centers της Microsoft στα Μεσόγεια – “Πράσινο φως” για το πρώτο στα Σπάτα
-
“Πράσινο φως” για το νέο data center της Microsoft στα Σπάτα – Προχωρά η αδειοδοτική διαδικασία
-
Σε RENCO και ΤΕΡΝΑ το έργο 100 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του νέου Data Center της Microsoft στα Σπάτα
-
[ΦΩΤΟ] Δείτε πώς θα γίνει το νέο Data Center της Microsoft στα Σπάτα – Τι θα περιλαμβάνει

“Πράσινο φως” για το νέο εμπορικό πόλο του Σκλαβενίτη στο πρώην εργοστάσιο ΠΙΤΣΟΣ στο Ρέντη – Πώς προχωρά η αδειοδοτική διαδικασία

Ιόνια Νησιά και Δυτική Ελλάδα οι περιοχές – έκπληξη για το τουριστικό real estate το 2025 – Πού κυμαίνονται οι τιμές των εξοχικών κατοικιών ανά την Ελλάδα

“Πράσινο φως” για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Λευκάδα

Δρομολογείται επένδυση για νέο ξενοδοχείο στην Πάτμο

“Πράσινο φως” για την mega τουριστική επένδυση Costa Nopia στην Κρήτη – Εγκρίθηκε το ΕΣΧΑΣΕ του έργου

Προς Στρατηγική Επένδυση η τουριστική επένδυση Alexandrou Chora στην Καβάλα – Τι θα περιλαμβάνει και ποιό ειδικό κοινό θα στοχεύσει

Παρατείνεται η ολοκλήρωση του mega deal ακινήτων μεταξύ PRODEA – AKTOR

Νέα ξενοδοχειακή επένδυση δρομολογείται στη Σχοινούσα – Πώς θα χρηματοδοτηθεί μέσω Αναπτυξιακού

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project

Σε hot spot για εξοχικές κατοικίες μετατρέπεται η Κρήτη – Ποιά νέα projects κατοικιών υλοποιούνται σήμερα

[ΦΩΤΟ] Σε “τροχιά” αδειοδότησης το νέο mega retail park στο Ηράκλειο – Ποιά εταιρεία επενδύει

900 φοιτητικές κατοικίες έως το 2026 για την Premia Properties – Σε ποιές πόλεις θα γίνουν νέες

Βρέθηκε ο νέος επενδυτής για το ακίνητο – φιλέτο του ΕΦΚΑ στην Κολοκοτρώνη – “Οδεύει” προς νέο ξενοδοχείο

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project

“Πράσινο φως” για νέο ξενοδοχείο σε γνωστό κτίριο γραφείων στη Μητροπόλεως

“Πράσινο φως” για την mega τουριστική επένδυση Costa Nopia στην Κρήτη – Εγκρίθηκε το ΕΣΧΑΣΕ του έργου

“Πράσινο φως” για το νέο εμπορικό πόλο του Σκλαβενίτη στο πρώην εργοστάσιο ΠΙΤΣΟΣ στο Ρέντη – Πώς προχωρά η αδειοδοτική διαδικασία

Μέσω Ταμείου Ανάκαμψης η νέα ξενοδοχειακή επένδυση στην Τήνο – Πού θα γίνει

[VIDEO] Σε εξέλιξη η μεγάλη οικιστική επένδυση Nea Polis στην Καβάλα – Πώς θα αναβαθμίσει την περιοχή με 7 νέους σύγχρονους οικισμούς με κατοικίες

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο σε διατηρητέο κτίριο στο Κουκάκι – Πού βρίσκεται το ακίνητο που θα αξιοποιηθεί

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project

[VIDEO] Σε εξέλιξη η μεγάλη οικιστική επένδυση Nea Polis στην Καβάλα – Πώς θα αναβαθμίσει την περιοχή με 7 νέους σύγχρονους οικισμούς με κατοικίες

[VIDEO] Στη “γραμμή εκκίνησης” το Keranis Residences με κατοικίες, γραφεία και καταστήματα στον Πειραιά – Ποιά εταιρεία επενδύει στο ιστορικό ακίνητο

[VIDEO] Προχωρά η νέα οικιστική επένδυση στη Νέα Σμύρνη – Σε ποιά περιοχή κατασκευάζεται

[VIDEO] Προχωρά η κατασκευή του νέου “πράσινου” συγκροτήματος γραφείων The Grid στο Μαρούσι – Πότε θα ολοκληρώσει την επένδυση η Noval Property

The Ellinikon: έφτασε ήδη στα μισά ο “πράσινος” ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower – Ξεπέρασε τα 113 μέτρα ύψος

[VIDEO] Τα 4+2 μεγάλα συγκροτήματα γραφείων στο Μαρούσι – Ποιά βρίσκονται υπό κατασκευή και πώς προχωρούν

[VIDEO] The Ellinikon: και επίσημα το νέο υψηλότερο κτίριο στην Ελλάδα ο ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

[VIDEO] Ξεκίνησαν τα έργα για τη νέα οικιστική επένδυση Athens Sansiveria στην Λεωφόρο Ποσειδώνος

[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα έργα στον “πράσινο” ουρανοξύστη κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό
TRENDING
-
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ2 εβδομάδες ago
[ΦΩΤΟ] Σε “τροχιά” αδειοδότησης το νέο mega retail park στο Ηράκλειο – Ποιά εταιρεία επενδύει
-
RESIDENTIAL3 εβδομάδες ago
900 φοιτητικές κατοικίες έως το 2026 για την Premia Properties – Σε ποιές πόλεις θα γίνουν νέες
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago
Βρέθηκε ο νέος επενδυτής για το ακίνητο – φιλέτο του ΕΦΚΑ στην Κολοκοτρώνη – “Οδεύει” προς νέο ξενοδοχείο
-
RESIDENTIAL7 ημέρες ago
[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago
“Πράσινο φως” για νέο ξενοδοχείο σε γνωστό κτίριο γραφείων στη Μητροπόλεως