Στον αέρα βγήκε πριν από λίγο το αίτημα του το πρωτογενές αίτημα του Υπουργείου Υποδομών για τον διαγωνισμό προμήθειας για την προμήθεια των 750 αστικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για 490 οχήματα+260 με δικαίωμα προαίρεσης με συνολικό 461.094.000 ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 371,8εκατ.ευρώ). To μόνο που απομένει είναι να οριστεί η ημερομηνία κατάθεσης των προσφορών και να δημοσιευθεί.
Η διάρκεια της σύμβασης που περιλαμβάνει και τη συντήρηση των λεωφορείων έχει οριστεί σε 17 χρόνια. Συγκεκριμένα η συντήρηση θα διαρκεί 15 χρόνια από την παραλαβή του κάθε λεωφορείου. Η χρηματοδότηση καλύπτεται από το ΠΔΕ μέχρι η παρούσα προμήθεια να ενταχθεί σε κάποιο επιχειρησιακό πρόγραμμα του ΕΣΠΑ 2014-2020. Σύμφωνα με την προκήρυξη που έβγαλε το Υπουργείο Υποδομών που είναι ο Φορέας Υλοποίησης, η προμήθεια περιλαμβάνει:
-100 πετρελαιοκίνητα αρθρωτά αστικά λεωφορεία 18m, κατηγορίας EURO VI (Τμήμα 1 της σύμβασης)
– 200 απλά αστικά λεωφορεία συμπιεσμένου φυσικού αερίου 12 m (CNG), με δικαίωμα προαίρεσης άλλων 130, ήτοι, σύνολο 330 (Τμήμα 2 της σύμβασης)
-190 απλά ηλεκτρικά αστικά λεωφορεία 12m, με δικαίωμα προαίρεσης άλλων 130, ήτοι, σύνολο 320 (Τμήμα 3 της σύμβασης).
– παρελκόμενα, ήτοι 190 σταθερούς φορτιστές βραδείας φόρτισης, με δικαίωμα προαίρεσης άλλων 130, ήτοι, σύνολο 320, 13 κινητούς φορτιστές βραδείας φόρτισης, με δικαίωμα προαίρεσης άλλων 9, ήτοι, σύνολο 22 και 19 ταχυφορτιστών, με δικαίωμα προαίρεσης άλλων 13, ήτοι, σύνολο 32, για τα ηλεκτρικά αστικά λεωφορεία (εντάσσεται στο Τμήμα 3 της Σύμβασης και αφορά στα ηλεκτρικά λεωφορεία).
– την εκπόνηση όλων των μελετών και σχεδίων που απαιτούνται από τις Τεχνικές Προδιαγραφές της Σύμβασης, καθώς των τελικών σχεδίων κατασκευής των λεωφορείων “ως κατασκευαστή” (as built) (αφορά σε όλα τα Τμήματα της Σύμβασης). Προμήθεια όλων των εγχειριδίων, των τεχνικών εγγράφων και των εικονογραφημένων καταλόγων εξαρτημάτων που είναι απαραίτητα για την εκπαίδευση οδηγών, την λειτουργία, την συντήρηση, την γενική επισκευή, την ανίχνευση και αποκατάσταση βλαβών και την επισκευή των οχημάτων και των φορτιστών (αφορά στο Τμήμα 3), καθώς και του βιβλίου “ιστορικού” του κάθε οχήματος (αφορά σε όλα τα ΤΜΗΜΑΤΑ της Σύμβασης).
Ο ανάδοχος θα πρέπει ακόμη να προχωρήσει:
– στην παροχή υπηρεσιών εκτέλεσης δοκιμών, επαλήθευσης επιδόσεων και θέσης σε λειτουργία στο δίκτυο, στις οποίες θα αποδείξει τη δυνατότητα της Προμήθειας να τηρεί τις Τεχνικές Προδιαγραφές (αφορά σε όλα τα Τμήματα της Σύμβασης).
– στην παροχή εκπαίδευσης στο κατάλληλο προσωπικό των Φορέων Λειτουργίας των λεωφορείων σε Αττική και Θεσσαλονίκη, ώστε να εξασφαλιστεί η απόλυτη εξοικείωση με το σχεδιασμό, τη λειτουργία και την ανίχνευση βλαβών των οχημάτων και των παρελκόμενων αυτών (αφορά σε όλα τα Τμήματα της Σύμβασης).
-στη συντήρηση και επισκευή των αστικών λεωφορείων όλων των τύπων και των παρελκομένων τους, για χρονικό διάστημα 15 ημερολογιακών ετών από την οριστική παραλαβή του κάθε λεωφορείου ή/και του κάθε παρελκομένου (αφορά όλα τα Τμήματα της Σύμβασης για τα λεωφορεία, το Τμήμα 3 για τα παρελκόμενα).
Με δεδομένο ότι ο διαγωνισμός θα οριστεί κάπου μέσα στο καλοκαίρι η πρώτη εκτίμηση είναι πως ανάδοχος θα προκύψει το 2020 και η ολοκλήρωση της προμήθειας το 2022, ενώ ερώτημα αποτελεί το πότε θα ενταχθεί το έργο προμήθειας στο ΕΣΠΑ που θα του επιτρέψει να τραβήξει πιο εύκολα χρηματοδότηση.
Πηγή: Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com