Στη γραμμή εκκίνησης της κατασκευαστικής φάσης θα βρεθεί πολύ σύντομα ο IGB έπειτα και από την οριστικοποίηση της ΑΒΑΞ ως οριστικού αναδόχου στο σκέλος του EPC, της πλέον σημαντικής διαγωνιστικής διαδικασίας, στην οποία στο μεταξύ είχε μειοδοτήσει. Σύμφωνα με την κοινοπραξία ICGB που αναπτύσσει το έργο, η ΑΒΑΞ κέρδισε τον διαγωνισμό για την κατασκευή αγωγού αερίου ανάμεσα στην Ελλάδα και τη Βουλγαρία έναντι τιμήματος 144,85 εκατομμυρίων ευρώ.
Παράλληλα, μόλις τις προηγούμενες ημέρες ολοκληρώθηκε και η τελευταία «βαριά» διαγωνιστική διαδικασία που εκκρεμούσε και η οποία αφορούσε την κατασκευή και προμήθεια των σωλήνων του αγωγού που θα διασυνδέσει το ελληνικό με το βουλγαρικό σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου, μεταξύ Κομοτηνής και Στάρα Ζαγόρα. Και εκεί, «νικήτρια» αναδείχθηκε η ελληνική Σωληνουργεία Κορίνθου, μέλος του Ομίλου Βιοχάλκο, με την τελική αξία της σύμβασης να ανέρχεται σε 58,2 εκατ. ευρώ. Επιβεβαιώνονται έτσι οι προσδοκίες για την ανάδειξη του έργου σε μια πρωτίστως «ελληνική υπόθεση».
Η διπλή ελληνική παρουσία στο σημαντικό ενεργειακό project, εκτός από το ότι καλλιεργεί μια εικόνα εξωστρέφειας σε ένα πεδίο τεχνικά απαιτητικών έργων, επιπρόσθετα συμβάλλει στην ανάταση της κατασκευαστικής αγοράς και την τόνωση της εγχώριας βιομηχανικής παραγωγής.
Η Βουλγαρία σχεδιάζει να αρχίσει αργότερα αυτόν τον μήνα την κατασκευή του εν λόγω αγωγού μήκους 182 χιλιομέτρων, ο οποίος θα είναι επιχειρησιακός το 2020, όταν θα αρχίσει να μεταφέρει αζέρικο αέριο στη Βουλγαρία και θα τερματίσει έτσι την σχεδόν πλήρη εξάρτηση της χώρας από την προμήθεια ρωσικού αερίου.
Υπενθυμίζεται ότι για Owner Engineer έχει αναδειχθεί από το προηγούμενο διάστημα η ΤΙΒΕΙ, μία κοινοπραξία ξένων και βουλγαρικών εταιρειών, μειοδοτώντας για το βασικό πακέτο υπηρεσιών του εν λόγω υποέργου, με 5,67 εκατ. ευρώ.
Πηγές χρηματοδότησης του IGB, με συνολικό κόστος που αγγίζει τα 240 εκατ. ευρώ, είναι η άμεση στήριξη της κοινοπραξίας ICGB AD με 46 εκατ. ευρώ, ενώ θα λάβει επιπλέον 45 εκατ. ευρώ από το European Energy Programme for Recovery (EEPR), 110 εκατ. ευρώ από δάνειο της ΕΤΕπ και 39 εκατ. ευρώ από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Καινοτομία και Ανάπτυξη» 2014-2020 της Ε.Ε., μέσω του Βουλγαρικού προϋπολογισμού. Ο αγωγός αναμένεται να τεθεί σε εμπορική λειτουργία το Β΄εξάμηνο του 2020.
Πηγή: Φίλιππος Παναγόπουλος-ypodomes.com