Στενότερη συνεργασία της διοίκησης του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ) με τους δήμους του νομού δείχνουν να επιθυμούν σχεδόν οι μισοί επαγγελματίες – μέλη του (ποσοστό 46%), με στόχο να πραγματώσει τον ρόλο του ως φορέα της πόλης, που επιδιώκει την τοπική ανάπτυξη και την πρόοδό της. Περίπου τέσσερις στους δέκα (39%) θα ήθελαν στενότερη συνεργασία με την Περιφέρεια Κ.Μακεδονίας, το 35% με τα παρεμφερή ευρωπαϊκά επιμελητήρια για την ανταλλαγή τεχνογνωσίας και το 25% με τα πανεπιστήμια της Θεσσαλονίκης, ενώ το 20% θα επιθυμούσε ισχυρότερους δεσμούς με άλλους παραγωγικούς φορείς της πόλης.
Τα παραπάνω προκύπτουν από την πρώτη έρευνα ικανοποίησης των μελών του ΕΕΘ, που διενήργησε για λογαριασμό του Επιμελητηρίου η εταιρεία δημοσκοπήσεων Interview, σε δείγμα 510 ερωτηθέντων, στο διάστημα 24/10 έως 31/10/2018. Από την έρευνα προκύπτει ακόμη ο υψηλός βαθμός ικανοποίησης των μελών του ΕΕΘ, σε σχέση με τις παρεχόμενες υπηρεσίες από το επιμελητήριο (σε ποσοστό 94% όσοι τις χρησιμοποίησαν δηλώνουν “αρκετά” και “πολύ” ικανοποιημένοι), καθώς και το αυξημένο ενδιαφέρον τους για περισσότερη ενημέρωση σε ό,τι αφορά (πολλαπλές απαντήσεις): θέματα φορολογικά (46%), νομική και τεχνοκρατική υποστήριξη (45%), τραπεζικά (29%), ευρωπαϊκών προγραμμάτων (28%) και ασφαλιστικά (22%). Παράλληλα, επιθυμούν να ενημερώνονται πιο τακτικά μέσα από συνέδρια και ημερίδες (27%), αλλά και να δίδεται περισσότερη υποστήριξη σε συναδέλφους τους που βρίσκονται κάτω από τα όρια της φτώχειας (18%).
Πάντως, σε ό,τι αφορά το τελευταίο αυτό θέμα, ο πρόεδρος του ΕΕΘ, Μιχάλης Ζορπίδης, επισήμανε ότι παρότι η διοίκηση του επιμελητηρίου ενέκρινε κονδύλιο ύψους 50.000 ευρώ, υπό τη μορφή προπληρωμένων καρτών για τα έχοντα ανάγκη μέλη του, εμφανίστηκαν μόλις 14 επαγγελματίες για να τη ζητήσουν και χρησιμοποιήθηκαν μόνο τα 20.000 ευρώ. “Παρόλα αυτά, εμείς θα συνεχίσουμε αυτή την πρωτοβουλία” υπογράμμισε.
Ο κ. Ζορπίδης, δήλωσε ακόμη περήφανος για το γεγονός ότι οι επαγγελματίες – μέλη του ΕΕΘ εκφράστηκαν θετικά για τις παρεχόμενες από το επιμελητήριο υπηρεσίες, τονίζοντας ότι οι υπάλληλοι και το διευθυντικό δυναμικό του λειτουργούν με όρους ιδιωτικής και όχι δημόσιας υπηρεσίας και ότι κάθε επαγγελματίας μπορεί σήμερα να ιδρύσει την επιχείρησή του στο ΕΕΘ σε μία – μιάμιση ώρα. Ο πρόεδρος του ΕΕΘ, επισήμανε, ακόμη, ότι το επιμελητήριο παρέχει στα μέλη του τη δυνατότητα να ενημερωθούν για τις διαθέσιμες απαντήσεις σε ερωτήματα φορολογικής και ασφαλιστικής φύσης, μέσω της πλατφόρμας της ιστοσελίδας του, αλλά και της αναπτυξιακής του εταιρίας.
Κατά τα λοιπά, βάσει των αποτελεσμάτων της έρευνας, που παρουσίασε ο αναλυτής της “Interview”, Δημήτρης Βασιλειάδης, τα μέλη του ΕΕΘ, που δήλωσαν πως έκαναν χρήση των υπηρεσιών του Επιμελητηρίου, απάντησαν πως (πολλαπλές απαντήσεις): χρησιμοποίησαν την ιστοσελίδα και το newsletter του (44%), αξιοποίησαν το ΓΕΜΗ (38%), ενημερώθηκαν από το περιοδικό “Επαγγελματικό Βήμα” (25%), συμμετείχαν σε σεμινάρια και ημερίδες (19%), έλαβαν πληροφόρηση από επιστημονικούς συνεργάτες του ΕΕΘ σε θέματα νομικά και ασφαλιστικά (7%) και αξιοποίησαν τη δυνατότητα συμμετοχής σε εκθέσεις (6%).
Στο μεταξύ, παράλληλα με την εν λόγω έρευνα, “έτρεξε” και η επικαιροποίηση του μητρώου του ΕΕΘ, στην “πρώτη σχετική προσπάθεια” που έγινε στον επιμελητηριακο θεσμό, όπως υποστήριξε ο κ.Βασιλειάδης. Από μια βάση 25.000 οικονομικά τακτοποιημένων μελών, τα 14.500 παρείχαν επικαιροποιημένα στοιχεία, ενώ περίπου 3000 καταχωρημένοι αριθμοί κινητών και σταθερών τηλεφώνων αποδείχτηκε πως δεν ίσχυαν πλέον, κάτι που κατά πάσα πιθανότητα σημαίνει ότι τα μέλη του ΕΕΘ δεν ενημέρωσαν το μητρώο του επιμελητηρίου για τις αλλαγές ή δεν το έπραξε ο λογιστής τους. Μετά την εκκαθάριση του Μητρώου, το ΕΕΘ θα μπορεί πλέον να προσεγγίσει πιο στοχευμένα τα μέλη του.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ