Connect with us

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Handelsblatt: Ο Πειραιάς θα εκτοπίσει το Αμβούργο και τη Βρέμη από την τρίτη θέση στην Ευρώπη

Newsroom

Published

on

Μετά από την αγορά του, από Κινέζους επενδυτές, το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας κάνει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Οι συνέπειες φτάνουν μέχρι τη Βόρεια Ευρώπη. Αυτό αναφέρει η γερμανική εφημερίδα «Handelsblatt» και προσθέτει:

Κρίση στην Αθήνα; Όχι στο λιμάνι του Πειραιά. Ενώ η Ελλάδα έχει χάσει το ένα τέταρτο της οικονομικής της ισχύος από το 2008 και έχει επανειλημμένα βρεθεί στα πρόθυρα της πτώχευσης, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας έχει αυξηθεί περισσότερο από δέκα φορές τα τελευταία δέκα χρόνια -μια άνευ προηγουμένου ιστορία επιτυχίας της Ελλάδας. Τώρα η νέα συντηρητική-φιλελεύθερη κυβέρνηση θέλει να ιδιωτικοποιήσει περισσότερα λιμάνια. Το ενδιαφέρον των ξένων επενδυτών είναι μεγάλο.

Το 2008 τo λιμάνι του Πειραιά κινούνταν νωχελικά. Εκείνη την εποχή μεταφορτώνονταν (μόλις) 433.582 μονάδες εμπορευματοκιβωτίων/TEU [σ.σ. Twenty-foot Equivalent Unit είναι στατιστική μονάδα που βασίζεται σε εμπορευματοκιβώτιο ISO μήκους 20 ποδιών (6,10 μ.) για την τυποποιημένη μέτρηση εμπορευματοκιβωτίων διαφόρων χωρητικοτήτων και την περιγραφή της χωρητικότητας πλοίων ή τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων. Ένα εμπορευματοκιβώτιο ISO 20 ποδιών ισούται με 1 TEU].

Και μετά ήρθαν οι Κινέζοι. Η κρατική εταιρία διεθνών μεταφορών, εφοδιασμού και υλικοτεχνικής υποδομής China Ocean Shipping Company (COSCO) αρχικά συνήψε συμφωνία μίσθωσης με την ελληνική κυβέρνηση για τη λειτουργία μιας νέας αποβάθρας εμπορευματοκιβωτίων. Και αυτό ήταν μόνον η αρχή. Το 2016 η COSCO αγόρασε από το ελληνικό Δημόσιο έναντι ποσού 368,5 εκατ. ευρώ το 51% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος (ΟΛΠ). Η σύμβαση προβλέπει ότι το 2021 οι Κινέζοι αποκτούν ακόμα 16% των μετοχών. Η συμφωνηθείσα τιμή αγοράς έχει ήδη κατατεθεί σε λογαριασμό μεσεγγύησης (escrow account), (δηλ. δεν μπορεί να εισπράξει το Δημόσιο πριν «κλείσει» η μεταβίβαση).

Η COSCO ξύπνησε το μισοκοιμισμένο λιμάνι. Πέρυσι μεταφορτώθηκαν 4,9 εκατομμύρια TEU -έντεκα φορές περισσότερα από ό,τι δέκα χρόνια. Το πρώτο εξάμηνο του 2019, ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε σε σχεδόν τρία εκατομμύρια μονάδες. Τον Ιούλιο, ο Πειραιάς ξεπέρασε την ισπανική πόλη της Βαλένθια και έγινε το μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο. Στην Ευρώπη, εν τω μεταξύ ο Πειραιάς βρίσκεται στην πέμπτη θέση, και παγκοσμίως κατατάσσεται στην 32η θέση.

Ο Πειραιάς οφείλει την ταχεία ανάπτυξή του στη γεωγραφική του θέση και την τοπογραφία του. Στην αρχαιότητα, οι Αθηναίοι χρησιμοποίησαν το λιμάνι για τις εκτεταμένες εμπορικές τους οδούς στη Μεσόγειο. Ο Θεμιστοκλής ελλιμένιζε εδώ τον πολεμικό του στόλο.

Ο Πειραιάς είναι ο πρώτος σημαντικός λιμένας για τα φορτηγά που προέρχονται από την Ασία μετά τη διέλευση του καναλιού του Σουέζ και προσεγγίζουν την Ευρώπη. Ως φυσικό λιμάνι βαθέων υδάτων, ο Πειραιάς μπορεί να φιλοξενήσει ακόμα και τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ανεξάρτητα από τα κύματα.

Αυτό καθιστά το λιμάνι ένα ιδανικό κόμβο για το σχέδιο «One Belt, One Road», το νέο δρόμο του μεταξιού, με το οποίο ο Πρόεδρος Xi Jinping θέλει να κατακτήσει τις ευρωπαϊκές αγορές και να κερδίσει πολιτική επιρροή. Ο Πειραιάς είναι «ο επικεφαλής του δράκου στην Ευρώπη», λένε οι αναλυτές.

Εδώ τα εμπορευματοκιβώτια που φθάνουν από την Ασία μεταφορτώνονται σε μικρά φορτηγά με προορισμό άλλους προορισμούς στη Μεσόγειο ή μεταφέρονται σιδηροδρομικώς μέσω Βαλκανίων προς την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Για την Ελλάδα προορίζεται μόνο ένα μικρό μέρος των εισερχόμενων φορτίων.

Η χώρα δεν είναι ούτε σημαντική αγορά ούτε είναι ιδιαίτερα σημαντική ως εξαγωγέας. Αλλά με το δυναμικό του Πειραιά μπορεί να καταστεί ο σημαντικότερος κόμβος μεταφορών και εφοδιασμού/logistics στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Ο Πειραιάς ήταν το ταχύτερα αναπτυσσόμενο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο κατά την τελευταία δεκαετία. Παρά την εξασθενημένη παγκόσμια οικονομία και τις παγκόσμιες εμπορικές συγκρούσεις, οι μεταφορτώσεις εμπορευμάτων αυξήθηκαν κατά 21,6% το πρώτο εξάμηνο του 2019. Ο Πειραιάς θα μπορούσε ακόμη να επωφεληθεί από τον προστατευτισμό του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ: όσο πιο δύσκολη γίνεται για τους Κινέζους η πρόσβαση στην αμερικανική αγορά, τόσο πιο σημαντική γίνεται η ευρωπαϊκή αγορά.

Η ανάπτυξη αντικατοπτρίζεται στα στοιχεία του ΟΛΠ. Κατά το παρελθόν έτος, η εταιρεία αύξησε τον κύκλο εργασιών του σε σύγκριση με το 2017 κατά 19,2%. Το κέρδος προ φόρων διπλασιάστηκε από 21,2 σε 42,3 εκατ. ευρώ.

Το μέρισμα αυξήθηκε κατά 148% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. «Το 2018 ήταν το πιο επιτυχημένο έτος για εμάς από την άποψη της κερδοφορίας», δήλωσε ο Captain Fu Chengqui, διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, με την ευκαιρία της παρουσίασης των στοιχείων.

Δεν επωφελείται όμως μόνο η COSCO ως ο μεγαλύτερος μέτοχος. «Γνωρίζουμε την ευθύνη μας για την κοινωνία», επιβεβαιώνει ο Captain Fu, όπως τον αποκαλούν όλοι στην εταιρεία. Σύμφωνα με ίδιους υπολογισμούς, το λιμάνι, το οποίο απασχολεί 3.100 άτομα, συνεισφέρει κατά 0,4% στο ελληνικό Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν.

Πέρυσι, η εταιρεία πλήρωσε 18,3 εκατ. ευρώ φόρους και 14,3 εκατ. ευρώ εισφορές για κοινωνική ασφάλιση. Επιπλέον, ο ΟΛΠ κατέβαλε 4,8 εκατ. ευρώ για τα τέλη παραχώρησης στο κράτος.

Για να μπορέσει να συνεχίσει με τους έως τώρα ρυθμούς, η COSCO θέλει τώρα να επενδύσει περίπου 800 εκατ. ευρώ στην επέκταση του λιμανιού. Οι Κινέζοι θέλουν να επενδύσουν 300 εκατ. ευρώ για την κατασκευή ενός τέταρτου προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων. Μαζί με την τρέχουσα επέκταση του προβλήτα ΙΙΙ εμπορευματοκιβωτίων, η χωρητικότητα του λιμένα από 7,5 εκατομμύρια TEU πρόκειται να αυξηθεί ετησίως σε περισσότερα από 10 εκατ. TEU.

Όταν αξιοποιηθούν πλήρως οι δυνατότητες, ο Πειραιάς θα εκτοπίσει το Αμβούργο και το λιμάνι της Βρέμης όσον αφορά τον τρέχοντα κύκλο εργασιών και θα τα υποσκελίσει καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση στην Ευρώπη μετά το Ρότερνταμ και την Αμβέρσα.

Μεταξύ των επιβατικών λιμανιών, ο Πειραιάς βρίσκεται ήδη στην κορυφή της Ευρώπης. Με την επέκταση του λιμένα κρουαζιέρας, ο ΟΛΠ θέλει να ενισχύσει αυτή την ηγετική θέση. Το γενικό σχέδιο που υπέβαλαν οι Κινέζοι στην κυβέρνηση στο τέλος της περασμένης εβδομάδας προβλέπει ένα νέο τέρμιναλ για κρουαζιερόπλοια και δύο νέους προβλήτες που θα χτιστούν στη θάλασσα.

Μετά την επέκταση, ο Πειραιάς θα μπορέσει να φιλοξενήσει τέσσερα μεγάλα κρουαζιερόπλοια της τελευταίας γενιάς με μήκος μεγαλύτερη από 400 μέτρα ταυτόχρονα. Ο ΟΛΠ επιθυμεί επίσης να χτίσει τέσσερα ξενοδοχεία πέντε αστέρων στην περιοχή του λιμανιού.

Ένα από αυτά θα βρίσκεται στον ιστορικό τερματικό σταθμό που χτίστηκε τη δεκαετία του 1960 για την αναχώρηση των Ελλήνων μεταναστών για τις ΗΠΑ και την Αυστραλία και είναι γνωστός ως «Παγόδα» λόγω της τότε φουτουριστικής, καμπύλης του οροφής, αλλά είναι άδειος για χρόνια.

Πίσω από τα σχέδια για επέκταση του λιμανιού κρουαζιέρας βρίσκεται η ιδέα να καταστεί ο Πειραιάς ελκυστικότερος ως «home port», δηλαδή ως αφετηρία για τις μεσογειακές κρουαζιέρες. Μέχρι στιγμής, οι περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες ξεκινούν τις κρουαζιέρες τους από την Ιταλία ή την Ισπανία. Ο φορέας εκμετάλλευσης του λιμένα COSCO έχει στο μυαλό του για τα σχέδιά του αυτά, κυρίως την ταχέως αναπτυσσόμενη κινεζική αγορά κρουαζιερόπλοιων.

Μετά την εκλογική νίκη της συντηρητικής-φιλελεύθερης Νέας Δημοκρατίας και την ανάληψη της πρωθυπουργίας από τον Κυριάκο Μητσοτάκη, ο ΟΛΠ ελπίζει τώρα να μπορέσει να υλοποιήσει τις προγραμματισμένες επενδύσεις του γρήγορα.

Ο κ. Μητσοτάκης ξεκινά ένα πρόγραμμα φιλικό προς τις επιχειρήσεις και υποσχέθηκε ήδη πριν από τις εκλογές να ξεκινήσει το έργο επέκτασης στον Πειραιά όπως και άλλες παγωμένες επενδύσεις. Ο ΟΛΠ ελπίζει ότι οι πρώτες εγκρίσεις θα υπάρξουν αυτό το φθινόπωρο, εγκαίρως για την επίσκεψη του Κινέζου αρχηγού κράτους Xi Jinping στην Ελλάδα τον Οκτώβριο.

Το εμβληματικό έργο του Πειραιά ανοίγει στους Έλληνες την όρεξη για περισσότερα. Ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης θέλει να ιδιωτικοποιήσει άλλα δέκα λιμάνια ή να τα θέσει υπό ιδιωτική διαχείριση. Λιμάνια, όπως η Αλεξανδρούπολη και η Καβάλα στο βόρειο Αιγαίο, το Ηράκλειο της Κρήτης, ο Βόλος στα ανατολικά και η Πάτρα και η Ηγουμενίτσα στα δυτικά, εξακολουθούν να αποτελούν τμήμα του χαρτοφυλακίου του ΤΑΙΠΕΔ.

Ελκυστική είναι η Αλεξανδρούπολη λόγω της εγγύτητάς της με τον αυτοκινητόδρομο Εγνατία, που διασχίζει τη βόρεια Ελλάδα και συνδέει την Κωνσταντινούπολη στα ανατολικά με την Αδριατική στα δυτικά.

Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι οι σιδηροδρομικές συνδέσεις που οδηγούν από την Ελλάδα μέσω των βαλκανικών χωρών προς την Ανατολική Ευρώπη. Ειδικά για τη Βουλγαρία, η Αλεξανδρούπολη καθίσταται όλο και πιο σημαντικό διαμετακομιστικό κέντρο.

Στο μέλλον, το λιμάνι θα καταστεί επίσης ενεργειακός κόμβος: Μια κοινοπραξία στην οποία συμμετέχει η ελληνική ενεργειακή εταιρεία Κοπελούζος καθώς και ο εφοπλιστής Πέτρος Λιβανός σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα τερματικό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στην Αλεξανδρούπολη.

Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να καταστήσει τη Βουλγαρία και άλλες χώρες της Ανατολικής Ευρώπης πιο ανεξάρτητες από τις ρωσικές προμήθειες φυσικού αερίου μέσω προγραμματισμένων και υφιστάμενων αγωγών. Γι’ αυτό και το σχέδιο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και υποστηρίζεται πολιτικά από τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Στο σημερινό νωχελικό λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, το οποίο εξυπηρετεί κυρίως αλιευτικά σκάφη και πορθμεία, το σχέδιο αυτό θα μπορούσε να φέρει παρόμοια ανάπτυξη με τον Πειραιά. Ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης ανακοίνωσε στην προεκλογική εκστρατεία την ταχεία ιδιωτικοποίηση του λιμανιού. Οι παρατηρητές της αγοράς αναμένουν ζωηρό ενδιαφέρον από ξένους επενδυτές, κυρίως από τις ΗΠΑ.

Ο Αμερικανός πρεσβευτής Τζέφρι Πάιατ εκθειάζει τις «μεγάλες δυνατότητες» του λιμανιού με κάθε ευκαιρία και υπόσχεται: «Θα επικεντρωθώ στην εξεύρεση Αμερικανού επενδυτή». Στο θέμα αυτό οι Αμερικανοί δεν λαμβάνουν υπόψη τους μόνο τις δυνατότητες αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου. Οι στρατιωτικοί εμπειρογνώμονες βλέπουν επίσης την Αλεξανδρούπολη και ως ένα ενδιαφέρον λιμάνι για τα πλοία του αμερικανικού ναυτικού που βρίσκονται στη Μεσόγειο.

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Advertisement

Advertisement
Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
Advertisement Δέλτα Τεχνική
Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ8 ώρες ago

Οι 4 νέες επενδύσεις σε ξενοδοχεία 5 αστέρων που δρομολογούνται – Πού θα γίνουν

Πηγή: WealthAvenue
RESIDENTIAL8 ώρες ago

“Στα σκαριά” νέα οικιστική επένδυση στο Μαρούσι – Ποιά εταιρεία επενδύει

LOGISTICS10 ώρες ago

“Στα σκαριά” νέο επαγγελματικό κτίριο στον Άλιμο – Πώς θα διατεθεί

Κέρκυρα - Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Unsplash
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ11 ώρες ago

“Πράσινο φως” για νέο ξενοδοχείο στη Βόρεια Κέρκυρα – Δείτε πού θα γίνει

REAL ESTATE SUMMIT 2024 - Πηγή: ΔΑΝΟΣ, an alliance member of BNP PARIBAS REAL ESTATE
ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ3 ημέρες ago

Στη συζήτηση για το νέο χάρτη της κτηματαγοράς στην Ελλάδα συμμετείχε η ΔΑΝΟΣ

Φωτό: Bizness.gr
ΚΤΙΡΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ3 ημέρες ago

“Στα σκαριά” η δημιουργία Healthcare Park στο Ελληνικό – Ποιοί όμιλοι θα συνεργαστούν με τη Lamda

Επενδυτικό ακίνητο στο Μαρούσι - Πηγή: Danos Group
REAL ESTATE3 ημέρες ago

Προς πώληση επενδυτικό ακίνητο στο Μαρούσι – Δείτε πού βρίσκεται

Numo Ierapetra Beach Resort Crete, Curio Collection by Hilton - Πηγή: Hilton
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

Ανοίγει το καλοκαίρι το νέο resort της Hilton στην Ιεράπετρα

Design by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

“Πράσινο φως” για έργο ανακαίνισης ξενοδοχείου στο Ρέθυμνο

Το νέο 5άστερο ξενοδοχείο The Athenaeum στην Αθήνα - Πηγή: Athenaeum Hotels
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

Ανοίγει το νέο 5άστερο ξενοδοχείο The Athenaeum στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης

Το ακίνητο που θα γίνει η επένδυση της G4 BZPW στο Παλαιό Φάληρο - Πηγή: G4 BZPW
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

“Πράσινο φως” για τη νέα μεγάλη οικιστική επένδυση στη Λεωφόρο Ποσειδώνος στο Παλαιό Φάληρο

Image Credit: Bennetts Associates
ΚΤΙΡΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ3 εβδομάδες ago

[ΦΩΤΟ] Δείτε πώς θα “μεταμορφωθεί” το Anatolia College στη Θεσσαλονίκη – Ποιοί κορυφαίοι αρχιτέκτονες θα το σχεδιάσουν

Η οικιστική επένδυση της ZOIA στην οδό Γενναδίου 2 στα Εξάρχεια - Πηγή: ZOIA
RESIDENTIAL3 εβδομάδες ago

“Στα σκαριά” η νέα οικιστική επένδυση της Zoia στα Εξάρχεια – Ποιό ακίνητο θα αξιοποιηθεί

Πηγή: North Star Entertainment / ΜΠΕ / ASPA KST
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ5 ημέρες ago

[VIDEO – ΦΩΤΟ] Ξεκινά έως τέλος του 2024 η μεγάλη τουριστική επένδυση Voria στο Μαρούσι – Πώς θα μετεγκατασταθεί εκεί το Καζίνο της Πάρνηθας

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva Pro
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

Από ξενοδοχείο σε κατοικίες μετατρέπεται ακίνητο στη Βουλιαγμένη

Apollo Hills - Πηγή: Hines - Henderson Park
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

[ΦΩΤΟ] Και εγένετο Apollo Hills – Πώς θα γίνει η mega οικιστική επένδυση 200 εκατ. των Henderson Park – Hines στη Βούλα

Το εμπορικό κέντρο The Mall Athens στο Μαρούσι - Πηγή: Eurokinissi / Σωτήρης Δημητρόπουλος
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ1 εβδομάδα ago

Ιστορικό ρεκόρ κερδοφορίας για τα εμπορικά κέντρα της Lamda Malls το 2023 – Προχωρούν τα 2 νέα mall στο Ελληνικό

Μήλος -Φωτό: Unsplash
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

7 νέες επενδύσεις σε ξενοδοχεία βρίσκονται στα σκαριά στη Μήλο

Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL1 εβδομάδα ago

The Ellinikon: πως προχωρούν τα 6 μεγάλα κτιριακά έργα στο Ελληνικό

REAL ESTATE SUMMIT 2024 - Πηγή: ΔΑΝΟΣ, an alliance member of BNP PARIBAS REAL ESTATE
ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ3 ημέρες ago

Στη συζήτηση για το νέο χάρτη της κτηματαγοράς στην Ελλάδα συμμετείχε η ΔΑΝΟΣ

Πηγή: North Star Entertainment / ΜΠΕ / ASPA KST
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ5 ημέρες ago

[VIDEO – ΦΩΤΟ] Ξεκινά έως τέλος του 2024 η μεγάλη τουριστική επένδυση Voria στο Μαρούσι – Πώς θα μετεγκατασταθεί εκεί το Καζίνο της Πάρνηθας

Piraeus Tower. ο νέος Πύργος του Πειραιά – Πηγή: ypodomes.com
VIDEOS2 εβδομάδες ago

[VIDEO] Δείτε τον νέο Piraeus Tower από μέσα λίγο πριν την ολοκλήρωση του

Το Athens Heart που θα μετατραπεί σε σύγχρονο κτίριο γραφείων - Φωτό: A&S Architects / Πηγή: Premia Properties
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ4 εβδομάδες ago

Προς ολοκλήρωση η επένδυση μετατροπής του Athens Heart στην Πειραιώς σε “στρατηγείο” της ΑΑΔΕ

Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] “Σηκώνεται” σιγά σιγά το Riviera Tower στο Ελληνικό

Πηγή: Ten Brinke
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ2 μήνες ago

[VIDEO] Προχωρά η εμπορική επένδυση της Ten Brinke στους Αγίους Αναργύρους

Ο οικιστικός πύργος Marina Tower στο Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] The Ellinikon: δείτε πώς προχωρούν τα μεγάλα έργα υποδομών & το Riviera Tower

Τα νέα κτίρια γραφείων στο ακίνητο του ΤΕΕ στο Δαχτυλίδι στο Μαρούσι - Πηγή: ΤΕΕ
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 μήνες ago

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνει η νέα μεγάλη επένδυση “πράσινων”γραφείων στο Δαχτυλίδι στο Μαρούσι

Τα νέα κτίρια γραφείων της PwC που θα αναπτύξει στο Μαρούσι η Dimand - Πηγή: Dimand
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ3 μήνες ago

[VIDEO] Προς ολοκλήρωση το νέο “πράσινο” κτίριο γραφείων της PwC στο Μαρούσι – Πώς προχωρά το έργο της Dimand

Little Athens Project - Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL3 μήνες ago

[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο συγκρότημα κατοικιών Park Rise στη γειτονιά Little Athens στο Ελληνικό

Η επένδυση στο Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL3 μήνες ago

[VIDEO] The Ellinikon: πώς θα γίνουν τα 7 σύγχρονα κτίρια κατοικιών Pavillion Terraces στο Ελληνικό

Advertisement

TRENDING