ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ

Εμπορικά ακίνητα – φιλέτα για supermarket αναζητούν στην Ελλάδα Γάλλοι, Πολωνοί και Ρώσοι

Published

on

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva Pro

“Μάχη” στο ελληνικό real estate για εμπορικά ακίνητα – φιλέτα καθώς μπαίνουν στον ελληνικό κλάδο retail (ξανά) οι Γάλλοι ενώ έρχονται και οι Πολωνοί και Ρώσοι με νέες αλυσίδες και καταστήματα σε όλη την Ελλάδα.

Η πανδημία έδωσε σημαντική ώθηση στον κλάδο των supermarket σε όλη την Ευρώπη και την Ελλάδα, με την άνοδο του κύκλου εργασιών, ιδίως ανάμεσα στο 2019 και το 2020, να ξεπερνά κάθε προσδοκία.

Η ελληνική αγορά supermarket μετά τις τάσεις συγκέντρωσης που παρατηρήθηκαν λόγω της οικονομικής κρίσης βρίσκεται σε νέα ανοδική τροχιά, τροφοδοτούμενη τόσο από την εγχώρια κατανάλωση όσο και από τη σημαντική αύξηση του τουρισμού.

Εκτός από τις μεγάλες νέες επενδύσεις (σε καταστήματα και εγκαταστάσεις logistics) από τους μεγάλους παίκτες της αγοράς, δυναμικά ετοιμάζονται να μπουν ή ξαναμπούν αλυσίδες retail από την Ευρώπη.

Ξανά στην Ελλάδα η Carrefour;

Ο γαλλικός κολοσσός που εισήλθε δυναμικά στην ελληνική αγορά το 1995 και αποχώρησε (έως τότε) οριστικά το 2012, μεταβιβάζοντας τα σήματα και καταστήματά της στον Σκλαβενίτη ετοιμάζεται σύμφωνα με δημοσιεύματα να επιστρέψει.

Εκτιμάται οτι είναι θέμα χρόνου η ανακοίνωση για την επανείσοδο της γαλλικής εταιρείας supermarket στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, στελέχη της εταιρείας βολιδοσκοπούν την αγορά και αναζητούν εμπορικά ακίνητα για τα νέα καταστήματα.

Ωστόσο το νέο μοντέλο δε θα εστιάζει στη δημιουργία μεγάλων καταστημάτων (όπως τα υπερκαταστήματα σε Άλιμο και Γέρακα, που είχε παλιότερα) αλλά σε μικρότερου μεγέθους καταστήματα μέσα στις πόλεις με στόχο την κάλυψη των αναγκών των καταναλωτών άμεσα, σε συνδυασμό και με το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Η εταιρεία, όπως και στο εξωτερικό, αναμένεται να επενδύσει σημαντικά σε νέες τεχνολογίες στην Ελλάδα, τόσο με τη χρήση ευφυών συστημάτων Τεχνητής Νοημοσύνης στα καταστήματα όσο και με την ανάπτυξη του e-shop της.

Έρχεται η Pepco από την Πολωνία

Επεκτείνεται από το 2022 και στην Ελλάδα η πολωνική αλυσίδα Pepco, αναζητώντας ακίνητα με συγκεκριμένες προδιαγραφές για να στεγάσει τα νέα καταστήματα στη χώρα μας, που θα είναι η 20η ευρωπαϊκή χώρα στην οποία εισέρχεται.

Η αλυσίδα λειτουργεί επί του παρόντος τα καταστήματά της από την Εσθονία στο βόρειο τμήμα της Ευρώπης, την Ιταλία στο νότο και από την Ισπανία στα δυτικά, τη Βουλγαρία στα ανατολικά, ενώ το φθινόπωρο του 2021 επέκτεινε την παρουσία της μπαίνοντας με επιτυχία στην αυστριακή αγορά με την επόμενη χώρα να είναι η Γερμανία. Η Ελλάδα θα είναι η 17η ευρωπαϊκή χώρα στην οποία επεκτείνεται ως αλυσίδα.

Με την είσοδο στην Ελλάδα, η επέκταση ολόκληρου του Ομίλου Pepco, ο οποίος λειτουργεί επίσης τις επιχειρήσεις εκπτωτικού λιανικού εμπορίου (Poundland στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία και Dealz στην Ισπανία και την Πολωνία) θα φτάσει συνολικά τις 20 αγορές δραστηριοποίησης, με σημαντικές επενδύσεις σε εμπορικά ακίνητα σε όλες αυτές τις χώρες.

Η Anca Radu, Διευθύντρια Λιανικής Πώλησης της Pepco, δήλωσε: «Το λανσάρισμα στην Ελλάδα σηματοδοτεί για την Pepco το επόμενο σημαντικό βήμα στη τροχιά ανάπτυξης που έχει εισέλθει. Μετά από την αναλυτική έρευνα αγοράς που πραγματοποιήθηκε και με πρόσφατο επιτυχημένο παράδειγμα την είσοδο μας με καταστήματά σε μεσογειακές χώρες όπως η Ισπανία το 2021 και η Ιταλία το 2020, είμαστε βέβαιοι ότι οι ελκυστικές τιμές, η ποιότητα των προϊόντων και το μεγάλο εύρος επιλογών της Pepco θα αποτελέσουν ισχυρό κίνητρο για τους Έλληνες καταναλωτές.»

Σε ποιές περιοχές αναζητά ακίνητα & με ποιές προδιαγραφές

Μετά από εκτενή έρευνα αγοράς στην Ελλάδα, η Pepco στοχεύει να ανοίξει τα πρώτα καταστήματά της στην περιοχή της Αθήνας και θα ακολουθήσει περαιτέρω επέκταση και στην υπόλοιπη χώρα.

Η Pepco επιδιώκει να συνεργαστεί με ιδιοκτήτες και μεσίτες ακινήτων για να εξασφαλίσει τη μακροπρόθεσμη μίσθωση καταστημάτων μεταξύ 350 τετραγωνικών μέτρων και 650 τετραγωνικών μέτρων σε χώρους λιανικής πώλησης και εμπορικά κέντρα σε πόλεις και κωμοπόλεις άνω των 20.000 κατοίκων.

Περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την εταιρεία, τις ευκαιρίες εργασίας και την πιθανή συνεργασία με τους ιδιοκτήτες ακινήτων είναι διαθέσιμες στο https://gr.pepco.eu/.

Το προφίλ της Pepco

Επί του παρόντος, η Pepco απασχολεί περισσότερους από 22.000 υπαλλήλους και τους παρέχει εκτεταμένη εκπαίδευση για να ενισχύσουν τη συνεισφορά τους στην επιχείρηση και να αναπτύξουν τη σταδιοδρομία τους σε βάθος χρόνου, ενώ παράλληλα τους προσφέρει ευέλικτα μοντέλα εργασίας.

Πολλοί εργαζόμενοι στην Pepco σε ανώτερες διευθυντικές θέσεις ξεκίνησαν τη σταδιοδρομία τους δουλεύοντας σε καταστήματα. Η εταιρεία σχεδιάζει αρχικά να προσλάβει 120 υπαλλήλους για να ξεκινήσει τις δραστηριότητές της στην Ελλάδα.

Εξυπηρετώντας περίπου 20 εκατομμύρια πελάτες το μήνα, η Pepco λειτουργεί πλέον περισσότερα από 2.500 καταστήματα σε όλη την Ευρώπη. Η εταιρεία παρέχει στις οικογένειες όλα όσα χρειάζονται για να κάνουν ποιοτικές αγορές κάνοντας εξοικονόμηση χρημάτων, συμπεριλαμβανομένου του παιδικού ρουχισμού, μαζί με ανδρική και γυναικεία ένδυση, αξεσουάρ μόδας, υποδήματα, καλλυντικά, παιχνίδια, οικιακό εξοπλισμό και είδη διακόσμησης.

Ο Όμιλος Pepco εισήχθη στο Χρηματιστήριο της Βαρσοβίας της Πολωνίας τον Μάιο του 2021 με την επωνυμία PCO. Η εμβέλεια του Ομίλου εκτείνεται πέρα από την Ευρώπη με την κάθετα ολοκληρωμένη λειτουργία προμήθειας, PGS, έχοντας γραφεία στρατηγικά μοιρασμένα σε όλη τη Νότιoανατολική Ασία.

Πηγή: Pepco

Στα σκαριά η κάθοδος της ρωσικής Mere στην Ελλάδα

Επεκτείνεται και στην Ελλάδα η ρωσική αλυσίδα hard discount supermarket MERE με το άνοιγμα των πρώτων καταστημάτων της εντός του 2022.

Τα supermarket MERE αποτελούν ένα τελείως διαφορετικό μοντέλο σουπερμάρκετ από αυτά που γνωρίζουμε. Αν τα LIDL (τουλάχιστον στην αρχή της επέκτασής τους στην Ελλάδα) θύμιζαν περισσότερο χονδρεμπορική αποθήκη αγοράς προϊόντων, τα MERE αποτελούν μια ακόμη περισσότερο λιτή και “χονδρεμπορική” εκδοχή supermarket.

Δε θα  υπάρχει τίποτα περιττό, που συνεκδοχικά αυξάνει και το κόστος λειτουργίας. Ήτοι, θα υπάρχουν μόνο μεταλλικά ράφια βαρέος τύπου, παλέττες και κούτες.

Το εσωτερικό ενός καταστήματος Mere

Αυτό που προκαλεί ενδιαφέρον είναι το μικρό κωδικολόγιο των καταστημάτων, που αναμένεται να έχει περίπου 250 κωδικούς, χωρίς να περιλαμβάνει για αρχή τουλάχιστον φρέσκο κρέας και ψαρικά καθώς και φρούτα και λαχανικά.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ένα μίνι μάρκετ διαθέτει έως 500 κωδικούς, ένα μεσαίο σουπερμάρκετ έως 2.000 κωδικούς και ένα μεγάλο πάνω από 3.500 κωδικούς.

Τα καταστήματα στην Ελλάδα θα είναι σχετικά μικρά, με επιφάνεια από 650 έως 1.100 τετραγωνικά μέτρα.

Το εσωτερικό ενός καταστήματος Mere

Πού αναζητούν οι Ρώσοι ακίνητα για νέα καταστήματα

Σαφάρι ανά την Ελλάδα κάνουν οι υπεύθυνοι της εταιρείας για να εντοπίσουν τα κατάλληλα ακίνητα προς ενοικίαση για τη δημιουργία των νέων καταστημάτων.

Σύμφωνα με τις προδιαγραφές που έχει θέσει η εταιρεία για την εύρεση των ακινήτων, καταρχήν θα επιλεχθούν ακίνητα σε πόλεις της Ελλάδας με πληθυσμό άνω των 25.000 κατοίκων, κατά προτίμηση πυκνοκατοικημένες.

Τα σημεία θα πρέπει να είναι σε πολυσύχναστους δρόμους με εύκολη πρόσβαση για όλους.

Όσον αφορά τα ακίνητα αυτά καθεαυτά, θα πρέπει να είναι ενιαία, σε καλή κατάσταση, με καθαρό χώρο πωλήσεων από 650 έως 1.150 τ.μ.

Άλλες προδιαγραφές αφορούν την ύπαρξη δύο εισόδων (μια για το κοινό και μια για τις παραλαβές), το ύψος (τουλάχιστον 4 μέτρα) καθώς και την διαθεσιμότητα χώρου στάθμευσης 30 έως 40 αυτοκινήτων.

To προφίλ της Mere

Η ρωσική αλυσίδα Svetofor, του ομίλου Torgservis, της οικογένειας Schneider, με έδρα τη Σιβηρία, αποτελεί τη μεγαλύτερη αλυσίδα discount σουπερμάρκετ στη Ρωσία, με πάνω από 1.800 καταστήματα.

Τα τελευταία χρόνια έχει επεκταθεί δυναμικά και εκτός Ρωσίας, με καταστήματα στην Ευρώπη (από τη Γερμανία και την Πολωνία έως τις Βαλτικές χώρες και τη Ρουμανία), την Κίνα και το Καζακστάν.

Στην Ευρώπη, η επέκταση λαμβάνει χώρα μέσω του brand MERE, μικρών καταστημάτων λιανικής που στοχεύουν το καταναλωτικό κοινό των price hunters (αυτών δηλαδή που αναζητούν την χαμηλότερη τιμή της αγοράς και μεγάλες προσφορές) αλλά και τους επιχειρηματίες που λειτουργούν μικρά και μεσαία καταστήματα λιανικής και εστίασης.

Τα νέα πλάνα επέκτασης εκτός Ρωσίας περιέλαβαν και την Ελλάδα, μαζί με την Πορτογαλία, τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ.

Advertisement

TRENDING